Nowoczesny biznes MLM czyli efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online

przez Maciej Maciejewski
1165 odsłony

Sprzedaż w network marketingu to podstawa i tutaj nic się nie zmieni. Nigdy. W biznesie DS/MLM musi być sprzedaż. W tej kwestii przeobrażeniom ulegają jedynie formy, techniki i narzędzia. Obecnie prawie 100% sprzedaży w naszym sektorze generuje internet. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To dla nas oznacza 257 mln potencjalnych klientów.

źródło: Pixabay

Internet nie tylko udostępnił nowe kanały sprzedaży, ale przede wszystkim umożliwił prowadzenie nowych form komunikowania z potencjalnymi klientami i współpracownikami. Efektywna strategia sprzedaży oparta jest obecnie głównie o narzędzia marketingu online. Ludzie przestali tworzyć niewielkie rynki lokalne. Zaczęli być postrzegani jako wielki segment globalny. Pytanie, jak do niego dotrzeć?

Kiedyś na rynku globalnym działały wyłącznie wielkie koncerny. Dziś o klienta globalnego walczą także małe firmy oraz menadżerowie prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zlokalizowani w dowolnym miejscu na świecie. Z pomocą w postaci narzędzi marketingu online – m.in. pozycjonowania w wyszukiwarkach, Google Ads czy content marketingu – są w stanie skutecznie konkurować z rynkowymi gigantami. Efektywna strategia sprzedaży bazuje bowiem na dobrym pomyśle, a nie na działaniach angażujących duże środki finansowe w kreację, która przejdzie przez internet bez echa.

Z czego dziś powinna być zbudowana efektywna strategia sprzedaży? –Efektywna strategia sprzedaży powinna zakładać zaspokojenie najważniejszych potrzeb klientów. Współcześnie na rynku mamy do czynienia z prosumentami. To aktywni konsumenci. Tacy, którzy przed samą transakcją zakupu samodzielnie, dynamicznie poszukują wszelkich informacji o produktach, producentach, ich konkurencji oraz alternatywnych rozwiązaniach dostępnych na rynku. Prosumenci wchodzą w interakcję z przekazami reklamowymi i głośno wyrażają o nich własne zdanie. Aktywnie angażują się w polecanie lub odradzanie zakupu konkretnych produktów i usług, wpływając tym samym na kształtowanie się popytu i podaży – tłumaczy Sebastian Kopiej z agencji Commplace.

Opracowanie efektywnej strategii sprzedaży wymaga zdyscyplinowanego realizowania kilku etapów obejmujących: analizę aktualnej sytuacji, identyfikację potrzeb i preferencji grup docelowych, sformułowanie celu strategicznego i obszaru działań. W kolejnym kroku konieczne jest rozplanowanie realizacji celu na szczegółowe działania sprzedażowe i marketingowe.

Jak zatem sięgnąć po więcej dzięki marketingowi online? Obecnie dostępne narzędzia marketingu online mają niemal niczym nieograniczone możliwości:

  • kampania reklamowa w social mediach,
  • kampania Google Ads,
  • marketing conversion,
  • kampania mailingowa/newsletter,
  • tworzenie firmowych stron internetowych,
  • tworzenie i prowadzenie bloga firmowego,
  • współpraca z blogerami.

Narzędzia te zmieniają się niemal każdego dnia. Z jednej strony w reakcji na coraz to nowe potrzeby firm i przedsiębiorców, którzy z nich korzystają. Z drugiej strony te zmiany to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się podejście konsumentów, którzy są końcowymi odbiorcami wszystkich wysyłanych komunikatów.

– Proces planowania efektywnej strategii sprzedaży wykorzystującej narzędzia online należy rozpocząć od określenia roli, jaką odgrywać będzie internet w stosunku do rozwoju firmy i marki – podpowiada ekspert z Commplace. – Strategia powinna zakładać elastyczność i podążanie z duchem ciągle zmieniających się możliwości narzędzi online. Istotą całego procesu budowy strategii jest znalezienie obszarów, w których internet może w efektywny rynkowo i ekonomicznie sposób przyczynić się do budowy lub wzmocnienia marki – kwituje.

Efektywna strategia sprzedaży – czy wdrożyłeś najważniejsze narzędzia marketingu online? Jakie narzędzia marketingu online należy ująć w swojej strategii sprzedaży przez internet? – Takie, z których aktualnie korzystają nasi potencjalni klienci – doradza Sebastian Kopiej. – Zmienność i szybkość procesów zachodzących w internecie determinują podejście do poszczególnych narzędzi i możliwości korzystania z ich funkcjonalności. Sukces każdego biznesu zależy od efektywnego wykorzystywania tego, co jest dla niego dostępne. Samo wdrożenie do planu poszczególnych narzędzi jest niewystarczające. Należy nauczyć się w pełni korzystać z tego, co dane narzędzie nam umożliwia. I jednocześnie obserwować, jakie działania wzbudzają przychylność i aprobatę naszej grupy docelowej – dodaje ekspert.

Najnowsze podejście do sprzedaży i marketingu zakłada skupienie uwagi nie tyle na produkcie, cenie i miejscu sprzedaży, ale na kliencie – jego potrzebach i preferencjach. Efektywna strategia sprzedaży zwłaszcza w MLM zakłada koncentrowanie się nie tyle na ofercie produktowej, ale na wartościach istotnych dla klienta. Na jego wygodzie nabywania i użytkowania oferowanych produktów, usług czy możliwości. Promocję zastąpiła komunikacja i budowanie długofalowych relacji, a narzędzia marketingu online idealnie się przy tym sprawdzają. Media społecznościowe i aktualizowane na bieżąco strony internetowe to w dzisiejszym świecie nasza baza, dużo bardziej istotna od siedziby firmy i sieci tradycyjnej dystrybucji.

Mogą Cię również zainteresować