Odkryjmy potencjał osób z niepełnosprawnością

przez Jarosław Kril
637 odsłony

Portal Brevio.pl wraz z Fabryką Komunikacji Społecznej zwracają uwagę na ważną kwestię społeczną. Rusza właśnie kampania pod hasłem „Odkryjmy potencjał osób z niepełnosprawnością”. Celem akcji jest pokazanie osób niepełnosprawnych jako wartościowych pracowników.

Premiera spotu pilotującego kampanię odbyła się 6 września br. w pałacu prezydenckim podczas ratyfikacji Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. Po zaskakująco licznych sukcesach polskich paraolimpijczyków na Igrzyskach w Londynie osoby niepełnosprawne, za sprawą przekazów medialnych, na chwilę stały się obecne w polskim życiu publicznym. Jednak ich codzienne funkcjonowanie dalekie jest od obrazu prezentowanego w telewizyjnych relacjach sportowych. Niepełnosprawni zmagają się problemami, które dla większości Polaków pozostają dość abstrakcyjne. Kwestią zasadniczą dla ludzi z obniżoną sprawnością funkcji życiowych, umysłowych czy psychicznych jest równy dostęp do stanowisk pracy. Na problem ten zwraca uwagę kampania pod hasłem:

Odkryjmy potencjał osób z niepełnosprawnością

przygotowana na zlecenie portalu pracy osób niepełnosprawnych Brevio.pl.  – Musimy uświadomić sobie, że jedynym kryterium zdobycia pracy powinny być kompetencje i doświadczenie zawodowe. Chcieliśmy podkreślić fakt, że w Polsce istnieje spora grupa osób, które pomimo trudności w poruszaniu się, mogą być tak samo cennymi  pracownikami jak ich pełnosprawni koledzy. W wykonywaniu codziennych zadań zawodowych nie przeszkadza przecież wózek inwalidzki, często prawdziwym utrudnieniem są ludzkie uprzedzenia – mówi Mikołaj Szwochert z portalu Brevio.pl

Nową kampanię realizowała Fabryka Komunikacji Społecznej, a wsparcia udzieliły jej instytucje publiczne: Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych, Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, Polski Związek Głuchych, Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym oraz Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niepełnosprawnym Ruchowo. Kampania składa się z dwóch spotów prezentujących dwoje niepełnosprawnych bohaterów opowiadających o swoich doświadczeniach z pracodawcami. Temat został pokazany w nowatorski sposób, gdyż w treści spotów nie ukazano wyraźnych oznak niepełnosprawności bohaterów. Filmy wyreżyserowała Renata Gabryjelska:

– Spoty opowiadają z pozoru zwyczajne historie, zwyczajnych pracowników. Ich bohaterowie z zaangażowaniem mówią o swojej pracy, chwalą swojego pracodawcę oraz wspominają chwile, kiedy poznali mniej kolorowe oblicze rynku pracy. Na końcu opowiadanej historii zestawiamy widzów z faktem, że są to osoby z niepełnosprawnością. Występujący w reklamie aktorzy poruszają się na co dzień na wózku inwalidzkim – dodaje Ireneusz Stankiewicz, strategy & communications consultant, przedstawiciel Fabryki Komunikacji Społecznej. Obecnie trwają rozmowy ze stacjami telewizyjnymi na temat rozpoczęcia emisji spotów w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych.

Mogą Cię również zainteresować