Pancernik Gustaw powraca

przez Kaja Kulesza
546 odsłony

„Zawodnik pierwszej klasy zawsze ma zapięte pasy” – pod tym hasłem ruszyła tegoroczna edycja ogólnopolskiej kampanii Instytutu Transportu Samochodowego „Klub Pancernika klika w fotelikach” przygotowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej.


Celem kampanii jest zmiana zachowań w zakresie prawidłowego stosowania urządzeń zabezpieczających dzieci, a skierowana jest do dwóch grup docelowych – dzieci w wieku 4-12 lat i ich rodziców. Kampania „Klub pancernika” miała już swoje 3 edycje. W 2005 roku badania wskazały, że jedynie 52% rodziców prawidłowo przewoziło swoje dzieci w samochodach osobowych. Przeprowadzone do tej pory kampanie przyczyniły się do wzrostu odsetka rodziców przewożących swoje dzieci w odpowiednich urządzeniach zabezpieczających do 81,5%. Jednocześnie wciąż aż 11% rodziców nigdy z takich urządzeń nie korzysta* i to głównie do nich kierowany jest przekaz tej akcji.

Osią kampanii ponownie jest postać Pancernika Gustawa – przyjaciela dzieci i sprzymierzeńca dorosłych, który przez zabawę i ze znaną z poprzednich edycji piosenką na ustach, promuje wśród dzieci bezpieczne zachowania na drodze oraz przekonanie, że zapięcie w foteliku jest bezwzględnym warunkiem udziału w każdej podróży samochodem. W tym roku, aby dotrzeć z przekazem do starszej grupy wiekowej dzieci (10-12 lat), pomysł kreatywny opiera się na założeniu, że każda podróż pojazdem może zamienić się w super przygodę, o ile – tak jak Pancernik – dziecko ma zapięte pasy bezpieczeństwa w foteliku. Jako rozwinięcie tego pomysłu Pancernik wyrusza w serię przygód, do których śledzenia namawia za pośrednictwem strony internetowej www.klubpancernika.pl.

Na stronie najmłodsi znajdą ponadto gry i zabawy ćwiczące spostrzegawczość i umiejętności manualne, a ich rodzice – informacje i wskazówki dotyczące bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodzie oraz m.in. giełdę fotelików. Strona zawiera także sekcję przeznaczoną dla nauczycieli, gdzie zamieszczono scenariusze zajęć i inne materiały dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Kampania emitowana będzie w radiu, telewizji, na billboardach i w prasie w dwóch etapach – od 15 sierpnia br. i od połowy października br. Październikowa odsłona kampanii wzbogacona zostanie o konkursy dla najmłodszych i ich rodziców oraz działania edukacyjne, prowadzone w szkołach. Organizatora akcji w promowaniu jej przekazu wesprze policja, której patrole – w ramach rutynowych kontroli pojazdów na drogach – będą rozdawać kierowcom i ich małym pasażerom odpowiednio zapiętym w foteliki maskotki Pancernika i specjalnie przygotowane w tym celu książeczki.

Organizatorem i inicjatorem kampanii jest Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie dzięki współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko. Za kreację, promocję i zakup mediów dla kampanii odpowiedzialna jest Fabryka Komunikacji Społecznej.

* Badania wykonane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Instytutu Transportu Samochodowego.

Mogą Cię również zainteresować