źródło: www.sxc.hu
Nie tak dawno europejska policja chwaliła się zamknięciem serwisu Kino.to. Jednak okazuje się, że użytkownicy tej witryny byli również bardzo dobrymi klientami.
Badanie niemieckiego GK pokazało, że tego typu witryny, wcale nie mają tak negatywnego wpływu na rynek multimediów, jak przekonują do tego wszelakie organizacje antypirackie.
W wielu przypadkach internauci wykorzystują je raczej jako możliwość sprawdzenia przed zakupem. Ponadto okazało się, że użytkownicy stron pirackich zwykle kupują więcej oryginalnych materiałów na DVD, jak również częściej odwiedzają kina. W badaniu wyszczególniono nawet, że internauci tacy chętniej kupują bilety na droższe pokazy w weekendy.
Według anonimowych źródeł serwisu Telepolis w GfK pełen raport prawdopodobnie nigdy nie trafi w ręce internautów. Wszystko dlatego, że wyniki miały się okazać nieprzyjemne dla wielu firm, a w efekcie, jak mówi informator, całość została „zamknięta w szafce. Jak zauważa źródło: „Jeśli pobrałeś film, prawdopodobnie interesujesz się kinem”. Właśnie ze względu na tę prostą zależność serwis TorrentFreak stwierdził, że byłoby po prostu absurdalne, gdyby wytwórnie rozpoczęły teraz wojnę z byłymi użytkownikami Kino.to.