POLSKI BIZNES DIRECT SELLING W DZIEDZINIE OZE część 5. Jak Cię widzą, tak Cię piszą

przez Maciej Maciejewski

Jak szacuje Międzynarodowa Agencja Energetyki Odnawialnej, w branży odnawialnych źródeł energii (OZE), na całym świecie pracuje ok. 12,7 mln ludzi. Do 2030 roku ta liczba ma wzrosnąć do 24 mln. Firmy oraz sprzedawcy działający w tej branży muszą zwrócić szczególną uwagę na to, jakie informacje zamieszczają na swojej stronie internetowej i jaki jest w ogóle cel jej posiadania.

źródło: Pixabay

Branża odnawialnych źródeł energii intensywnie się rozwija. Transformacja energetyczna dzieje się tu i teraz, a coraz więcej osób będzie zainteresowanych zieloną energią. Rozwojowi OZE sprzyja polityka Unii Europejskiej i większa świadomość Polaków na temat korzyści płynących z OZE. W jaki sposób powinny promować się firmy z tego obszaru? Jak powinna wyglądać ich strona internetowa? Na jakie elementy zwrócić uwagę, aby przyciągnąć zarówno współpracowników, jak i klientów? Podpowiadamy

Atrakcyjne treści pomogą wyróżnić się wśród konkurencji

Na rynku OZE zwiększa się konkurencyjność. Każdego roku powstają podmioty, które specjalizują się w zielonej energii. Jak się wyróżnić? Pomocne mogą być atrakcyjne treści. Na stronie internetowej należy jasno przedstawić misję i wartości firmy działającej w sektorze OZE. Odnosząc się do zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko, należy podkreślić zaangażowanie w tworzenie przyszłości opartej na energii odnawialnej.

– Atrakcyjne treści na stronie internetowej są niezwykle ważne z kilku istotnych powodów. Stanowią one główny sposób komunikacji z użytkownikami online. Mają moc przyciągania uwagi użytkowników, utrzymują ich zainteresowanie i skłaniają do dłuższego przebywania na stronie. Pomagają także w budowaniu zaangażowania i lojalności klientów. Kiedy użytkownicy znajdują na stronie wartościowe, interesujące i pomocne treści, zaczynają postrzegać markę jako wartościowego dostawcę informacji. To z kolei może prowadzić do zwiększenia zaufania do niej oraz chęci dalszej interakcji z nią, co może przełożyć się na większą skłonność do zakupu lub korzystania z usług – wyjaśnia Sebastian Kopiej, prezes zarządu agencji PR Commplace i dodaje, że należy pamiętać o tym, by tworząc treści mieć na uwadze do kogo są one kierowane, czyli jaka jest nasza grupa odbiorców.

Ważna jest odpowiednia nawigacja strony internetowej

Nikt nie lubi, gdy nie może znaleźć informacji. Dlatego tak ważna jest odpowiednia nawigacja strony internetowej. Kiedy nawigacja jest klarowna i intuicyjna, użytkownicy łatwiej odnajdują się na stronie i szybciej znajdują poszukiwane informacje. Dzięki temu doświadczenie użytkownika staje się bardziej pozytywne, co może wpłynąć na zwiększenie czasu spędzanego na stronie oraz skuteczności działań, takich jak zakupy lub kontakt z firmą.

Co jeszcze daje odpowiednia nawigacja strony internetowej? Zachęca użytkowników do eksplorowania różnych sekcji i podstron witryny. Kiedy ci łatwo mogą przechodzić między różnymi zakładkami i kategoriami, są bardziej skłonni do odkrywania dodatkowych treści i informacji.

Informacje o ofercie

Strona internetowa powinna być przejrzysta dla użytkowników. Osoby, które pracują w branży OZE powinny w jasny sposób wyjaśnić, czego odbiorca może oczekiwać od ich usług. W tym celu:

Warto dokładnie opisać sprzedawane produkty i wyjaśnić, jakie są korzyści z ich posiadania. Np. opiszmy czym są panele fotowoltaiczne, jak się je montuje, jakie są koszty eksploatacji, a także dlaczego warto je kupić. Pokażmy użytkownikowi, jak wiele pieniędzy może zaoszczędzić dzięki montażowi paneli.

Dodajmy do tekstów CTA. Osoba, która będzie zainteresowana danym produktem od razu będzie mogła dodać go do koszyka lub skontaktować się z działem sprzedaży. Dobre CTA to także element nawigacji strony internetowej.

Przeprowadźmy użytkownika przez cały proces zakupowy. Opiszmy, jak wygląda zakup paneli czy pompy ciepła, ile ona kosztuje, czy można ją kupić na raty, a także jakie dofinansowania można otrzymać.

O czym jeszcze należy pamiętać podczas budowania strony internetowej? Przede wszystkim muszą być dane podmiotu gospodarczego i kontakt do niego, ale warto również dodać na naszej stronie odpowiednie formularze kontaktowe. Te pomogą użytkownikowi uzyskać odpowiednie informacje. Coraz więcej firm stawia także na pomoc sztucznej inteligencji i dodaje na swoje strony wirtualnych asystentów. Ci szybko odpowiedzą na proste pytania użytkowników i przekierują ich w odpowiednie miejsce, gdzie będą mogli uzyskać dodatkowe odpowiedzi.

I na koniec: nie zapomnijmy o odpowiednim designie. Obecnie w internecie jest wiele firm, które zajmują się OZE. By się spośród nich wyróżnić, należy mieć stronę internetową inną niż wszystkie. Warto zatem zgłosić się do profesjonalistów i wspólnie wypracować taki efekt. 

Mogą Cię również zainteresować