Według szacunków prawie połowa firm ma swoje strony internetowe, a większość podmiotów korzysta z poczty elektronicznej w celach biznesowych. Jednak coraz częściej można usłyszeć o wykluczeniu cyfrowym MSP. Zdaniem większości ekspertów barierami nie są, jakby mogło się wydawać, brak środków finansowych czy ograniczenia w dostępie do technologii, tylko brak odpowiedniej wiedzy biznesowej wśród pracowników i kadry zarządzającej.
Znaczna część właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw nie ma doświadczenia w surfowaniu po internecie, więc robi to po omacku. Z pomocą może im przyjść powstały na bazie projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej serwis Boomway.pl.
Ten doradca biznesowy on-line udostępnia, co ważne również bezpłatnie, analizy dotyczące funkcjonowania małego i średniego biznesu: kredyty, fundusze unijne, certyfikaty ISO, rynek NewConnect, IT, pozycjonowanie itd. Na pytania użytkowników odpowiadają wyłącznie eksperci i praktycy gospodarczy. Lista partnerów serwisu dostępna jest w tym miejscu.