Rośnie popularność marketing automation w Polsce

przez Marcin Kijowski

Już blisko 1000 polskich firm wdrożyło nową technologię marketingową, która monitoruje zachowanie klientów na stronie internetowej i kieruje automatyczne akcje marketingowe. Rynek automatycznego marketingu szacuje się na 3 mld dolarów. Wg amerykańskiej firmy analitycznej Sirius Decisions już ok 20% firm wdrożyło tego typu rozwiązanie, a w 2015 roku z tej technologii będzie korzystać co druga firma.

źródło: Flickr.comźródło: Flickr.com

System marketing automation umożliwia gromadzenie wiedzy o zachowaniu konkretnych osób na stronie www oraz budowanie automatycznych personalizowanych procesów marketingowo sprzedażowych. W Polsce pierwsze rozwiązanie marketing automation, SALESmanago, pojawiło się 2 lata temu. Dzisiaj aktywne konta w systemie posiada ponad 5000 firm a baza przedsiębiorstw zainteresowanych marketing automation liczy ponad 15 tys. podmiotów. Największymi firmami korzystającymi z SALESmanago są m.in. Getin Bank, Rainbow Tours, Eurolot, Sizeer i bardzo liczna grupa małych oraz średnich firm.

– Szacujemy, że w ciągu kolejnych dwóch lat z systemów do automatyzacji marketingu będzie korzystać ok. 20% polskich firm, głównie dlatego, że umożliwia to podniesienie zwrotu z inwestycji w dotychczasowe rozwiązania informatyczne oraz buduje wartość firmy w procesach marketingowych – mówi Grzegorz Błażewicz, szef i założyciel SALESmanago.

Mogą Cię również zainteresować