źródło: www.flickr.com
Firma wygrywa na rynku, bo skutecznie i szybko wyprzedała modele z rocznika 2010. Kropkę nad i postawiło wczesne i wsparte promocjami uruchomienie sprzedaży rocznika 2011. Jak zapewniają przedstawiciele Skody, w styczniu br. byli zdecydowanym liderem w sprzedaży nowego rocznika. Pod tym względem mieli 58% udziału w rynku. Jednak założenia na ten rok czeska marka ma raczej konserwatywne. Swój udział w rynku szacuje na poziomie podobnym do ubiegłorocznego, a łączną sprzedaż na rynku samochodów osobowych w Polsce szacuje na poziomie 310-320 tys. egzemplarzy.
Zgodnie z danymi Instytutu Samar w zeszłym roku zarejestrowano w naszym kraju ponad 315 tys. samochodów osobowych, w tym 35,6 tys. samochodów marki Skoda, co dało firmie udział w rynku na poziomie 11,3%. Przedstawicielka firmy zastrzega jednak, że ostateczny kształt polskiego rynku uzależniony będzie od sytuacji gospodarczej i wpływu, jaki na światową gospodarkę będą miały ostatnie tragiczne wydarzenia na świecie. Skodę niepokoją zapowiedzi o możliwych przestojach większości europejskich fabryk samochodów spowodowanych ewentualnym brakiem dostaw komponentów produkowanych w Japonii.
Według ekspertów o powodzeniu Skody decyduje dobra reputacja marki w Polsce, pamiętająca jeszcze poprzednią epokę. Dobra ocena aut tej firmy z okresu demoludów została przypieczętowana przejęciem firmy przez Volkswagen. Specjaliści dodają, że obecnie Skoda nie tylko w Polsce, lecz także w Europie Środkowo-Wschodniej postrzegana jest jako mały Volkswagen. Eksperci chwalą też firmę za logiczną gamę modeli i dobrą politykę cenową. Skodzie, jak rzadko której firmie, udaje się sprzedawać równie dużo samochodów klientom indywidualnym i firmom.