Świąteczny szał zakupów w internecie

przez Anna Tokarek
554 odsłony

W krajach dawnej Grupy Wyszehradzkiej już wybuchła przedświąteczna gorączka: z prognoz wynika, że w ciągu najbliższych dwóch tygodni, co drugi klient zaopatrzy się w prezenty. Większość z nich dokona zakupów w internecie.

źródło: flickr.comźródło: flickr.com

W Pradze już 26 listopada 2012 zaczęły się najbardziej owocne tygodnie dla sprzedaży internetowej. Właśnie teraz klienci wydadzą najwięcej pieniędzy w sieci. Z punktu widzenia przedsiębiorców jest to najlepszy okres roku. Najwięksi gracze na rynku już zacierają ręce i liczą przychody. Klienci odchodzą od stacjonarnych sklepów i przerzucają się na zakupy on-line. Dlaczego ostatnio stało się to tak bardzo modne?

Przede wszystkim w grę wchodzi oszczędność czasu, wygoda, duża konkurencja i możliwość łatwego porównania cen między różnymi sprzedawcami. I najważniejsze – nie trzeba stać w niekończącej się kolejce. Właśnie dlatego ponad połowa wszystkich bożonarodzeniowych prezentów zostanie zamówiona przez internet. Podobnie dzieje się w pozostałych krajach, czyli na Słowacji, w Czechach, na Węgrzech i oczywiście w Polsce.

Klienci są coraz bardziej zapobiegliwi, zaczynają gromadzić świąteczne upominki już jesienią. Według statystyk MALL.PL świąteczne zakupy rozpoczęto w tym roku bardzo wcześnie, bo w drugim tygodniu października. Od tamtego czasu sprzedaż systematycznie rośnie.
W Czechach, na Słowacji, w Polsce i na Węgrzech, czyli tam gdzie działają sklepy MALL, największe zakupy spodziewane są w ciągu najbliższych trzech tygodni. Kulminacja przedświątecznej gorączki zakupowej przewidziana jest od połowy grudnia.

– W ciągu nadchodzących tygodni, na zakup w internecie zdecyduje się co drugi klient, w większości są to osoby, które jeszcze nie zakupiły żadnych prezentów. Największy zakupowy szał, tradycyjnie przypadnie na ostatni tydzień przed Bożym Narodzeniem. Ilość zamówień szczególnie wzrośnie z powodu klientów, którzy świąteczne zakupy zostawili na ostatnią chwilę – przewiduje Vit Endler, country manager w MALL.PL

Najprawdopodobniej najlepszym sprzedażowym dniem roku będzie poniedziałek 10 grudnia. – Ciekawostką jest, że w Czechach, Polsce i na Węgrzech, w zeszłym roku najwięcej zakupów zostało dokonanych tego samego dnia, czyli w poniedziałek 12 grudnia. Tylko Słowacja wyłamała się z tego grona, tam rekord padł tydzień później – 19 grudnia. Zobaczymy, jak w tym roku będą wyglądały i na kiedy przypadną najbardziej gorące dni we wszystkich krajach, gdzie działamy – mówi Vit Endler.

Wiemy już, kiedy będzie najgoręcej, ale nie wiemy jeszcze najważniejszego – co w tym roku stanie się prezentowym hitem? Niespodzianek nie będzie, zwyciężają najnowsze technologie. Absolutnym przebojem będą tablety. Mimo, że gadżetów elektronicznych będzie najwięcej pod tegoroczną choinką nie spowoduje to pogorszenia sprzedaży ubiegłorocznych bestsellerów.  Należą do nich – a tu kolejna ciekawostka, siekiery marki Fiskars. Dalej w czołówce plasują się: zabawki dla dzieci i drobny sprzęt AGD. Wśród prezentów dla dzieci przebojem są zabawki interaktywne i klocki LEGO, dla mężczyzn zestawy majsterkowiczów, dla kobiet kosmetyki i ramki cyfrowe, a seniorów najczęściej obdarowuje się stacjami pogodowymi. Rodziny najchętniej wybierają ekspresy i telewizory, w tamtym  roku najczęściej były to modele typu Smart TV o przekątnej powyżej 40 cali.

Mogą Cię również zainteresować