Thermomix wchodzi w sprzedaż detaliczną. A co z konsultantkami?

przez Maciej Maciejewski
2790 odsłony

Thermomix (Vorwerk) ogłosił otwarcie swojej pierwszej w historii powierzchni handlowej. Na razie w Stanach Zjednoczonych. Sklep detaliczny zlokalizowany w Doral na Florydzie jest otwarty dla wszystkich i ma służyć jako centrum specjalnych wydarzeń oraz pokazów sezonowych…

źródło: Flickr.com

Jednak, jakby tego nie tłumaczyła spółka, przede wszystkim będzie to sklep stacjonarny, w którym klienci będą mogli kupić oferowane przez firmę urządzenia i akcesoria. No dobrze, ale co z konsultantkami?

Nie dalej jak kilka dni temu pisaliśmy o wejściu na rynek detaliczny światowego potentata sprzedaży bezpośredniej („Avon wchodzi do sklepów. A co z konsultantkami?”). Teraz to samo robi Vorwerk z Thermomixem. Skąd taki trend? Czy do łączenia kanałów sprzedażowych będzie zmierzała teraz cała branża? I co w takim razie z niezależnymi partnerami, którzy od lat utrzymują swoje rodziny dzięki sprzedaży bezpośredniej?

Zdaniem spółki „ta nowa strategia sprzedaży detalicznej stanowi część ambitnych planów rozwoju firmy na rynku krajowym, które obejmują agresywną ekspansję od wybrzeża do wybrzeża i przeniesienie siedziby z Kalifornii do Dallas w Teksasie”.

– Aby jeszcze bardziej przybliżyć świat gotowania za pomocą urządzenia Thermomix większej liczbie konsumentów w USA uznaliśmy, że nie ma lepszego momentu niż teraz, aby otworzyć pierwszy punkt sprzedaży detalicznej marki w USA – powiedział Fredrik Lundqvist, dyrektor generalny Thermomix. – Po ponad pięćdziesięciu latach pełnienia funkcji światowego lidera w dziedzinie inteligentnych technologii kuchennych jesteśmy podekscytowani tym, jak szybko Stany Zjednoczone przyjęły tę markę i podekscytowane możliwością jeszcze większego przybliżenia jej do tętniącej życiem społeczności kulinarnej Miami dzięki naszej nowej przestrzeni. Celem Thermomixa jest celebrowanie i odkrywanie miłości do jedzenia – czegoś, co mieszkańcy regionu już znają i doceniają. Poprzez nasze interaktywne pokazy, wydarzenia i zajęcia w sklepach zaprosimy społeczność do odkrywania prostego lub skomplikowanego, zdrowego lub dekadenckiego i zawsze pysznego przygotowywania posiłków. Jak nigdy dotąd – dodał.

No dobrze. Rozumiemy, że biznes inicjuje się po to, aby zarabiać. Generować dochody i działać tak, aby je systematycznie powiększać. Ale powstaje pytanie: czy aby na pewno pieniądze są w życiu najważniejsze? Gdzie człowiek? Co z konsultantkami?

Mogą Cię również zainteresować