Tylko 21 krajów generuje ponad 91% ogólnoświatowej sprzedaży w branży DS/MLM

przez Maciej Maciejewski
448 odsłony

Według Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) w 2023 roku globalne przychody ze sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego wyniosły 167,69 miliardów dolarów. Co ciekawe, około 153,86 miliardów dolarów amerykańskich czyli 91,75% całej sprzedaży zostało wygenerowanych w zaledwie 21 krajach z całego świata.

Spośród 102,9 milionów międzynarodowych partnerów handlowych zajmujących się sprzedażą bezpośrednią, 84,58 milionów czyli 82,18% znajduje się w TOP 21 Countries.

W rankingu pierwsze miejsce zajmują Stany Zjednoczone (sprzedaż 36,66 miliarda dolarów), Niemcy drugie miejsce (sprzedaż 19,761 miliardów dolarów), a Korea (sprzedaż 16,298 miliardów dolarów) jest na trzecim miejscu.

Z całkowitej sprzedaży sektora DS/MLM Stany Zjednoczone stanowią 21,86% światowej sprzedaży, Niemcy z udziałem 11,78% , a Korea Południowa z wynikiem 9,72%. 

Oto 10 najlepszych krajów w sektorze sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy:

1. Stany Zjednoczone

Przychody: 36,66 miliardów dolarów, dystrybutorzy: 12,99 mln osób. Stany Zjednoczone prowadzą w rankingu z wyraźną przewagą. Z prawie 37 miliardami dolarów sprzedaży i prawie 13 milionami partnerów handlowych rynek amerykański jest niekwestionowanym liderem. To sprawia, że ​​Stany Zjednoczone są najważniejszym miejscem docelowym dla firm zajmujących się marketingiem sieciowym na całym świecie.

2. Niemcy

Przychody: 19,761 miliardów dolarów, partnerzy handlowi: 881 772 osób. Niemcy zajmują drugie miejsce i wyróżniają się jako największy rynek europejski ze sprzedażą o wartości prawie 20 miliardów dolarów. Rynek niemiecki charakteryzuje się wysokimi wynikami sprzedaży w przeliczeniu na jednego partnera handlowego.

3. Korea

Przychody: 16,298 miliardów dolarów, dystrybutorzy: 6,87 mln osób. Korea Południowa to absolutny hotspot w marketingu sieciowym, przede wszystkim ze względu na ponad 6,8 ​​mln aktywnych partnerów handlowych w stosunku do populacji kraju.

4. Chiny

Przychody: 15,043 miliardów dolarów, dystrybutorzy: 2,97 mln osób. Pomimo pozornie mniejszej liczby partnerów handlowych, Chiny są rynkiem wartym miliardy dolarów, szczególnie dla dużych graczy wśród firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią i marketingiem sieciowym. Znaczenie Chin podkreśla rosnący popyt na produkty zdrowotne i wellness. Jednak czyste systemy MLM są w Chinach zakazane. Mogą działać wyłącznie po spełnieniu określonych, dość rygorystycznych warunków.  

5. Japonia

Przychody: 10,63 miliarda dolarów, dystrybutorzy: 2,31 mln osób. Japonia pozostaje silnym graczem azjatyckim, koncentrującym się przede wszystkim na wysokiej jakości kosmetykach i produktach zdrowotnych napędzających sprzedaż.

6. Malezja

Przychody: 9,503 miliarda dolarów, dystrybutorzy: 8,03 mln osób. Malezja ma jedną z największych na świecie liczbę dystrybutorów, sięgającą ponad 8 milionów. Bliskość ważnych rynków azjatyckich i otwartość na nowe produkty sprawiły, że Malezja stała się bardzo ważnym węzłem sieciowym.

7. Brazylia

Przychody: 7,962 miliarda dolarów, dystrybutorzy: 3,19 mln osób. Brazylia jest największym rynkiem w Ameryce Łacińskiej zarówno pod względem liczby partnerów handlowych, jak i wielkości sprzedaży. Rynek ten wykazuje dynamiczny rozwój, szczególnie w branży kosmetycznej.

8. Meksyk

Przychody: 6,874 miliardów dolarów, dystrybutorzy: 3,88 mln osób. Meksyk to kolejny silny gracz w Ameryce Łacińskiej, z niemal podobną liczbą dystrybutorów jak Brazylia i stabilną sprzedażą.

9. Francja

Przychody: 4,706 miliarda dolarów, dystrybutorzy: 700 000 osób. Francja jest po Niemczech najsilniejszym rynkiem europejskim. Jednak trzeba pamiętać, że w tym kraju firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią i marketingiem sieciowym borykają się ze skomplikowaną procedurą raportowania. 

10. Tajwan

Przychody: 4,53 miliarda dolarów, dystrybutorzy: 3,61 mln osób. Tajwan jest szczególnie silnym rynkiem w Azji, z ponadprzeciętną liczbą partnerów handlowych w stosunku do wielkości populacji.

Mogą Cię również zainteresować