Spośród 102,9 milionów międzynarodowych partnerów handlowych zajmujących się sprzedażą bezpośrednią, 84,58 milionów czyli 82,18% znajduje się w TOP 21 Countries.
W rankingu pierwsze miejsce zajmują Stany Zjednoczone (sprzedaż 36,66 miliarda dolarów), Niemcy drugie miejsce (sprzedaż 19,761 miliardów dolarów), a Korea (sprzedaż 16,298 miliardów dolarów) jest na trzecim miejscu.
Z całkowitej sprzedaży sektora DS/MLM Stany Zjednoczone stanowią 21,86% światowej sprzedaży, Niemcy z udziałem 11,78% , a Korea Południowa z wynikiem 9,72%.
Oto 10 najlepszych krajów w sektorze sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy:
1. Stany Zjednoczone
Przychody: 36,66 miliardów dolarów, dystrybutorzy: 12,99 mln osób. Stany Zjednoczone prowadzą w rankingu z wyraźną przewagą. Z prawie 37 miliardami dolarów sprzedaży i prawie 13 milionami partnerów handlowych rynek amerykański jest niekwestionowanym liderem. To sprawia, że Stany Zjednoczone są najważniejszym miejscem docelowym dla firm zajmujących się marketingiem sieciowym na całym świecie.
2. Niemcy
Przychody: 19,761 miliardów dolarów, partnerzy handlowi: 881 772 osób. Niemcy zajmują drugie miejsce i wyróżniają się jako największy rynek europejski ze sprzedażą o wartości prawie 20 miliardów dolarów. Rynek niemiecki charakteryzuje się wysokimi wynikami sprzedaży w przeliczeniu na jednego partnera handlowego.
3. Korea
Przychody: 16,298 miliardów dolarów, dystrybutorzy: 6,87 mln osób. Korea Południowa to absolutny hotspot w marketingu sieciowym, przede wszystkim ze względu na ponad 6,8 mln aktywnych partnerów handlowych w stosunku do populacji kraju.
4. Chiny
Przychody: 15,043 miliardów dolarów, dystrybutorzy: 2,97 mln osób. Pomimo pozornie mniejszej liczby partnerów handlowych, Chiny są rynkiem wartym miliardy dolarów, szczególnie dla dużych graczy wśród firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią i marketingiem sieciowym. Znaczenie Chin podkreśla rosnący popyt na produkty zdrowotne i wellness. Jednak czyste systemy MLM są w Chinach zakazane. Mogą działać wyłącznie po spełnieniu określonych, dość rygorystycznych warunków.
5. Japonia
Przychody: 10,63 miliarda dolarów, dystrybutorzy: 2,31 mln osób. Japonia pozostaje silnym graczem azjatyckim, koncentrującym się przede wszystkim na wysokiej jakości kosmetykach i produktach zdrowotnych napędzających sprzedaż.
6. Malezja
Przychody: 9,503 miliarda dolarów, dystrybutorzy: 8,03 mln osób. Malezja ma jedną z największych na świecie liczbę dystrybutorów, sięgającą ponad 8 milionów. Bliskość ważnych rynków azjatyckich i otwartość na nowe produkty sprawiły, że Malezja stała się bardzo ważnym węzłem sieciowym.
7. Brazylia
Przychody: 7,962 miliarda dolarów, dystrybutorzy: 3,19 mln osób. Brazylia jest największym rynkiem w Ameryce Łacińskiej zarówno pod względem liczby partnerów handlowych, jak i wielkości sprzedaży. Rynek ten wykazuje dynamiczny rozwój, szczególnie w branży kosmetycznej.
8. Meksyk
Przychody: 6,874 miliardów dolarów, dystrybutorzy: 3,88 mln osób. Meksyk to kolejny silny gracz w Ameryce Łacińskiej, z niemal podobną liczbą dystrybutorów jak Brazylia i stabilną sprzedażą.
9. Francja
Przychody: 4,706 miliarda dolarów, dystrybutorzy: 700 000 osób. Francja jest po Niemczech najsilniejszym rynkiem europejskim. Jednak trzeba pamiętać, że w tym kraju firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią i marketingiem sieciowym borykają się ze skomplikowaną procedurą raportowania.
10. Tajwan
Przychody: 4,53 miliarda dolarów, dystrybutorzy: 3,61 mln osób. Tajwan jest szczególnie silnym rynkiem w Azji, z ponadprzeciętną liczbą partnerów handlowych w stosunku do wielkości populacji.