źródło: www.flickr.com
Sytuacja na rynku usług nie powinna nikogo zaskakiwać. Kiedyś Polacy większość prac wykonywali sami, ale wraz z rozwojem wolą zlecać je profesjonalistom. Chcemy, aby życie było łatwiejsze i co ważne zaczyna nas być na nie stać. Wraz z rosnącą liczbą przedsiębiorstw, wzrasta oferta i jakość wykonywanych prac.
W Polsce sektor usług odpowiada za 66,5% PKB. Do najważniejszych gałęzi rynku usług zalicza się handel, naprawy, transport oraz budownictwo. Zmiany, jakie zachodzą w strukturze sektora świadczą o zmierzaniu w kierunku wytyczonym przez kraje OECD. Przybliża to Polskę do zachodniego modelu gospodarki i świadczy o stopniowym bogaceniu się społeczeństwa. Obecnie sektor napędzają m.in. inwestycje infrastrukturalne związane z EURO 2012 oraz rynkiem mieszkaniowym.
W zwiększającą się konkurencję na rynku usług, firmy coraz chętniej wykorzystują w swojej działalności internet. Do najbardziej aktywnych w sieci należą zwłaszcza przedsiębiorstwa budowlano-remontowe oraz poligraficzne. Jak podkreślają specjaliści, stale wzrasta zaufanie do internetu. Normalne jest to, że firmy usługowe są zainteresowane obecnością w tym środowisku. Polacy lubią szukać informacji w sieci, dlatego wraz z pojawianiem się nowych przedsiębiorstw rozwijają się portale opinii biznesowej. Dzięki nim można łatwiej trafić do klientów. Z drugiej strony osoby szukające wykonawców mają możliwość nie tylko znalezienia konkretnego fachowca, ale również zapoznania się z opiniami na jego temat.