Często krytyka jest oburzająca i przesadzona, a wszystko jest wrzucane do jednego worka. Ale to nie samo w sobie jest problemem. Innym powodem nieprzychylnego public relations jest ciągła konkurencja i negatywne komentarze rozpowszechniane w branży przez partnerów handlowych różnych firm.
Niestety, nie wszyscy uczestnicy tego systemu zarabiania pieniędzy zdają sobie sprawę z faktu, że wszyscy jedziemy na tym samym wózku i tylko dzięki solidarności oraz wzajemnemu wsparciu można wykorzystać pełny potencjał marketingu sieciowego oraz jeszcze bardziej poprawić reputację i wizerunek w oczach opinii publicznej.
Jedność zamiast konkurencji
Niezbyt zdrowa konkurencja, która często objawia się w postaci negatywnych komentarzy i ataków na inne firmy, szkodzi nie tylko samym podmiotom gospodarczym, których to dotyczy, ale całej branży. Koncentrowanie się na szkodzeniu innym dystrybutorom lub ich spółkom w mediach społecznościowych źle odbija się na wszystkich. Na branży, jako całości.
A przecież negatywna opinia na temat innej firmy nie tylko sygnalizuje niechęć, ale także świadczy o braku profesjonalizmu i dojrzałości.
Patrzenie na całość
Wyobraźmy sobie teraz, jaki byłby publiczny odbiór sektora, gdyby wszyscy się zjednoczyli. Koncentracja na wzajemnym wsparciu i świętowaniu sukcesów, a nie na krytyce, mogłoby stworzyć pozytywną i przyjazną atmosferę, która przyciąga nowe talenty i zwiększa zaufanie społeczne.
Niezwykle ważne jest, aby zdać sobie sprawę z tego, że wszyscy mamy ten sam cel. Sukces i rozwój w marketingu sieciowym. Cel ten osiąga się nie walcząc ze sobą, ale ucząc się od siebie nawzajem, dostarczając sobie wspólnej inspiracji i wsparcia. Trzymająca się razem i wspierająca się społeczność jest silniejsza i bardziej odporna na zewnętrzne ataki i uprzedzenia.
Razem dla lepszego wizerunku
Moim zdaniem, każdy partner handlowy – niezależnie od firmy, z którą współpracuje – ma obowiązek poprawiać wizerunek całej branży sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy. Każdy jest ambasadorem tego biznesu, a zachowanie ma bezpośredni wpływ na postrzeganie firmy na zewnątrz. Dlatego każdy powinien działać świadomie, odpowiedzialnie, kompetentnie oraz szerzyć pozytywne komunikaty i podkreślać mocne strony sektora.
Zamiast skupiać się na negatywnych aspektach, dziel się sukcesami i pozytywnymi historiami, jakie ma do zaoferowania marketing sieciowy.
Warto podkreślać i świętować historie sukcesu, rozwój osobisty i wsparcie w naszej społeczności. Te pozytywne przykłady pomogą zwiększyć zaufanie do branży i zainspirują nowych ludzi do dołączenia.
Zmiana i poprawa wizerunku marketingu sieciowego leży w mocy każdego człowieka. Wspierając się nawzajem i unikając bezsensownej rywalizacji oraz negatywnych komentarzy można zbudować silną, pozytywną i wpływową społeczność. Wyzwanie należy podjąć wspólnie i wysłać w świat znak jedności i profesjonalizmu. Ponieważ w ostatecznym rozrachunku wszyscy jadą na tym samym wózku i tylko dzięki współpracy można osiągnąć prawdziwy sukces. Powodzenia.