Ogółem w pierwszym kwartale tego roku w Polsce kupiono 79 tys. 114 nowych samochodów osobowych, czyli o około 10% mniej niż przed rokiem – wynika z przesłanych do Samaru danych producentów i importerów.
Nadal Polacy najchętniej kupują Skody. W ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku sprzedano 9 230 aut tej marki, czyli o 2,34% więcej niż w analogicznym okresie roku 2009. Skoda ma największy, bo 11,67% udział w polskim rynku motoryzacyjnym.
Pomimo problemów na drugie miejsce wysunęła się Toyota, ze sprzedażą 7 010 aut, o blisko 11% mniejszą niż przed rokiem. Na trzecią pozycję spadł Fiat ze sprzedażą 6 733 samochodów – o 28,26% gorszą niż w 2009 roku.
Dalsze miejsca w kolejności zajęły marki: Volkswagen, Opel, Ford, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai.