Wirtualne emocje sportowe

przez Aleksandra Andreasik

Czy emocje sportowe przeżywane w domowym zaciszu można porównać do tych odczuwanych podczas meczu na trybunach? Kim są polscy i ukraińscy e-kibice, gdzie szukają informacji o wynikach meczu i ciekawostek na temat ulubionych drużyn?

źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Jak pokazuje badanie Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2012 roku oraz gemiusAudience Ukraine serwisy sportowe cieszą się zdecydowanie większą popularnością wśród polskich internautów. Już co drugi użytkownik w Polsce i co jedenasty na Ukrainie śledzi wydarzenia sportowe w sieci.

E-kibic = młodość

Według najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2012 roku bywalcami stron o tematyce sportowej są głównie osoby młode. Użytkownicy w wieku 24-35 stanowią niemal 26% polskich e-kibiców. Na Ukrainie natomiast, wśród zwolenników wirtualnych emocji futbolowych przeważają internauci w wieku 15-24 (co daje niemal 10% ogółu użytkowników tego typu portali). Gros polskich internautów zainteresowanych informacjami sportowymi posiada wykształcenie średnie (26,73%). Są to najczęściej mieszkańcy województwa mazowieckiego. Dla kontrastu na Ukrainie zdecydowaną większość stanowią osoby legitymujące się dyplomem uczelni wyższej (43%). Fanami sportu online są głównie kijowianie (18,73%) oraz doniecczanie (9,89%).

E-kibic = mężczyzna

Ciekawostek na temat ulubionej drużyny oraz informacji o wyniku meczu częściej szukają mężczyźni. Stanowią oni ponad 54% użytkowników serwisów sportowych w Polsce i prawie 73% na Ukrainie. – Z roku na rok serwisy sportowe zyskują na znaczeniu. Trend wzrostowy pokazuje, że w dobie postępującej digitalizacji również emocje sportowe przenoszone są w wirtualną rzeczywistość. Dzięki analizie profilu socjologiczno-demograficznego e-kibiców widzimy jak wielu internautów, niezależnie od płci i wieku, szuka informacji sportowych właśnie w sieci. Przy tak dynamicznym rozwoju internetu powstawanie quasi-wspólnot kibiców w świecie wirtualnym jest jedynie kwestią czasupodkreśla Krzysztof Łopuszyński, lider zespołu ds. badań e-marketingowych w Gemius.

Analiza wyników badania Megapanel PBI/Gemius (styczeń 2012 r.) wykazała, że największą popularnością wśród internautów cieszy się Grupa Wirtualna Polska – Orange Sport (zasięg 21,55%). Na drugim miejscu sklasyfikowana została Grupa Onet – Sport (zasięg 21,08%) na trzecim natomiast Grupa Gazeta.pl – Sport (zasięg 18,91%). Liderem wśród serwisów sportowych na Ukrainie – według wyników badania gemiusAudience – jest Football.ua (zasięg 3,31%). Na pudle znalazł się także: Championa.com (zasięg 2,59%) oraz Sport.com.ua (zasięg 2,15%).

Mogą Cię również zainteresować