Wywiad z Andreasem Laabsem czyli ciąg dalszy historii sukcesu LR Health & Beauty i ekspansji na rynki Wielkiej Brytanii

przez Maciej Maciejewski
2529 odsłony

Rozkwit karier nowych partnerów w firmie napędza rozwój biznesu. Już od prawie dwunastu miesięcy dr Andreas Laabs zarządza Grupą LR jako CEO. Za nim dynamiczny rok na tym stanowisku, a kolejne ciekawe wyzwania czekają. Niedawno spółka ogłosiła, że zamierza rozszerzyć działalność na Wielką Brytanię.

Dr Andreas Laabs

Szef LR konsekwentnie realizuje cele, jakimi są zwiększenie potencjału wzrostu na dotychczasowych rynkach oraz otwarcie nowego, obiecującego regionu Wielkiej Brytanii. Rozmawialiśmy z nim o podstawach tej ekspansji, ostatnich miesiącach oraz czynnikach napędzających sukces biznesowy LR.

Wojna w Ukrainie i wynikające z niej konsekwencje istotnie wpłynęły na wiele obszarów. Jak pod tym względem prezentował się rok finansowy 2022 w LR?

Dr Andreas Laabs: Rok 2022 został ukształtowany przez wyjątkowe okoliczności zewnętrzne, które wpłynęły na całą gospodarkę. Również nasz biznes odczuł skutki wojny w Ukrainie, związane z gwałtownym wzrostem inflacji i ograniczeniem wydatków przez konsumentów. Podołaliśmy jednak tym wyzwaniom i udało nam się ustabilizować obroty w trzecim i czwartym kwartale, a dzięki naszej nowej strategii wyznaczania priorytetów ponownie odnotowujemy wyraźny wzrost.

A propos wizji rozwoju. W jakim kierunku zmierza LR?

Dr Andreas Laabs: Naszą wizją jest stanie się najbardziej atrakcyjnym przedsiębiorstwem w dziedzinie social selling czyli sprzedaży społecznościowej na świecie. Brzmi to bardzo ambitnie, ale jest całkiem realne. Nasz model biznesowy daje każdemu możliwość uzyskania atrakcyjnego, dodatkowego dochodu bez żadnego ryzyka. Wielu naszych partnerów, w tym wiele nowo zarejestrowanych osób, już skorzystało z tej szansy, zwłaszcza przy pomocy mediów społecznościowych. Dzięki temu LR już teraz pozycjonuje się wśród influencerów jako jedna z odnoszących największe sukcesy firm social sellingu.

Dzięki naszemu modelowi biznesowemu oferujemy ludziom możliwość świadomego, swobodnego kształtowania swojego życia. Zwłaszcza w obecnych czasach inflacji, a także w wyniku pandemii, rośnie liczba osób poszukujących ciekawe sposoby na elastyczne budowanie dodatkowego źródła dochodu. Firma LR oferuje taką możliwość – a w dłuższej perspektywie także umożliwia rozwój lukratywnego biznesu w ramach głównej działalności zawodowej.

Należy przy tym podkreślić, że jesteśmy biznesem relacji, a zatem w centrum naszej uwagi są ludzie. Model biznesowy LR bazuje na nawiązywaniu osobistych kontaktów i budowaniu zaufania w celu stworzenia długotrwałych relacji.

Sądzę, że ważnym elementem naszego sukcesu jest również wyjątkowa współpraca z naszymi partnerami. Przy czym naszym zadaniem jest zapewnienie im maksymalnego wsparcia w rozwoju ich biznesu.

Jaką rolę odegrało portfolio produktów LR w ożywieniu obrotów handlowych w minionym roku?

Dr Andreas Laabs: Był to jeden z kluczowych elementów tego procesu. Jednym z czynników naszego sukcesu w ubiegłym roku było wprowadzenie na rynek we wrześniu 2022 roku naszego urządzenia kosmetycznego Zeitgard Pro. Jesteśmy dumni, że ta nowość okazała się najbardziej udaną premierą w całej historii firmy. Innowacyjna technologia 4 w 1 okazała się strzałem w dziesiątkę. Łatwy do zademonstrowania, natychmiastowy efekt sprawia, że produkt ten jest idealnym narzędziem umożliwiającym pozyskiwanie nowych partnerów. Nasi partnerzy, klienci oraz eksperci docenili także jakość i design tego urządzenia. Świadczy o tym nagroda German Design Award 2023, przyznana za nasze urządzenie Zeitgard Pro.

Co jeszcze wydarzyło się w minionym roku?

Dr Andreas Laabs: W styczniu wprowadziliśmy na rynek nowe, wysokiej jakości produkty LR FIGUACTIVE i dzięki temu program LR BODY MISSION wszedł na nowy, wyższy poziom. To oznacza, że LR oferuje przemyślany sposób na piękną sylwetkę, by każdy mógł czuć się dobrze w swoim ciele. W nadchodzących miesiącach również planujemy wiele ciekawych wydarzeń. Po tym jak w zeszłym roku świętowaliśmy 20-lecie marki Aloe Vera, w tym roku przypada 10-lecie naszego produktu Mind Master – Brain & Body Performance Drink. Ponadto w ramach naszej kampanii „Rok Menadżera Organizacji” skupiamy się na możliwościach biznesowych jakie oferujemy naszym partnerom.

Jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwojem firmy na terenie Niemiec. Czy może nam pan zdradzić jakieś szczegóły?

Dr Andreas Laabs: Nasz rodzimy rynek w Niemczech odnotowuje teraz niesamowity wzrost. Niemiecka spółka dystrybucyjna odnosi największe sukcesy i gra wiodącą rolę we współpracy z naszymi partnerami – czy to w mediach społecznościowych, czy też na różnego rodzaju eventach. Najwyższą sprzedaż w Niemczech osiągnęliśmy po wprowadzeniu do obrotu nowego urządzenia Zeitgard Pro. Silna dynamika biznesu w Niemczech pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze. Bazując na tej dynamice musimy iść do przodu i kontynuować ten rozwój.

Wspomniał pan o jubileuszu produktu Mind Master i kampanii „Rok Menadżera Organizacji”. Czy może nam pan zdradzić więcej szczegółów na temat strategii dalszego rozwoju? Podejrzewam, że firma LR ma już zaplanowane konkretne działania na najbliższe tygodnie i miesiące. Czy mam rację?

Dr Andreas Laabs: Oczywiście. Po pierwsze mamy nowe koncepcje produktów, które w 100 % wpasowują się w ideę sprzedaży bezpośredniej. Nie może oczywiście zabraknąć wyjątkowego storytellingu. Ponadto wdrażamy innowacyjne programy motywacyjne. Przykładowo uruchomiliśmy nową akcję promującą szczególne osiągnięcia nowych partnerów w zakresie tzw. sponsorowania, czyli wdrażania kolejnych osób. Prezentacja miała miejsce zaledwie kilka dni temu w trakcie eventu Business Day w Düsseldorfie. Ogłoszenie tej akcji zostało przyjęte przez naszych partnerów z ogromnym entuzjazmem. Nowe osoby, które do nas dołączą, mogą osiągnąć bardzo wiele – staramy się to wielokrotnie uświadamiać naszym partnerom, a świadczy o tym również rozwój kariery wielu nowo zarejestrowanych osób.

Prawdopodobnie jest to także przesłanie, które firma LR chciała przekazać podczas Business Day?

Dr Andreas Laabs: Zdecydowanie. Przy czym pragnę podkreślić, że to przesłanie pochodzi nie tylko od naszej firmy, ale także od naszych partnerów, którzy pojawiają się na scenie podczas prawie każdego wydarzenia. Nasze Business Days to zawsze okazja do informowania o nowych produktach i inicjatywach biznesowych. Kładziemy duży nacisk na docenianie naszych partnerów i ich osiągnięć. Podczas dużych eventów wyróżniamy ich i celebrujemy ich sukcesy.

Jakie były pana ogólne wrażenia z ostatniego eventu Business Day? Od prawie roku pełni pan funkcję CEO w LR – czy nadal czuje pan tremę przed takimi wydarzeniami? 

Dr Andreas Laabs: Ze względów czasowych nie jestem w stanie uczestniczyć w każdym Business Day, ale kiedy przyjeżdżam na miejsce wydarzenia, zwykle udzielają mi się te wyjątkowe emocje. Równie entuzjastycznie są nastawieni nasi partnerzy. Przed rozpoczęciem, kiedy czekają przed wejściem i później, gdy sala wypełnia się tłumem, zawsze czuję w powietrzu niezwykłą atmosferę. Bardzo cieszy mnie fakt, że do tej pory mieliśmy niesamowity odzew na Business Days w poszczególnych krajach.

Skupia się pan na jasnej strategii wzrostu. Dopiero niedawno firma LR poinformowała o rozszerzeniu działalności na Wielką Brytanię. Dlaczego LR wchodzi właśnie na ten rynek?

Dr Andreas Laabs: Nasza strategia rozwoju opiera się na dwóch filarach. Z jednej strony chcemy nadal wykorzystywać potencjał obecnych rynków. Dotyczy to rynków w Europie, ale także wciąż stosunkowo nowego rynku w Korei Południowej. Z drugiej strony kontynuujemy ekspansję na nowe rynki. Rynek brytyjski jest praktycznie na wyciągnięcie ręki i oferuje dużą siłę nabywczą z ponad 70 milionami konsumentów. Kraj ten posiada również prężnie rozwijającą się kulturę przedsiębiorczości co oznacza, że społeczeństwo jest otwarte na sprzedaż bezpośrednią. Mieszkańcy Wielkiej Brytanii kojarzą ten model biznesowy z dobrymi warunkami, a samozatrudnienie jest wysoko cenione.

Jak dokładnie będzie wyglądało wejście na ten rynek?

Dr Andreas Laabs: Nie chcę na razie zdradzać zbyt wielu szczegółów. Jednak w momencie wejścia na ten rynek, które jest zaplanowane na początek lipca, będziemy w dużej mierze polegać na cross-sponsoringu. Dla naszych dotychczasowych partnerów otwiera to możliwość zwiększenia obrotów i rozwoju kariery. Z naszego punktu widzenia rynek brytyjski jest szczególnie interesujący dla naszych partnerów w Niemczech, Polsce, Francji i krajach Beneluksu.

Czy jest planowana dalsza ekspansja biznesu LR w Azji?

Dr Andreas Laabs: W tym roku koncentrujemy się na rozpoczęciu działań biznesowych w Wielkiej Brytanii. Równolegle analizujemy inne potencjalne rynki, w tym także te, które znajdują  się w regionie Azji. Jednak nasze analizy są bardzo ostrożne i stopniowo planujemy kolejne kroki.

Dziękuję za rozmowę.

Mogą Cię również zainteresować