Filantropia w dobie pandemii czyli raport o tym, jak firmy MLM niosą pomoc potrzebującym na całym świecie

przez Maciej Maciejewski

Świat stanął w obliczu bezprecedensowego wyzwania zdrowotnego, jakie stanowi pandemia koronawirusa i potrzebna jest pomoc biznesu. Tego biznesu, który ma się dobrze i notuje wzrosty w niespotykanej dotąd skali. W dobie problemów związanych z COVID-19 branża sprzedaży bezpośredniej i network marketingu staje na wysokości zadania i zwiększa działania pomocowe. Przyjrzyjmy się kilku konkretnym przykładom…

źródło: Pixabay

Arbonne International. Za pośrednictwem swojej fundacji network marketingowa firma Arbonne International organizuje systematyczną pomoc różnym organizacjom młodzieżowym w Ameryce, Australii i Europie. W ten sposób spółka wspiera finansowo bezdomną młodzież. Najpierw organizacja Flourish Arbonne Foundation zebrała 196 500 USD w darowiznach od społeczności budującej biznes MLM w firmie Arbonne. Następnie spółka postanowiła dorzucić do tego zacną sumę z własnych zasobów i w ten sposób uzbierała się ciekawa kwota 393 000 USD. Zebrane fundusze pomogą zapewnić schronienie, wyżywienie, opiekę i osobiste zapasy dla bezdomnej młodzieży praktycznie z całego świata. Oprócz darowizny pieniężnej firma Arbonne przekazała potrzebującym również 40 000 paczek, które składają się z produktów do higieny osobistej i odżywek. Pakiety skomponowano z produktów do mycia rąk, balsamów, batonów proteinowych, a w Stanach Zjednoczonych dodano nowo wyprodukowany środek do dezynfekcji rąk wytwarzany specjalnie w tym celu. Takie specjalne paczki firma przygotowała nawet w Nowej Zelandii i w Polsce.

PM-International. Ta największa niemiecka firma zajmująca się marketingiem sieciowym zaangażowała się w walkę z pandemią COVID-19 z wielkim rozmachem, przekazując w sumie różnego rodzaju darowizny w wysokości 1 miliona euro. Najszersze akcje pomocowe spółka zainicjowała w ramach programu „PM pomaga”, kierując pieniądze oraz produkty w regiony dotknięte pandemią w pobliżu lokalizacji spółki w Spirze i Luksemburgu, a także w Hiszpanii, we Włoszech i Francji. W Hiszpanii PM-International wsparła policję oraz pomoc kryzysową organizacji Doctors of the World i World Vision przekazując darowiznę na budowę i funkcjonowanie dwóch szpitali w Madrycie. Firma wspiera również rząd Saary w zakupie sprzętu ochronnego i tworzeniu centrów zaopatrzenia w różnych okręgach Niemiec. PM-International wspiera także kampanię Speyer pomagając osobom wykonującym zawody pielęgniarskie, medyczne i społeczne, a także rodzinom potrzebującym z powodu obecnej sytuacji. Firma przekazała 17 500 swoich produktów pracownikom służby zdrowia i ich pomocnikom we Francji, a także zakładom zaopatrzenia w żywność w Hiszpanii. 

DuoLife. To firma MLM z Polski. „Pomagamy polskim szpitalom w walce z niewidzialnym wrogiem. Przekazaliśmy już służbie zdrowia 7 200 produktów DuoLife Vita C, DuoLife Moja Krew i żeli antybakteryjnych Herbal Body Care. Łącznie w formie produktów podarowaliśmy szpitalom w Krakowie, Zgierzu, Tychach i Bytomiu wsparcie o wartości pół miliona złotych” – czytamy w informacji prasowej. Jak widać firma DuoLife działa ostro nie tylko w kwestii wzrostów sprzedaży, ale również na płaszczyźnie charytatywności. Na łączną kwotę składają się również środki zebrane w ramach promocji Moja Krew 3+1, na rzecz akcji pierwsza żonglerka na Mount Everest Krzysztofa Drabika, ambasadora marki DuoLife, zgromadzone razem z Fundacją Krewniacy, które zostały decyzją współzałożycieli spółki podwojone.

Amway. Ekspresowo zainicjowany zespół szybkiego reagowania w network marketingowym koncernie Amway podjął inicjatywę związaną z odpowiedzią na aktualne problemy dotyczące pandemii COVID-19. Rozpoczął produkcję specjalistycznych ram do osłon twarzy. Zespół Amway nawiązał współpracę z lokalną firmą inżynieryjną Velocity Research, aby zaprojektować i zbudować ramy osłon twarzy, które są istotną częścią wyposażenia ochrony osobistej każdego pracownika służby zdrowia. „Jestem bardzo dumna z tego, co robimy w Amway” – powiedziała Randy Betz. – Mamy odpowiednich ludzi z odpowiednim sprzętem we właściwym miejscu, aby wykonać najlepszą pracę dla naszej społeczności. Nigdy nie wiadomo, kiedy jeden z nas lub członek naszej rodziny może znaleźć się w szpitalnym łóżku, dlatego mamy zaszczyt zaoferować nasz talent i zasoby do pomocy – dodała. Zespół firmy Amway przeszedł od idei i koncepcji do czynów.

Raypath International. Powodzeniem cieszą się teraz również unikalne produkty firmy Raypath International. Uszlachetnione nanosrebrem w celu nadania im właściwości antybakteryjnych czyściki czy mydło, tudzież produkowane przez Raypath od niedawna wielokrotnego użytku maseczki kosmetyczne na twarz nasączone nanosrebrem, cieszą się wielkim zainteresowaniem klientów. W kwestii organizowanych akcji charytatywnych wyróżnia się tutaj grupa Raypath Infinity, która regularnie dostarcza swoje produkty do różnego rodzaju przedsiębiorstw i instytucji. W tym konkretnym przypadku szczególnie sprawdza się produkt Silver Water czyli woda z nanosrebrem. Jest to preparat o silnych właściwościach biostatycznych – hamowanie rozwoju mikroorganizmów i grzybów, który skutecznie redukuje świat drobnoustrojów. Ostatnio liderzy z Raypath Infinity przekazali pakiety tego produktu m.in. do salonu samochodowego Ganinex Gazda Group oraz ratownikom medycznym.

Jeunesse Global. Firma przekazała 500 000 USD na Fundusz Solidarnościowej Reakcji COVID-19. Fundusz Solidarnościowej Reakcji COVID-19 zainicjowała Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) i jest zarządzany we współpracy z Fundacją Narodów Zjednoczonych oraz Szwajcarską Fundacją Filantropii. Darowizna przekazana przez network marketingowy koncern Jeunesse Global pochodzi z fundacji non-profit Jeunesse Kids i wspiera działania WHO prowadzące i koordynujące globalne działania na rzecz zapobiegania, wykrywania i reagowania na pandemię koronawirusa.

Oriflame. Działający w systemie network marketingu kosmetyczny koncern Oriflame Polska wystartował z akcją #OriflameDziekuje, która wspiera personel medyczny w najbardziej potrzebujących szpitalach w kraju. #OriflameDziekuje to akcja, która wspiera personel medyczny w najbardziej potrzebujących polskich szpitalach. Jako Oriflame Polska oraz jako Fundacja Oriflame Polska – Spełniamy Marzenia, firma przygotowała paczki z produktami higienicznymi – żelami myjącymi, mydłami, kremami do wysuszonej skóry dłoni, kremami tender care, przekąskami wellness… aby wesprzeć personel medyczny, który pracuje w trudzie, ratując życie nasze i naszych bliskich.

Herbalife. Koncern zobowiązał się, że w najbliższym czasie za pośrednictwem swojej fundacji Herbalife Nutrition wspomoże działania zainicjowanego przez ONZ Światowego Programu Żywnościowego i przekaże Amerykańskiemu Funduszowi Reagowania Kryzysowego na rzecz pomocy w walce z pandemią koronawirusa milion dolarów. W tym celu spółka dostarczyła już pierwszą transzę pieniędzy w wysokości 333 000 USD. „Nasz wkład w Amerykański Fundusz Pomocy w Sytuacjach Kryzysowych świadczy o nieustannym zaangażowaniu firmy w walkę z problemami na całym świecie” – powiedział Alan Hoffman, wiceprezes wykonawczy ds. globalnych w Herbalife Nutrition. „Poprzez nasz program Nutrition for Zero Hunger zapewniamy bardzo potrzebne fundusze, aby pomóc zareagować w najlepszy i najskuteczniejszy sposób i pokonać wirusa” – dodał.

MONAT Global. W ciekawy sposób na problemy zareagowała również network marketingowa firma MONAT Global. Spółka zmieniła wielką linię produkcyjną w hrabstwie Miami-Dade w stanie Floryda na terenie swojego zakładu wytwarzającego produkty do pielęgnacji włosów i skóry. Teraz ruszyła tam produkcja specjalistycznych wyrobów do odkażania rąk. Firma zobowiązała się, że przekaże 240 tysięcy dwu uncjowych butelek do dezynfekcji rąk podmiotom rządowym, organizacjom non-profit i klientom w całej Ameryce Północnej. „W czasach, gdy tak dużo rzeczy wydaje się poza naszą kontrolą, wiele firm i osób prywatnych szuka ciekawych sposobów na pomoc” – komentuje Ray Urdaneta, współzałożyciel i dyrektor generalny MONAT Global. „Przestawiając naszą produkcję w tych niespotykanych okolicznościach, jesteśmy w stanie pomóc w przezwyciężeniu szerokiego niedoboru środków do dezynfekcji rąk, wzmocnić naszych klientów w zakresie ochrony i ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa” – dodał.

Mary Kay. Działająca w systemie MLM firma Mary Kay Inc. przekazała prawie 10 milionów dolarów na spowolnienie rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19 i wsparcie ludzi, którzy walczą z koronawirusem na pierwszej linii frontu. Wkład obejmuje darowizny pieniężne, produktowe i wsparcie dystrybucji w krajach, w których spółka prowadzi działalność biznesową. W odpowiedzi na globalną pandemię COVID-19 firma Mary Kay Inc. i jej spółki zależne na całym świecie, a także cztery sponsorowane przez nią fundacje w Kanadzie, Brazylii, Chinach i Stanach Zjednoczonych, podjęły konkretne działania humanitarne, mające na celu wsparcie globalne oraz krajowe. Wysiłki skoncentrowano na globalnej produkcji i darowiznach niezbędnych artykułów, w tym produktów do higieny osobistej, a także środków do dezynfekcji rąk, które zostały przekazane na rzecz prawie 20 systemów opieki zdrowotnej, 1 000 szpitali i 1,5 miliona pacjentów z pierwszej linii, lekarzy i personelu w różnych regionach całego świata.

dōTERRA. Network marketingowa firma dōTERRA zainicjowała kampanię wspierającą pracowników służby zdrowia, ratowników udzielających pierwszej pomocy i organizacje pracujące na pierwszej linii walki z pandemią COVID-19. Akcja wystartowała 8 kwietnia 2020 roku. W jaki sposób? Firma dōTERRA przekazuje wszystkie wpływy ze sprzedaży swoich kolekcji Rose Lotion i Shea Butter (sprzedaż do 250 000 USD i mnożąc przychody trzy razy, aż do kwoty 750 000 USD). Takiej wysokości darowizna zostanie następnie przekazana na zestawy pomocnicze składające się z masek chirurgicznych, rękawiczek, środków dezynfekujących i innych elementów urządzeń dla pielęgniarek, lekarzy i osób udzielających pierwszej pomocy. 

Young Living. Mocno angażuje się również firma Young Living. Spółka ogłosiła przekazanie nowej darowizny dla Meals on Wheels – organizacji non profit, która dostarcza zdrowe jedzenie do domów seniorów. Young Living będzie przekazuje 1% całej sprzedaży w Ameryce Północnej z linii produktów Thieves, zaczynając od pierwszej, natychmiastowej darowizny w wysokości 100 000 USD. Darowizna została przekazana bezpośrednio funduszowi posiłkowemu COVID-19 Response Fund, który korzysta z programu Meals on Wheels zarówno w USA, jak i w Kanadzie. Fundusz ten koncentruje się na wspieraniu wysiłków na rzecz uzupełnienia zapasów żywności dla programu, dofinansowaniu dodatkowego transportu, umożliwieniu wdrożenia telefonicznego zapewnienia bezpieczeństwa w celu połączenia się z odizolowanymi seniorami oraz wielu innych inicjatyw dotyczących opieki nad seniorami w potrzebie.

Pampered Chef. Reagując na sytuację również network marketingowa firma Pampered Chef rozszerzyła wsparcie dla Feeding America, aby wspierać potrzebujących w tym trudnym momencie. Spółka współpracuje z bankiem żywności od 1991 roku, ale partnerstwo zyskało na swojej mocy szczególnie teraz, gdy zamknięto szkoły i zakłady pracy dla wielu milionów Amerykanów. Pampered Chef zwiększa swój wkład w Feeding America oferując trzy różne sposoby wsparcia polegające na wirtualnych zbiórkach pieniędzy i sponsorowaniu posiłków. Dzięki wsparciu Feeding America spółka Pampered Chef może przyspieszyć rozwój całej misji, aby położyć kres głodowi poprzez ogólnokrajową sieć banków żywności, szkolne spiżarnie żywności i pomoc w razie katastrof. 

Avon. Największy na świecie koncern sprzedaży bezpośredniej podarował organizacjom charytatywnym produkty o wartości ponad 16 milionów dolarów w ramach zobowiązania do stałego wywierania pozytywnego wpływu na świat. Firma przekazała darowizny dla wielu organizacji charytatywnych, w tym AMAR w Portoryko i swojego wieloletniego partnera – Feed the Children. Obie organizacje odgrywają obecnie kluczową rolę w dostarczaniu zaopatrzenia potrzebującym podczas pandemii COVID-19. Koncern przekazał również darowizny na program Marine Toys for Tots. Avon Puerto Rico przekazała produkty o wartości 1,3 miliona dolarów dla organizacji AMAR – Alianza de Médicos Al Rescate (Alliance of Physicians to the Rescue). AMAR zajmuje się przyjmowaniem leków i niezbędnych artykułów potrzebującym społecznościom. Od ponad 25 lat świadczą bezpłatne, dobrowolne usługi zdrowotne dla najbardziej wrażliwych grup społecznych. Darowizny Avona na rzecz AMAR obejmowały odzież, produkty do higieny osobistej, kosmetyki i produkty do użytku domowego. Feed the Children ściśle współpracuje z partnerami społecznymi, takimi jak szkoły, organizacje obywatelskie i banki żywności, aby służyć najsłabszym grupom społecznym i innym osobom, które mogą mieć trudności z powodu utraty pracy w tych niepewnych czasach. W ten sposób w ciągu ostatnich szesnastu lat firma Avon przekazała produkty o wartości ponad 15 000 000 funtów. Są to wyroby do pielęgnacji ciała i urody, odzież, obuwie i niezbędne artykuły gospodarstwa domowego.

Mogą Cię również zainteresować