źróddło: Pixabay
– Od 23 lat pracuję w zarządach różnych firm reprezentujących ekscytującą branżę, jaką jest sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy. Wiem, jakim wyzwaniem jest dla firmy pierwszy rok na nowym rynku. Tym bardziej cieszę się, że mogę dzisiaj powiedzieć, iż my, nasi partnerzy marki i nasz zespół w Düsseldorfie, poradziliśmy sobie z tym wyzwaniem – komentuje swoje ostatnie dwanaście miesięcy była biegaczka na 100 metrów, która obecnie pracuje w centrali Oriflame Germany (Medienhafen, Düsseldorf).
Zdaniem firmy sukces ten wynika ze stabilnego i zdrowego wzrostu: „Z biegiem czasu rozszerzyliśmy działalność z obszaru metropolitalnego w Düsseldorfie na wszystkie kraje związkowe. W październiku b.r. mieliśmy rekordowy miesiąc z dużą liczbą rekordów dziennych. Jest to tym bardziej niezwykłe, że działamy na wymagających rynkach. Punkty zdobywamy głównie dzięki naszej historii”.
Ta „szwedzka droga” – jak chwali się firma, obejmuje składniki najwyższej jakości i postawę postrzegania partnerów marki jako najcenniejszego aktywa. „Zasadniczo stawiamy na ludzi i to dotyczy również naszych klientów” – zapewnia menadżer najwyższego szczebla. „W Niemczech istnieje obsługa klienta, z którą można się skontaktować za pośrednictwem chatbota, poczty elektronicznej i telefonu. W przypadku dużej częstotliwości telefon mogę odebrać osobiście, aby rozmówca nie musiał niepotrzebnie długo czekać. Nie mamy ustalonej hierarchii, co nawiasem mówiąc jest dobrze przyjęte w Niemczech”.
Szefowa na Niemcy jest szczególnie zadowolona z faktu, że wielu liderów rozwija się i osiąga coraz wyższe stanowiska zawodowe. „Dzięki naszej dobrej reputacji cieszymy się dużym zaufaniem osób, które nas poznały” – mówi Lilian Facht. „Niemniej jednak nigdy nie chcemy przestać się doskonalić, aby oferować optymalne możliwości ludziom, którzy szukają zmian. Obecnie jesteśmy reprezentowani w 60 krajach i wspólnym celem partnerów marki i mnie jest uczynienie z Niemiec – największej gospodarki w UE – rynku numer jeden dla Oriflame.”
A jak gigant network marketingu radzi sobie w Polsce? Niestety, nie wiadomo. Spółka regularnie nie składa sprawozdań finansowych do Krajowego Rejestru Sądowego: „Oto najnowsze fakty o polskim biznesie sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego. Sprawdź kto się rozwija, a kto się zwija. Raport finansowy branży DS/MLM za rok 2022”.