Social media nie tylko dla młodzieży. Jak przedsiębiorcy i liderzy z branży DS/MLM mogą skutecznie wykorzystać TikToka do dynamicznej sprzedaży i budowania struktur?

przez Maciej Maciejewski
950 odsłony

Bez żadnych wątpliwości mogę stwierdzić, że branża DS/MLM jest najlepszą, alternatywną formą zarabiania pieniędzy. Tutaj nie tylko można zbudować dochód pasywny i spełniać swoje marzenia, ale również bardziej angażować się w kontakty międzyludzkie i relacje. A to przecież klucz do sukcesu i przepis na to, aby zostać liderem i mistrzem w tej dziedzinie biznesu.

Nie wierz osobom, które mówią, że możesz odnieść trwały, długoterminowy sukces w network marketingu nie wychodząc z domu. Bzdura! Oczywiście, możesz ograniczyć liczbę spotkań i interakcji z innymi ludźmi do minimum. Przykładowo możesz zastąpić spotkania na żywo rozmowami na Zoomie. Natomiast spotkania na żywo niosą za sobą zdecydowanie więcej wartości niż te online. Steve Jobs powiedział kiedyś, że zawsze wybierze spotkanie biznesowe w kawiarni lub restauracji niż online ze względu na większą kreatywność i lepszą skuteczność budowania zaufania oraz wizerunku skutecznego lidera.

Jakość naszego życia sprowadza się do jakości związków z innymi ludźmi. (Anthony Robbins)

Osobiście uważam, że 100% zastąpienie spotkań na żywo spotkaniami online nie jest najlepszym pomysłem. Tak jak we wszystkim i tutaj powinna być równowaga – również w tym ważnym aspekcie naszego życia jakim są relacje międzyludzkie. Natomiast można wprowadzić alternatywę w innym aspekcie działania w branży DS/MLM. Chodzi mi o wykorzystanie nowych rozwiązań do promocji swoich produktów i usług. Kiedyś trzeba było chodzić po domach, próbować sprzedawać produkty członkom swojej rodziny lub telefonować do starych znajomych, z którymi nie widzieliśmy się od lat. To jest bezsensu i pochłania mnóstwo czasu, a w dodatku jest mniej efektywne. Możesz to zastąpić promocją w internecie. Dlaczego? Tam jest więcej osób, które potrzebują sprawnych rozwiązań. Twój produkt lub usługa. Wtedy zaczyna pojawiać się ciekawa sytuacja. To ludzie zaczynają do Ciebie przychodzić, a nie ty do nich. Jesteś w stanie osiągnąć to przy skutecznym działaniu w internecie i dobrej jakości Twoich produktów.

Z rozwiązaniem przyszedł zacny Mark Zuckerberg, założyciel i prezes platformy Facebook. Ten młody multimiliarder zapoczątkował nie tylko nowe medium społecznościowe, ale również najlepsze i jedno z najbardziej efektywnych miejsc do promocji firmy oraz  budowania swojej marki osobistej. Liderzy z branży DS/MLM od dawna wykorzystują media społecznościowe do promocji i sprzedaży swoich produktów. Najwięcej jest ich na Facebooku i po części na Instagramie. Obrali taktykę publikacji postów na temat produktów danej firmy, ale również skutecznie łączą je z pojęciami dotyczącymi rozwoju osobistego i duchowego.

Kiedyś trzeba było chodzić po domach, telefonować do znajomych i spotykać się na prezentacjach w pobliskiej kawiarni. Teraz możesz opublikować post, nagrać live’a, stworzyć grupę na Facebooku i nagrać filmiki do relacji. Dzięki skutecznemu wykorzystaniu mediów społecznościowych jesteś w stanie zaistnieć szybciej, mocniej i taniej, ludzie mogą Cię polubić, zaufać, a na końcu kupić od Ciebie produkt i spotkać się na żywo lub online.

To właśnie dzięki mediom społecznościowym Gary Vaynerchuk osiągnął tak wielki sukces z Wine Library i VaynerMedia. Znalezienie małej niszy i kreatywne wykorzystanie takich mediów jak Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Tiktok i Snapchat jest kluczem do przebicia się w czasach globalnej cyfryzacji. W 2010 roku śmiali się z Gary’ego, kiedy powiedział przedsiębiorcom, żeby wykorzystywali social media do promowania swoich firm. W 2020 roku zaczęła się pandemia i ludzie musieli dostosować się do zaistniałej sytuacji przechodząc na pracę online. Dużo firm przeniosło się do internetu sprzedając produkty i świadcząc usługi. W 2020 roku najbardziej wzrosły obroty dwóch sektorów – DS/MLM oraz E-Commerce. Jeśli jesteś przedsiębiorcą lub liderem w systemie MLM to masz jeszcze czas na przebicie się. Natomiast w 2030 rok ludzie będą żałować, że nie zrobili tego 10 lat temu.

Facebook i Instagram jest już bardzo przesycony. Kluczem do przebicia się na nich jest współpraca z dobrym marketingowcem lub pochłonięcie się godzinami nad odpowiednim planem promocji w internecie. Mamy natomiast medium, które nie jest tak przesycone przedsiębiorstwami, coachami i liderami marketingu sieciowego. TikTok.

Tak, to ta platform, która jest używana przez Twoją 12-letnią córkę. Tak. To ta aplikacja, którą Donald Trump chciał zdelegalizować na terenie USA. Tak. To ta aplikacja, na której Andrzej Duda nagrał filmik zachęcający młodych ludzi do wzięcia udziału w turnieju gamingowym online podczas wybuchu pandemii. Tak. To ta aplikacja, której reklamę mogłeś zobaczyć na EURO UEFA 2020. Okej, ale czym konkretnie jest TikTok i jak liderzy MLM mogą wykorzystać to medium do promocji swoich produktów, usług i biznesu?

W kwietniu 2014 roku została założona aplikacja na telefony mobilne pod nazwą Musical.ly, która opierała się na idei krótkich, szybki i zabawnych filmików. Warto również dodać, że twórcy na Musical.ly byli przedstawicielami młodego pokolenia, głównie dzieci w wieku od 7 do 15 lat. Na Musical.ly największymi hitami były filmiki, w których tańczyło się do piosenek, robiło się musicale (stąd nazwa Musical.ly), podkładało się do sketchy’ów i ogólnie tworzyło komediowe wideo. I wszystko było super. Platforma zdobywała coraz więcej odbiorców i stale się rozwijała. Natomiast mniej więcej w 2016 i 2017 aplikacja zaczęła tracić zainteresowanie. Ludzie chcieli czegoś nowego, lepszego.

Była inna, podobna do Musical.ly aplikacja, a nazywała się ByteDance. Chińskie przedsiębiorstwo widząc, że Musical.ly powoli topnieje, wykorzystało szansę i zakupiło tę aplikację za 1 mld dolarów. Z połączenia dwóch różnych platform powstała jedna, solidna i godna pożądania aplikacja o nazwie TikTok. Tak swoją drogą to kilka lat wcześniej już istniała aplikacja o tej samej nazwie, ale to nie było to samo co dzisiaj. Obecnie na TikToku nie są tylko muzycy czy młode nastolatki. Coraz częściej można spotkać przedsiębiorców, coachów, a nawet zwykłych pasjonatów budowania marki osobistej.

Zapewne zapytasz: „Okej, super jest ta aplikacja, ale po co mi to mówisz?” Dlatego, że obecnie jest najlepszy moment do wykorzystania idealnej okazji na wybicie się za pomocą TikToka. Ta okazja może się już nie powtórzyć i wtedy będziesz musiał kombinować, aby w ogóle przebić się przez jezioro pełne konkurencji. Tak, jak kiedyś wspomniałem w swoim artykule o pięknej idei Gary’ego Vaynerchuka, jaką jest Ekonomia Wdzięczności.

Napisałem w nim, że TikTok i Youtube zastąpią w przyszłości telewizję. Co już de facto się dzieje. Coraz częściej można zauważyć, że TVN emituje programy wiadomości lub jej fragmenty na Facebooku lub na YouTube. Kiedyś dzieci oglądały kreskówki na Cartoon Network lub cieszyły się nowym odcinkiem Hanny Montany. Teraz wolą oglądać Friza oraz innych twórców internetowych. W dodatku młodzi ludzie do oglądania filmów nie korzystają już z telewizji tylko z interenetu. Młode pokolenie to przyszłość, a wraz nimi ich nawyki. To już się dzieje. Jesteśmy w trakcie globalnej zmiany.

Coraz więcej przedsiębiorców będzie pracowało przez internet. Ty, czytając ten artykuł, możesz zacząć działać już dziś. Lepiej teraz zacząć niż obudzić się z ręką w nocniku za 10 lat i kombinować jak się przebić.

Drugim powodem, dla którego warto zaistnieć na TikToku jest grono odbiorców. Najwięcej TikTok’erów jest w przedziale wiekowym 10-17 lat. W przyszłości – już niebawem – Ci ludzie również będą chcieli zacząć działać w branży DS/MLM. Możesz im to przedstawić jako najlepszą alternatywę do zarabiania pieniędzy. Wiedzę lub wiadomości, które pragniesz przekazać, połącz z pozytywnymi emocjami. Na TikToku są dwie rzeczy: radość i śmiech. Tam jak już ktoś Ci zaufa to wygrałeś. Masz potencjalną osobę do współpracy. Jak już zdecyduje się na działanie w modelu MLM to od razu pomyśli o Tobie i do Ciebie sam się zgłosi. No chyba, że jest duża konkurencja. A nie, zapomniałem. Na razie jej nie ma. Więc działaj!

Chciałem również napisać o tym, jak dokładnie zacząć działać na TikToku. Natomiast przyszła mi do głowy pewna myśl i skasowałem wszystko, co napisałem. Było tego dużo. Nie będę dawać wszystkiego. Dlaczego? Bo większość ludzi to zignoruje. Tylko osoby, które chcą, podążą tą drogą. Drogą pełnych możliwości. Czy Elon Musk rozwinąłby Tesla lub SpaceX, gdyby wszystko dano mu na tacy? Może tak, ale nie znałby smaku prawdziwego sukcesu. Tak samo jest w tym przypadku. Jeśli naprawdę pragniesz tego dokonać i w głębi swojego serca czujesz, że chcesz to osiągnąć… to zrobisz to.

TYLKO BĘDĄC GŁODNYM ZROBISZ WSZYSTKO, ABY ZNALEŹĆ JEDZENIE.

Mogę Ci pokazać natomiast mniej więcej drogę, na której możesz znaleźć jedzenie. Najbardziej polecam Ci Gary’ego Vaynerchuka, który dał ogrom wiedzy w swoich książkach, ale również za darmo na YouTube o tym, jak skutecznie działać w mediach społecznościowych. Szukaj innych ludzi, którzy zajmują się marketingiem na social media oraz inspiruj się innymi twórcami na TikToku. Inspiracja ludźmi, którzy oświecają Ciebie swoją osobowością, pomogą stworzyć Ci najlepszą wersję samego siebie, ale również wykorzystać rozwiązania lub strategie jakie proponują.

Za 10 lub 15 lat możesz wspomnieć moje słowa i żałować, że Ty jako przedsiębiorca MLM nie zacząłeś działać na TikToku lub innych mediach społecznościowych. Teraz możesz coś z tym zrobić. Tak. Tu i teraz. Teraz możesz zbudować swoją markę osobistą w internecie i realizować różne projekty lub budując przedsiębiorstwa za pomocą internetu. Drogi Przedsiębiorco! Drogi Liderze! Drogi Coachu! Drogi pasjonacie grafiki komputerowej lub fotografie! Te czasy mogą być dla Ciebie najlepsze, jeśli odpowiednio wprowadzisz firmę do internetu. Zacznij już dziś, aby nie czekać, aż utoniesz w jeziorze. Działaj!

Autor tekstu jest uczniem Liceum Ogólnokształcącego w Sosnowcu. Radny Młodzieżowej Rady Miasta Sosnowca, wolontariusz fundacji Help Furaha, członek zarządu i współorganizator wydarzeń w organizacji charytatywnej Ad Vocem. Od kilku lat stawia na szerokorozumiany samorozwój. Jego sposobem na życie jest niesienie pomocy innym ludziom.   

Mogą Cię również zainteresować