Ten niezbędnik to była łyżka, nóż i widelec, zmyślnie składające się w jedną całość. Widelec i łyżkę złożone techniką „na łyżeczkę” wsuwało się rękojeściami w sprytnie uformowaną rękojeść noża, a wszystko razem lądowało w bocznej kieszeni spodni moro.
Bez tego nie było możliwości spożyć posiłek. No chyba, że rękoma – ale to niedobry pomysł. Niezbędnik był po prostu niezbędny w procesie jedzenia.
Mam to często w głowie, gdy zastanawiam się nad nowymi osobami wchodzącymi do MLM i startującymi swój przyszły, duży, dochodowy biznes. Bo można ten biznes budować byle jak, mając co tydzień nowy, lepszy pomysł. Jak jedzenie rękoma – ani to eleganckie, ani dające się powielić. To po prostu nie jest dobry pomysł.
To droga do pozostania w stanie permanentnego niedożywienia sukcesem. Każdy networker potrzebuje swojego indywidualnego osobistego niezbędnika. Doświadczone osoby wiedzą o tym, a nowi często lekceważą, nie zdając sobie sprawy z jego wartości.
POTRZEBUJESZ MIEĆ OSOBISTY NIEZBĘDNIK I UMIEĆ PRAWIDŁOWO SIĘ NIM POSŁUGIWAĆ.
Składa się on z więcej niż trzech elementów, przy czym każdy jest tak samo ważny. Pominięcie choćby jednego z nich bardzo utrudnia działania biznesowe i oddala człowieka od sukcesu, jednocześnie prowokując wiele wyzwań.
Przyjrzyj się proszę składnikom niezbędnika network marketingu i sprawdź czy Twoi partnerzy są w to wyposażeni – Ty na pewno go masz i posługujesz się nim sprawnie.
NIEZBĘDNIK BUDOWNICZEGO SIECI
1. POWÓD – nasza osobista moc napędowa. Wykorzystana prawidłowo pozwala nam działać nawet w trudnych momentach. LUDZIE NIE MAJĄCY POWODU ABY WALCZYĆ PODDAJĄ SIĘ.
2. SPONSOR/MENTOR– doświadczona osoba z górnej linii, zainteresowana naszym sukcesem. Regularnie konsultujemy z nią nasze rezultaty i strategie.
3. CELE – roczne, kwartalne, miesięczne. Skonsultowane i zapisane w kalendarzu rezultaty biznesowe, które należy osiągnąć w założonym czasie.
4. KALENDARZ – najlepiej duży A4 książkowy. Zapisujemy w nim cele, planujemy działania codzienne, wpisujemy codzienne rezultaty, cytat dnia, powód, błędy i sukcesy dnia. To ważne narzędzie rozwoju osobistego.
5. PROFIL FACEBOOK I KONTO INSTAGRAM – dopasowane do biznesu. Odpowiednio dobrana szata graficzna, zaplanowane jakościowe posty. To sposób komunikacji z rynkiem. To miejsce na stworzenie marki osobistej.
6. GRUPY ZAMKNIĘTE NA FB DLA PARTNERÓW I KLIENTÓW – tutaj możemy w prosty sposób dzielić się wartościową informacją nie wypuszczając jej w rynek do obcych ludzi.
7. MATERIAŁY KOPIUJ/WKLEJ – filmy, piktogramy, przygotowane wcześniej analizy, które możemy wielokrotnie udostępniać naszym kandydatom, klientom, partnerom. Materiały wykonują za nas pracę, nie męczą się, zawierają ciągle tę samą informację.
8. KARTY KONSULTACYJNE, WSKAŹNIKI ROZWOJU – VITAL SIGNS – te i inne gotowe tabele pozwalają na ocenę prawidłowości rozwoju biznesu. Samo sprawdzanie obrotu i ilości nowych partnerów to za mało.
9. SYSTEM – strategia budowy stabilnego biznesu, w różnych firmach może nieznacznie się różnić. Odpowiada na pytania co, jak, kiedy, z kim? Jest wewnętrzną szkołą osiągania sukcesu. Składa się ze szkoleń, konferencji, konsultacji itd.
10. KSIĄŻKI – spis lektur potrzebnych do rozwoju. Ale to nie tylko spis – te książki należy mieć na własność, czytać, uczyć się z nich i stosować zdobytą wiedzę.
To niewiele i wydaje się nic takiego osobliwego. Zgadzam się – nie ma w tym żadnej oryginalności, ani tajemnej tajemnicy. Osobliwości pojawiają się dopiero wtedy, gdy osoba budująca biznes MLM zaczyna się regularnie i prawidłowo posługiwać swoim osobistym niezbędnikiem. Życzę samych sukcesów.
Autor tekstu od ponad 20 lat aktywnie buduje swój biznes w systemie MLM na terenie wielu krajów. Brał aktywnie udział w tworzeniu pierwszych struktur sieciowych w Polsce w latach 90-tych, później na Ukrainie i w Rosji. Widział rozwój tego biznesu od podstaw na rynkach o różnym potencjale ekonomicznym. W tym czasie jego organizacje rozwinęły się na rynkach zachodniej i wschodniej Europy, a teraz rozwijają się nadal. Prowadzi wykłady w trzech językach i wie, że wiedza praktyczna jest dla osób działających w network marketingu bezcenna. Prowadzi ciekawy blog pod adresem: www.marekstaszko.pl.