BIZNES MLM I NIEZBĘDNIK BUDOWNICZEGO SIECI

przez Maciej Maciejewski
475 odsłony

Pamiętam z czasów studiów wyjazdy na poligony. Siedzieliśmy co roku cały lipiec w lasach koło Orzysza. Mieliśmy tam kuchnię polową i indywidualne przybory do spożywania posiłków. Jadłodajnia była jedna dla wszystkich, przybory każdy miał swoje. Oprócz menażki posiadaliśmy inne cuda wojskowej twórczości około gastronomicznej. Na przykład każdy żołnierz posiadał NIEZBĘDNIK.

Ten niezbędnik to była łyżka, nóż i widelec, zmyślnie składające się w jedną całość. Widelec i łyżkę złożone techniką „na łyżeczkę” wsuwało się rękojeściami w sprytnie uformowaną rękojeść noża, a wszystko razem lądowało w bocznej kieszeni spodni moro.

Bez tego nie było możliwości spożyć posiłek. No chyba, że rękoma – ale to niedobry pomysł. Niezbędnik był po prostu niezbędny w procesie jedzenia.

Mam to często w głowie, gdy zastanawiam się nad nowymi osobami wchodzącymi do MLM i startującymi swój przyszły, duży, dochodowy biznes. Bo można ten biznes budować byle jak, mając co tydzień nowy, lepszy pomysł. Jak jedzenie rękoma – ani to eleganckie, ani dające się powielić. To po prostu nie jest dobry pomysł.

To droga do pozostania w stanie permanentnego niedożywienia sukcesem. Każdy networker potrzebuje swojego indywidualnego osobistego niezbędnika. Doświadczone osoby wiedzą o tym, a nowi często lekceważą, nie zdając sobie sprawy z jego wartości.

POTRZEBUJESZ MIEĆ OSOBISTY NIEZBĘDNIK I UMIEĆ PRAWIDŁOWO  SIĘ NIM POSŁUGIWAĆ.

Składa się on z więcej niż trzech elementów, przy czym każdy jest tak samo ważny. Pominięcie choćby jednego z nich bardzo utrudnia działania biznesowe i oddala człowieka od sukcesu, jednocześnie prowokując wiele wyzwań.

Przyjrzyj się proszę składnikom niezbędnika network marketingu i sprawdź czy Twoi partnerzy są w to wyposażeni – Ty na pewno go masz i posługujesz się nim sprawnie.

NIEZBĘDNIK BUDOWNICZEGO SIECI

1. POWÓD – nasza osobista moc napędowa. Wykorzystana prawidłowo pozwala nam działać nawet w trudnych momentach. LUDZIE NIE MAJĄCY POWODU ABY WALCZYĆ PODDAJĄ SIĘ.

2. SPONSOR/MENTOR– doświadczona osoba z górnej linii, zainteresowana naszym sukcesem. Regularnie konsultujemy z nią nasze rezultaty i strategie.

3. CELE – roczne, kwartalne, miesięczne. Skonsultowane i zapisane w kalendarzu rezultaty biznesowe, które należy osiągnąć w założonym czasie.

4. KALENDARZ – najlepiej duży A4 książkowy. Zapisujemy w nim cele, planujemy działania codzienne, wpisujemy codzienne rezultaty, cytat dnia, powód, błędy i sukcesy dnia. To ważne narzędzie rozwoju osobistego.

5. PROFIL FACEBOOK I KONTO INSTAGRAM – dopasowane do biznesu. Odpowiednio dobrana szata graficzna, zaplanowane jakościowe posty. To sposób komunikacji z rynkiem. To miejsce na stworzenie marki osobistej.

6. GRUPY ZAMKNIĘTE NA FB DLA PARTNERÓW I KLIENTÓW – tutaj możemy w prosty sposób dzielić się wartościową informacją nie wypuszczając jej w rynek do obcych ludzi.

7. MATERIAŁY KOPIUJ/WKLEJ – filmy, piktogramy, przygotowane wcześniej analizy, które możemy wielokrotnie udostępniać naszym kandydatom, klientom, partnerom. Materiały wykonują za nas pracę, nie męczą się, zawierają ciągle tę samą informację.

8. KARTY KONSULTACYJNE, WSKAŹNIKI ROZWOJU – VITAL SIGNS – te i inne gotowe tabele pozwalają na ocenę prawidłowości rozwoju biznesu. Samo sprawdzanie obrotu i ilości nowych partnerów to za mało.

9. SYSTEM – strategia budowy stabilnego biznesu, w różnych firmach może nieznacznie się różnić. Odpowiada na pytania co, jak, kiedy, z kim? Jest wewnętrzną szkołą osiągania sukcesu. Składa się ze szkoleń, konferencji, konsultacji itd.

10. KSIĄŻKI – spis lektur potrzebnych do rozwoju. Ale to nie tylko spis – te książki należy mieć na własność, czytać, uczyć się z nich i stosować zdobytą wiedzę.

To niewiele i wydaje się nic takiego osobliwego. Zgadzam się – nie ma w tym żadnej oryginalności, ani tajemnej tajemnicy. Osobliwości pojawiają się dopiero wtedy, gdy osoba budująca biznes MLM zaczyna się regularnie i prawidłowo posługiwać swoim osobistym niezbędnikiem. Życzę samych sukcesów.

Autor tekstu od ponad 20 lat aktywnie buduje swój biznes w systemie MLM na terenie wielu krajów. Brał aktywnie udział w tworzeniu pierwszych struktur sieciowych w Polsce w latach 90-tych, później na Ukrainie i w Rosji. Widział rozwój tego biznesu od podstaw na rynkach o różnym potencjale ekonomicznym. W tym czasie jego organizacje rozwinęły się na rynkach zachodniej i wschodniej Europy, a teraz rozwijają się nadal. Prowadzi wykłady w trzech językach i wie, że wiedza praktyczna jest dla osób działających w network marketingu bezcenna. Prowadzi ciekawy blog pod adresem: www.marekstaszko.pl.

Mogą Cię również zainteresować