Jeszcze marketing sieciowy czy już marketing przyciągania? Nadciąga nowa era biznesu, w którym kluczowa jest komunikacja

przez Maciej Maciejewski

Moja grupa jest nie do podrobienia. W branży marketingu sieciowego czujemy się jak ryby w wodzie. Widzimy, że jest to biznes, który ewidentnie łączy pokolenia i rozwija się online z zawrotną prędkością. Dlaczego?

źródło: Pixabay

W ciągu ostatnich kilku miesięcy system MLM mocno ewoluował i praktycznie przeniósł się do internetu. Co to dla nas oznacza? Obserwujemy narodziny nowego modelu MLM? Czy to już nowy odłam network marketingu?

Przecież teraz to już bardziej marketing przyciągania czyli dziedzina, która koncentruje się przede wszystkim na dostarczaniu wysokiej wartości treści i szeroko pojętej edukacji. Właśnie. Edukacja. To zawsze będzie sprawa priorytetowa. Bez względu na wykorzystywane w biznesie narzędzia i techniki. Totalne wskoczenie w internet wymusza na nas może nie nowe, ale lekko zmodyfikowane podejście do komunikacji, która do nauki i rozwoju biznesu jest nam niezbędna.

Powiem Ci, jakie są teraz najważniejsze umiejętności komunikacyjne w systemie marketingu sieciowego pod kątem pracy w internecie. Łap i rozwijaj swój biznes MLM na całego!

Czy wiesz, że sposób, w jaki człowiek się komunikuje, może być przyczyną sukcesu lub porażki? Ludzie nie mogą funkcjonować bez efektywnego komunikowania się! Dlaczego to jest takie ważne? Umiejętność komunikowania się i porozumiewania to główne czynniki wpływające na pełne wykorzystanie naszego potencjału. By osiągnąć sukces musisz współpracować z innymi ludźmi. A, żeby robić to w najlepszy sposób, musisz się nauczyć profesjonalnie porozumiewać. Nie ma wyjścia.

Po pierwsze – i najważniejsze – musisz sprecyzować swój cel komunikacyjny. Większość ludzi pewnie powie: „A, to przecież nic trudnego, łatwizna…” Jednak czy aby na pewno? A gdzie konsekwencja w działaniu? Przypomnij sobie, ile to już razy zaplanowałeś do wykonania konkretne cele, które następnie nie były realizowane. Często dzieje się tak dlatego, że cel nie został dokładnie zidentyfikowany, a następnie konkretnie sprecyzowany. Zatem sprecyzuj swój cel. Określ go sensorycznie.

Po drugie – postaraj się zmienić język negatywny na język pozytywny. Ważne jest, aby mieć świadomość, że słowa mają moc. „Muszę” zamień na „chcę”. To ważna zasada w efektywnej komunikacji. Zamiast mówić „Nie zapomnij” (język negatywny) – mów „pamiętaj” (język pozytywny).

Uważaj na swoje myśli, stają się słowami… Uważaj na swoje słowa, stają się czynami… Uważaj na swoje nawyki, stają się charakterem… Uważaj na charakter, on stanie się Twoim losem. (Frank Outlaw)

Po trzecie – komunikując się z drugą osobą, pamiętaj, aby dążyć do wzajemnego porozumienia. Nie dbaj jedynie o słowa, które wypowiadasz, ale również o:

  • głos (ton, szybkość wypowiadanych słów, głośność, dobór słów, metafory, itd.);
  • oczy (mruganie, ruchy gałek ocznych, „wywracanie oczami”);
  • oddech (szybkość, częstość oddechu);
  • gesty i postawa ciała (dopasowanie swojej postawy do postawy rozmówcy).

Wzajemne zrozumienie, czyli tak zwane wejście w raport z drugą osobą, daje nam przewagę już na starcie. Patrz rozmówcy prosto w oczy, kontroluj swój oddech, mów spokojnie, naśladuj jego postawę.

Po czwarte – zapoznaj się z blokadami komunikacyjnymi. Te blokady to po prostu reakcja na pewne zachowania, którymi są między innymi: rozkazy, upomnienia, groźby, moralizowanie, wygłaszanie kazań, krytyka, ośmieszanie, wypytywanie, itd. Kiedy ktoś z nas kpi, o coś nas oskarża czy stara się nas pouczać… nie zawsze dobrze na to reagujemy. Czasami ktoś chce nam po prostu pomóc, ale my, pod wpływem emocji, możemy odebrać to zupełnie inaczej. Zwyczajnie się blokujemy i dalsza komunikacja jest niemal niemożliwa. Postaraj się zachęcać osobę do rozmowy. Przytakuj, okaż zainteresowanie, nie zajmuj się podczas rozmowy niczym innym.

Po piąte – zadawaj pytania. Szczególnie te otwarte, bardzo rzadko zamknięte. Zachęcaj do rozwinięcia wypowiedzi czy myśli. Zaczynaj zdanie od: „Jak myślisz, (…)?”, „Co sądzisz na temat (…)?”, „Opowiedz mi o (…)”. Na tego typu pytanie/prośbę raczej nie można odpowiedzieć zdawkowym tak lub nie.

I wreszcie, po szóste – słuchaj. Słuchanie w komunikacji jest tak samo ważne jak mówienie. A może nawet ważniejsze. I proszę nie mylić słuchania ze słyszeniem. Wszyscy chcemy być wysłuchani, a nie tylko usłyszeni.

Autorka tekstu jest ekspertem w dziedzinie MLM i kontaktów międzyludzkich. Team coach, coach biznesu, transforming communication, praktyk NLP. Od wielu lat buduję zwycięskie zespoły w organizacjach MLM, wykorzystując umiejętności komunikacyjne i metaumiejętności. Specjalista od komunikacji. Jej misją jest edukacja przedsiębiorców i pomaganie im w rozwiązywaniu konfliktów komunikacyjnych. Uczy określać cele i jak do nich dojść. Edukuje z zakresu partnerstwa i myślenia według modelu komunikacji transformującej. Pomaga rozwiązywać konflikty w zespołach czyli uczy jak się komunikować, aby nie zwariować. Uważa, że energia podąża za uwagą, dlatego lepiej skupiać się na tym, czego chcemy, zamiast unikać tego, czego nie chcemy.

Mogą Cię również zainteresować