źródło: Pixabay
Czy odniesienie sukcesu w network marketingu dla jednych jest sprawą prostą, a dla innych wielkim i trudnym wyzwaniem? Tak. Tak bywa, ale to jest sprawa gratyfikacji odroczonej albo głębokie rozumienie zasad biznesowych i stosowanie ich w trakcie działania.
Wyobraź sobie dwie osoby – znanego aktora i nikomu nieznanego urzędnika. Obydwaj startują w biznesie sieciowym i oczywiste jest, że aktor jak magnes ściągnie do siebie mnóstwo osób idących za jego marką zbudowaną przez lata. To jest wykorzystanie popularności, której nie ma urzędnik.
Czy to niesprawiedliwe? Oczywiście. Ale czy to znaczy, że aktor zbuduje większy biznes? Nie! On tylko go łatwiej rozpocznie. Wszystko jednak sprowadzi się do wielkości obszaru, w którym budujesz biznes. A co to jest obszar biznesu? To jest obszar wspólny dla trzech innych obszarów:
1. Czterech kroków biznesu – siły marzenia i jego ceny, wielkości struktury biznesowej potrzebnej do realizacji tego marzenia, strategii w którą wchodzą kompetencje z cyklu aktywności i używania systemu (o cyklu aktywności i systemie dalej).
2. Marki osobistej budowniczego sieci – czyli poziomu przyzwoitości, popularności, zaufania, wartości, wizji – tego wszystkiego co definiuje naszą osobę w oczach innych ludzi.
3. Statystyki – każdy z nas ma określony poziom skuteczności biznesowej. Ktoś wprowadza do grupy 20% kandydatów, którzy widzieli prezentację biznesową, inny 10%, a jeszcze inny 30%. Ktoś potrafi umówić się na spotkanie z każdym, a inny ma z tym problem. Ta statystyka wiąże się z poziomem kompetencji biznesowych, z doświadczeniem, pewnością siebie, a nawet z urokiem osobistym.
Uwaga: tego wszystkiego można się nauczyć. Sama popularność przydatna aktorowi w pierwszym momencie po jakimś czasie zawodzi.
Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: najlepiej działa to, co daje się naśladować przez każdego z Twoich partnerów biznesowych. Finalnie wygrywa popularność urzędnika, a popularność aktora jest tylko wisienką na torcie.
W biznesie MLM stawiamy na duplikację. My w tym systemie chcemy podzielić między siebie tort, którym jest rynek zakupów z domu i rynek plus dochodu osiąganego w własnych biznesach e-commerce. Wisienki zostawiamy – to zbyt mały potencjał.
Pamiętaj: Twój obszar biznesu to miejsce, w którym spotykają się Twoje działania, Twoja marka osobista i Twoja statystyka. Cztery kroki: marzenie, wycena, struktura biznesu, strategia. Bądź w tym wirtuozem, używaj systemu. Marka osobista: to co mówią i myślą o Tobie ludzie. Możesz to stworzyć rozwijając się. Statystyka: Twoja skuteczność biznesowa. Możesz ją poprawiać pracując nad czterema krokami i marką osobistą.
PUNKT WIDZENIA – zachowuj własny, zdroworozsądkowy punkt widzenia kompatybilny z: Twoim wyborem, systemem, w którym działasz, planem wynagrodzenia firmy. No i pamiętaj o wartościowej duplikacji.
Gdy prowadzisz prezentację: to Ty jesteś wartością, to Ty masz cukierek, to Ty dyktujesz warunki. Twój punkt widzenia to duplikacja punktu widzenia uplinów, za którymi podążasz i którzy odnieśli sukces. Nie przejmuj punktu widzenia od kandydata. Żadnych targów.
Materiał jest fragmentem książki „VADEMECUM BUDOWNICZEGO SIECI. NETWORK DLA NAIWNYCH TOM 1”. Autor od ponad 20 lat aktywnie buduje swój biznes w systemie MLM na terenie wielu krajów. Brał aktywnie udział w tworzeniu pierwszych struktur sieciowych w Polsce w latach 90-tych, później na Ukrainie i w Rosji. Widział rozwój tego biznesu od podstaw na rynkach o różnym potencjale ekonomicznym. W tym czasie jego organizacje rozwinęły się na rynkach zachodniej i wschodniej Europy, a teraz rozwijają się nadal. Prowadzi wykłady w trzech językach i wie, że wiedza praktyczna jest dla osób działających w network marketingu bezcenna. Prowadzi ciekawy blog pod adresem: www.marekstaszko.pl.