NewAge, Tupperware i Plexus Worldwide. Kolejne wzrosty biznesu MLM i to w dobie ogólnoświatowego kryzysu pandemicznego

przez Maciej Maciejewski

Biznes DS/MLM rośnie jak na drożdżach. Kolejne znane firmy marketingu sieciowego ogłosiły swoje wyniki finansowe za 2020 rok. Dziś mówimy o wzrostach w spółkach NewAge, Tupperware i Plexus Worldwide. Gratulacje.

źródło: Pixabay

Firma NewAge odnotowała swój pierwszy dodatni skorygowany kwartał EBITDA od prawie dwóch lat, osiągając 2,9 miliona USD. Wyniki czwartego kwartału 2020 roku obejmowały przychód netto w wysokości 90,4 mln USD.

– Rok 2020 był kolejnym okresem transformacji dla NewAge, w którym osiągnęliśmy prawie pół miliarda dolarów przychodów pro forma i dodatnią skorygowaną EBITDA w czwartym kwartale. I uważamy, że dopiero zaczynamy – powiedział Brent Willis, dyrektor generalny spółki. – Poza korzyściami związanymi ze skalą i rentownością, które przyniosły nam ARIIX i cztery inne podmioty łącząc się z nami w listopadzie ub. roku, znacznie wzmocniliśmy również nasze zespoły zarządzające oraz możliwości wykonawcze, w wyniku czego w 2021 roku obserwujemy doskonały wzrost organiczny – dodał Willis.

Przejęcie działającej w systemie MLM firmy ARIIX przyniosło spółce prawie 500 mln USD przychodów pro forma, a jej zbycie, w tym BWR, wyeliminowało ponad 7 mln USD strat. Firma wzmocniła swój bilans do początku 2021 roku kwotą prawie 100 milionów dolarów w gotówce. Firma zidentyfikowała również 20 milionów dolarów synergii kosztowych i zdobyła już ponad połowę tej kwoty.

– Uważamy, że nasze skupienie się na systemie network marketing i sprzedaży bezpośredniej jest odporne zarówno na pandemię, jak i na recesję. Zaczynamy dostrzegać korzyści płynące z naszego modelu biznesowego – komentuje Willis. – W pozostałej części 2021 roku będziemy nadal realizować nasze kluczowe strategie, czyli konwergencję z ARIIX i obniżanie kosztów, ulepszanie naszej platformy sprzedaży społecznościowej, stymulowanie wzrostu organicznego poprzez skupienie się na kluczowych regionach geograficznych oraz dążenie do strategicznych przejęć i możliwości współpracy, które zwiększą wartość dla wszystkich naszych interesariuszy.

Ekspansja międzynarodowa spółki rozwija się wyśmienicie m.in. dzięki wprowadzeniu produktów wytwarzanych na bazie owoców noni i CBD w Japonii. – Obserwujemy rekordowy wzrost w Europie Zachodniej, Stanach Zjednoczonych i Meksyku, a teraz widzimy odrodzenie biznesu zarówno w Chinach, jak i w Japonii – powiedział dyrektor generalny firmy. – Niedawno ogłoszony list intencyjny dotyczący przejęcia spółki Aliven na terenie Japonii doda nam dalszego rozpędu na tym wysoce zyskownym rynku, priorytetowym obecnie dla NewAge. Wciąż robimy znaczne postępy w konwergencji naszych firm i uzyskiwaniu synergii kosztowych, a także wyprzedzamy harmonogram. To jeszcze bardziej zwiększy nasze wyniki finansowe – podsumował Brent Willis.

Za czwarty kwartał i cały rok 2020 opublikowała wyniki finansowe również spółka Tupperware. W czwartym kwartale sprzedaż marki wzrosła o 17% w porównaniu z tym samym okresem roku 2019. W tych miesiącach oszczędności związane z obrotem firmy wyniosły 72 mln USD, a 192 mln USD w całym roku 2020.

– Przedstawione dzisiaj wyniki pokazują, że nasze wysiłki zmierzające do naprawienia podstawowej działalności zaczynają przybierać na sile, ponieważ nasi handlowcy zdają sobie sprawę z faktu, że geografia nie jest już barierą w dotarciu do nowych klientów, którzy rozwijają swoją działalność za pośrednictwem mediów społecznościowych i narzędzi cyfrowych – mówi Miguel Fernandez, prezes i dyrektor generalny Tupperware Brands.

– Ponadto w dalszym ciągu zapewniamy konkretne rozwiązania w czasie rzeczywistym, odpowiadające na potrzeby konsumentów w zakresie przygotowywania żywności, minimalizowania marnotrawstwa produktów i zmniejszania zużycia artykułów jednorazowego użytku. Uważamy, że konsumenci coraz mocniej dają nam pozwolenie na rozszerzanie kategorii produktowych, a wraz ze zwiększeniem liczby punktów dostępu, pozwalają nam rozwijać naszą firmę tak, aby dopasować ją do siły marki Tupperware – dodał Fernandez. Wolne przepływy pieniężne spółki w całym roku wyniosły 197,6 mln USD w porównaniu z 137,2 mln USD w roku 2019.

– W 2020 roku radykalnie udoskonaliliśmy naszą strukturę kosztów, poprawiliśmy przepływy pieniężne z działalności operacyjnej i zrefinansowaliśmy nasz dług, co stworzyło silniejsze podstawy do wspierania strategii wzrostu w ramach naszego Planu Turnaround – powiedziała Sandra Harris, dyrektor finansowy i operacyjny w Tupperware Brands.

Jak kształtowały się w tym przypadku wyniki finansowe spółki ze względów geograficznych? Ameryka Północna odpowiadała za 154,1 miliona USD ze sprzedaży firmy, a tuż za nią uplasował się region Azji i Pacyfiku (128,4 miliona USD) oraz Europa (128,5 miliona USD). Dochód netto firmy w 2020 roku wyniósł 112,2 miliona dolarów.

Świetnymi wskaźnikami może się również pochwalić firma Plexus Worldwide, która właśnie ogłosiła kluczowe wskaźniki, dające wgląd w zaangażowanie i rozwój spółki podczas pandemii. W 2020 roku Plexus Worldwide zrealizowała ponad 4 miliony zamówień dla klientów i zarejestrowała 350 000 nowych współpracowników.

Firma przekroczyła również ubiegłoroczne darowizny na cele dobroczynne o prawie 80%, a pracownicy poświęcili setki godzin wolontariatu, aby pomóc organizacjom non-profit w rejonie Phoenix, Kanady i Australii. Inicjatywa firmy Nourish One przekazała równowartość ponad 10,5 miliona posiłków projektom Feeding America, Mary’s Meals i innym globalnym partnerom żywieniowym zajmującym się problemem głodu u dzieci i rodzin.

– Jesteśmy zaangażowani w społeczną odpowiedzialność biznesu, naszą wizją w firmie jest promocja zdrowia i szczęścia wśród ludzi na całym świecie – powiedział Alec Clark, założyciel i prezes spółki. – Chociaż rok 2020 wyglądał inaczej niż lata poprzednie pod względem systemu pracy, nadal byliśmy w stanie pomagać wielu organizacjom non-profit, które niosą pomoc społeczeństwu. Jestem dumny z członków naszego zespołu i ambasadorów, którzy gromadzą się wokół swoich społeczności i nieustannie pokazują ducha walki, który definiuje kulturę naszej firmy – dodał Clark.

Co ciekawe, ten biznes MLM bardzo sprawnie kontynuował również swoje wyznaczone na 2020 rok cele ekspansji, rozpoczynając działalność np. w Meksyku. – W ub. roku wiele firm na całym świecie zwalniało ludzi i walczyło o przetrwaniem. Ja z dumą mogę powiedzieć, że firma Plexus była w stanie kontynuować swoją ekspansję globalną, a także zaliczyliśmy ciekawy rozwój u siebie w Stanach Zjednoczonych – powiedział Tarl Robinson, założyciel i dyrektor generalny w Plexus Worldwide. – W ubiegłym roku zatrudniliśmy w korporacji ponad 115 pracowników i zwiększyliśmy liczbę naszych niezależnych ambasadorów sprzedaży bezpośredniej o 350 000. Wszyscy w firmie mamy mnóstwo energii, aby przenieść ten impet na rok 2021 – chwali się założyciel marki.

Mogą Cię również zainteresować