W ciągu ostatnich kilku lat świat biznesu zmienił się bardzo mocno. Wszystko przeniosło się do internetu. Umiejętne wykorzystanie tych możliwości, może Ci przynieść ogromne pieniądze! Oczywiście, jeśli tylko będziesz wiedział co robić i jakich błędów unikać.
Biznesem MLM zajmuję się od 4 lat. Swoje działania zaczynałam od prezentacji stolikowych, dziś działam już tylko online. Obecnie coraz więcej osób większą część swojego czasu spędza w mediach społecznościowych. To stamtąd czerpiemy informacje o świecie i głównie poprzez te media się komunikujemy. W biznesie, jeśli chcesz szybko zarabiać pieniądze, ważne jest m.in. odpowiednie wyczucie czasu – teraz jest genialny moment na to, abyś to Ty zarabiał na mediach społecznościowych, a nie media społecznościowe na Tobie!
Możesz rozwinąć swój biznes MLM w krótkim czasie wykorzystując działania w internecie produktywnie, co z kolei przełoży się na wzrost Twojej struktury i generowanie pieniędzy na Twoim koncie. To wszystko się wydarzy, jeśli tylko będziesz wiedział jak działać profesjonalnie, jakich błędów należy unikać i jak się wyróżnić spośród milionów innych networkerów.
Co tak właściwie oznacza działanie profesjonalne? Przede wszystkim to konkretne, ukierunkowane i zaplanowane budowanie marki osobistej w social media. Marka osobista to nic innego, jak Twój wizerunek, który powoduje zainteresowanie wśród osób, które Cię obserwują. Jednak nie tylko to, co ludzie o Tobie mówią, kiedy „wychodzisz z pokoju”, wpływa na Twoją markę osobistą. Bardzo ważne jest przede wszystkim to, kim jesteś i co robisz oraz jak postępujesz.
Oczywiście budowanie marki osobistej można pozostawić losowi i przypadkowi. Jednak możesz osiągnąć dużo więcej, jeśli zaczniesz to robić w sposób świadomy. Mając silną markę osobistą nie ma znaczenia czy sprzedajesz kosmetyki albo suplementy – ludzie kupią od Ciebie, bo sprzedajesz właśnie TY. Budowanie marki osobistej to proces, który powinien mieć jednak solidne podstawy. Od czego zacząć? Najpierw ustal swoją grupę docelową. Bez ustalenia grupy odbiorców, celujesz na ślepo. Kto powinien o Tobie usłyszeć? W sieci liczba odbiorców jest ogromna, ale nie da się trafić z tą samą treścią do wszystkich. Oto 5 podstawowych kroków, które mogą Ci pomóc:
Do kogo chcesz trafić ze swoimi treściami? Kobiety, mężczyźni, kobiety i mężczyźni? W jakim przedziale wiekowym jest Twoja grupa odbiorców? (inną grupą odbiorców są osoby 20+ a inną osoby 35+). Jakie grupa ma zainteresowania? (jakie czyta książki, jakie fanpage ma polubione, które znane osoby śledzi w social media, kim znanym się inspiruje, na jakich grupach tematycznych się znajduje).
Z czym na co dzień zmaga się Twoja grupa odbiorców? Jakie ma problemy? (za mało pieniędzy, czasu, niewspierające środowisko, nielubiany szef w pracy, brak zadowolenia z pracy, niskie zarobki, niesatysfakcjonujące/brak wyników w MLM). Co jest ich bolączką? (poczucie braku realizacji, wieczna gonitwa, brak celu i sensu, niespełnione marzenia o podróżach/domu, brak marzeń, stagnacja życiowa, brak zaangażowanego lidera prowadzącego w MLM lub brak odpowiednio dopasowanych szkoleń, brak systemu działania w network marketingu).
Do czego dąży Twoja grupa odbiorców? Jakie mają marzenia? (samochód, wolność finansowa, własny dom/mieszkanie, wybór miejsca zamieszkania bez ograniczeń, sukces w MLM). Co jest dla nich ważne? (życie na własnych zasadach, poczucie wolności, poczucie bezpieczeństwa, szybkie wyniki, pomoc innym, docenienie wśród bliskich, prestiż). Czego chcą mieć więcej? (czasu dla rodziny/dla swoich pasji/na podróże/dla siebie), pieniędzy (dodatkowe 500 zł/3000 zł/10000 zł do budżetu domowego), uznania wśród bliskich, wiary w siebie, poczucia sensu i celu życia).
W jaki sposób Ty możesz pomóc osobom z Twojej grupy odbiorców? Co masz do zaoferowania? (tu uważaj – w biznesie MLM każdy ma biznes/produkt, ale nie każdy potrafi się nimi właściwie posługiwać. To co Ty możesz zaoferować innym to Twoje doświadczenie, wsparcie, zaangażowanie w sukces Twojej osoby z zespołu, swój czas, uwagę i wsparcie – i to nawet wtedy, gdy jesteś na początku swojej drogi). Jakie marzenia możesz pomóc spełnić? (marzenia o wolności finansowej, o pracy z każdego miejsca na Ziemi, o życiu na własnych zasadach, o większej ilości czasu i zabezpieczeniu rodziny, o własnym mieszkaniu/domu, o braku szefa, o pracy kiedy chcesz i z kim chcesz). W jaki sposób pomaga Twój produkt (suplement, kosmetyk, ubezpieczenie). Czy pomaga czuć się piękną, daje poczucie luksusu, pomaga dbać/wrócić do zdrowia, zabezpiecza majątek/życie).
Wypisz sobie dwadzieścia najczęściej zadawanych pytań/obiekcji przez Twoją grupę odbiorców, na przykład:
- Jak mogę tu odnieść sukces?
- Czy potrzebuję mieć doświadczenie?
- Skąd mam wziąć na ten biznes czas?
- Nie mam wystarczającej ilości znajomych.
- Nie jestem tak rozgadany jak Ty.
- Nie umiem sprzedawać itp.
Im precyzyjniej odpowiesz sobie na te pytania, tym skuteczniej dotrzesz do swoich odbiorców bez działania na oślep. To podstawa, ale bardzo ważna. Bez tego ani rusz. To tak jak z laserem – działa najprecyzyjniej wtedy, gdy jest skierowany w konkretne miejsce. Pomyśl ile zaoszczędzisz czasu, gdy pomysły na posty i przekazy live będą wpadały Ci od razu do głowy, bo będziesz dokładnie znał problemy, zainteresowania i marzenia swojej grupy odbiorców. Pomyśl o ile szybciej przyciągniesz do siebie właściwego partnera biznesowego, jeśli będziesz precyzyjnie znał jego profil.
Dokładnie to stanowi najczęstszy błąd osób zaczynających działania w social media – brak konkretnego kierunku działań, a wręcz obniżanie swoich zasięgów na profilu poprzez wstawianie postów, które właśnie te zasięgi obcinają, jak np. kopiowanie treści i profesjonalnych zdjęć produktów ze strony firmy, z którą się współpracuje, wstawianie linków bezpośrednio do swojego sklepu internetowego lub pisanie o wszystkim, ale tak właściwie o niczym konkretnym.
Oczywiście sama, kiedy zaczynałam swoje działania w internecie, kilka takich błędów popełniałam, np. bezkierunkowe wstawianie postów. Kiedy to dopracowałam, wszystko się zmieniło, dlatego w tym momencie moim celem jest nauczenie innych osób skutecznego działania w systemie MLM wykorzystując do tego social media.
Każda treść, którą dodajesz na swoim profilu, ma za zadanie wywołać konkretny efekt u odbiorcy, jak np. zbudować Twój wizerunek w jego oczach jako eksperta, zaintrygować tak, aby osoba zapytała czym się zajmujesz lub chciała się dowiedzieć jakiej marki produktów używasz albo po prostu wywołać u odbiorcy refleksję nad swoją sytuacją życiową lub nawet sprzedać Twój pomysł na życie. Dokładnie to uzyskasz działając w internecie mądrze, kierunkowo i w sposób przemyślany. I nie bój się próbować. Lepiej pomylić się 10 razy niż nie zrobić nic. W osiąganiu sukcesu nie liczy się aż tak inteligencja, jak konsekwentne działania i wyciąganie wniosków. Dlatego testuj, pracuj, doświadczaj i rośnij w siłę jako profesjonalny networker w marketingu sieciowym wraz ze swoją marką osobistą. A dla przyspieszenia swoich wyników korzystaj z wiedzy i doświadczenia innych liderów. Powodzenia!
Autorka tekstu jest pasjonatką systemu MLM. Od 8 lat mieszka w Toruniu. Kończąc studia na wydziale chemii UMK wiedziała, że musi znaleźć pracę zarobkową: „Tylko co robić? Poza tym, że zawsze chciałam robić w życiu coś dużego, ambitnego i żeby to firma płaciła za moje wakacje, nie miałam pojęcia czym miałabym się zajmować. Jednak z racji tego, że cenię w życiu proaktywność, chodziłam na różnego typu szkolenia dla studentów i szukałam swojej drogi. Na jednym z nich poznałam osobę, która pokazała mi grupę szkoleniową zajmującą się nauką kompetencji biznesowych działającą w marketingu sieciowym. Widząc jak dużo mogę dostać wiedzy od takich osób momentalnie zaangażowałam się w działanie. Nie od razu mogłam zasmakować sukcesu, jednak wytrwałość i determinacja to są cechy osób realizujących swoje cele w życiu. Dodatkowo, mając obok siebie właściwy system działania i najlepsze szkolenia, człowiek jest w stanie zdobyć każdą kompetencję. Tak też było ze mną” – opowiada. Teraz prowadzi kilkuset osobowy, międzynarodowy zespół, a kilka tygodni temu odebrała od swojej firmy MLM kolejny już samochód, tym razem nowy Mercedes CLA. Dziś patrzy w swoją przyszłość z ogromną wizją tego, jak wielu ambitnym osobom pomaga osiągnąć ich sukces np. za pomocą dobrych szkoleń internetowych. Najbliższy darmowy live odbędzie się 23 marca 2021 roku (wtorek) o godzinie 20:00, gdzie opowie jak sama wykorzystuje FB do rekrutacji i budowania biznesu. Więcej szczegółów tutaj: Facebook.com.