KODEKS ETYCZNY W BIZNESIE MLM

przez Maciej Maciejewski
374 odsłony

W każdym zawodzie, sporcie czy relacjach międzyludzkich istnieją określone zasady przyzwoitości. Dzięki nim możliwe jest harmonijne współistnienie i współpraca osób o różnych temperamentach i różnych przekonaniach. Pytanie nie brzmi czy współpracować, ale jak współpracować, żeby to było wzajemnie korzystne i nikogo nie raniło. To taki codzienny dekalog prawidłowych relacji w różnych dziedzinach życia.

 

OSOBY STOSUJĄCE TE ZASADY ROZWIJAJĄ SIEBIE I INNYCH W SPOSÓB CIĄGŁY I BEZBOLESNY.

Gorzej jest, gdy ludzie nie znają tych zasad lub ich nie przestrzegają. Takich osób jest niestety dużo i to one są źródłem wielu problemów w relacjach i w biznesie. W branży DS/MLM, tak jak w każdej innej działalności gospodarczej, istnieje także zbiór zachowań prawidłowych, przyzwoitych, nieprawidłowych i absolutnie niedopuszczalnych.

Jeżeli chcesz mieć zdrowy biznes rób rzeczy prawidłowe, a innych unikaj. Przyjrzyjmy się zatem kilku takim zachowaniom. Piszę o nich, bo spotykam je bardzo często. Zacznę od tych nieprawidłowych (tego robić nie wolno), a na koniec dam kilka rad, jak działać poprawnie. 

NIE MÓW ŹLE O INNYCH FIRMACH, INNYCH PRODUKTACH, INNYCH LINIACH SPONSOROWANIA.

To zachowanie nieetyczne. Tam też działają ludzie, którzy wierzą w swój biznes i firmę. Oni przemyśleli swoje zaangażowanie. Twoje słowa ich kaleczą. Świadczą o tym, że uważasz ich za głupców. Nawet tak nie myśl, bo zbudujesz nawyk krytykowania, a to zły nawyk.

NIE WYWYŻSZAJ SIĘ.

Po prostu rób swoje. To biznes ochotników. Każdy z nas jest taki sam. Zaczyna w ten sam sposób, musi nauczyć się tego samego. Każdy z nas ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Nie jesteś ani lepszy, ani gorszy.

NIE CHWAL SIĘ.

To nieważne jak dużą masz grupę i ile zarabiasz. Ważne ile osób przy Tobie zarabia. Ważne jest to, że Ty im pomogłeś. Jeżeli takich osób nie masz, to bierz się do roboty. To ich sukcesy będą głośnym świadectwem Twojej klasy.

NIE KŁAM.

Nie opowiadaj zmyślonych historii. Jeżeli czegoś nie wiesz, to powiedz o tym zamiast konfabulować. Kłamstwo, jak wiadomo, ma krótkie nóżki i wcześniej czy później zawsze wychodzi na wierzch. 

NIE EKSPERYMENTUJ.

Korzystaj z konsultacji i stosuj sprawdzone metody działania, które mogą powtarzać Twoi partnerzy. Eksperymenty mogą zniszczyć biznesy podążających za Tobą osób.

NIE LEKCEWAŻ CIĄGŁEGO ROZWOJU OSOBISTEGO.

Tylko rozwój umiejętności pozwala na budowanie wielkich, międzynarodowych grup. Liderzy uczą się cały czas. Ich ludzie to naśladują. W ten sposób powstają samodzielne grupy dające swoim sponsorom dochody pasywne. W ten sposób w tych grupach zawsze jest rewelacyjna atmosfera wzrostu.

NIE OBIECUJ, JEŻELI NIE CHCESZ DOTRZYMAĆ OBIETNICY.

Lepiej jest obiecać mniej i zrobić więcej niż odwrotnie. Pamiętaj. Cokolwiek robimy lub czego nie robimy, jest widoczne. Widzą to nasi partnerzy biznesowi i naśladują to. Przecież jesteśmy dla nich wzorem. To duża odpowiedzialność. Przyjrzyjmy się teraz kilku prawidłowym zachowaniom koniecznym przy budowie struktur. Jeżeli je stosujemy biznes rozwija się w dobrym tempie.

PRACUJ CODZIENNIE.

Utrzymuj stałe tempo. O ilości czasu Ty decydujesz, ale niech to będzie systematyczne zaangażowanie. Nie pracuj zrywami – dwa dni orki, a potem zostawiasz biznes na nieokreślony czas do momentu kolejnego zrywu. To recepta na porażkę. W taki sposób biznes nie urośnie, a Twoi partnerzy oszaleją.

REGULARNIE WPROWADZAJ OSOBIŚCIE NOWYCH PARTNERÓW.

Bądź przykładem dla swojej grupy. Utrzymuj skuteczność na wysokim poziomie, bo to tak samo jak forma sportowa wymaga ciągłej akcji. Bez pracy nie ma kołaczy. W żadnym biznesie.

BIERZ NA SIEBIE ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRAWIDŁOWE URUCHOMIENIE NOWEGO PARTNERA.

Skoro go wprowadziłeś, skoro on zaufał Tobie, to zaangażuj się w nauczenie go zasad działania. Daj mu możliwość rozwoju bez popełniania błędów. Nowy partner jest zlepkiem entuzjazmu, wątpliwości i dziwacznych pomysłów. Nie pozwól mu utonąć w tym chaosie.

KORZYSTAJ ZE SZKOLEŃ I SPOTKAŃ GRUPOWYCH.

Zabieraj na nie swoją grupę. Trzymaj się swojej linii rekomendacji. Bądź na wszystkich spotkaniach, które oni organizują. Profesjonalna edukacja to podstawa w każdej dziedzinie życia. W każdej działalności człowieka.

MIEJ SWOJEGO MENTORA, U KTÓREGO REGULARNIE BYWASZ NA KONSULTACJACH.

To może być Twój sponsor lub ktoś stojący wyżej w Twojej linii rekomendacji. Daj mu obiektywnie spojrzeć na Twój biznes. Słuchaj rad, zrozum je, a potem zastosuj w akcji. To jest dla Ciebie najlepsza gwarancja nie popełniania błędów. Nie konsultuj Twoich partnerów bez uprzedniego uzyskania własnych konsultacji. Czemu masz brać na siebie odpowiedzialność za strategię?

TRZYMAJ SIĘ STRATEGII PRZYJĘTEJ PRZEZ TWOJĄ LINIĘ SPONSORSKĄ.

Wszyscy siedzicie w jednej łódce. Największe sukcesy powstają wg zasady win/win (wygrany/wygrany). A to jest możliwe tylko wtedy, gdy cała grupa realizuje jeden wspólny cel według tych samych reguł gry.

Jak widzisz, nie ma tu nic skomplikowanego. I o to chodzi. Wszystkie wskazówki można duplikować i w ten sposób budować wielkie organizacje nie szkodząc innym i będąc przykładem godnym naśladowania. Sukcesów nam. To będzie rewelacyjny rok.

Autor tekstu od ponad 20 lat aktywnie buduje swój biznes w systemie MLM na terenie wielu krajów. Brał aktywnie udział w tworzeniu pierwszych struktur sieciowych w Polsce w latach 90-tych, później na Ukrainie i w Rosji. Widział rozwój tego biznesu od podstaw na rynkach o różnym potencjale ekonomicznym. W tym czasie jego organizacje rozwinęły się na rynkach zachodniej i wschodniej Europy, a teraz rozwijają się nadal. Prowadzi wykłady w trzech językach i wie, że wiedza praktyczna jest dla osób działających w network marketingu bezcenna. Prowadzi ciekawy blog pod adresem: www.marekstaszko.pl.

 

Mogą Cię również zainteresować