Wstajemy z kolan? Firma Tupperware idzie w ekologię

przez Maciej Maciejewski

Po zaliczeniu lekkiego trzęsienia ziemi i spadku sprzedaży o 20% firma Tupperware próbuje naprawić swój wizerunek. Zainicjowana przez spółkę organizacja non-profit o nazwie Tupperware Brands ogłosiła nowy projekt, polegający na wsparciu National Park Service w usuwaniu prawie 10 milionów jednorazowych plastikowych butelek ze składowisk.

El Capitan, źródło: Pixabay

O problemach finansowych spółki informowaliśmy w artykule zatytułowanym „Tupperware leci na pysk. Matematyki nie oszukasz, księgowość nie kłamie” oraz w materiale „Inwestorzy pozywają Tupperware Brands Corporation”. Niedawno firma poinformowała, że sprzedaż znów zaczyna wracać do formy, więc widocznie decydenci tego biznesu postanowili popracować nad wzmocnieniem wizerunku i marki.

Firma nawiązała współpracę z fundacją charytatywną inicjując specjalną akcję w celu sprzątania plastikowych butelek ze składowisk. Działania te obejmują instalację stacji napełniania butelek wody w parkach narodowych, a także infrastrukturę kompostowania i recyklingu oraz edukację w zakresie ograniczania ilości odpadów.

To partnerstwo jest kontynuacją zobowiązania firmy opiewającego na kwotę w wysokości 1 miliona dolarów z października ubiegłego roku w ramach programu Odporność i Zrównoważony Rozwój Fundacji Parku Narodowego. Do priorytetowych zadań spółki będą należeć m.in.: wsparcie 65 stacji uzupełniania wody, poprawa oznakowania w celu pomocy odwiedzającym w prawidłowym recyklingu i sfinansowaniu zakupu nowych stacji sortowania do recyklingu, dodanie paneli słonecznych do obsługi pełnoetatowego programu kompostowania odpadów spożywczych i usprawnienie inicjatyw kompostowania w Narodowym Parku Historycznym Klondike Gold Rush na Alasce i Parku Narodowym Wielkiego Kanionu w Arizonie.

Inicjatywy związane z kompostowaniem w Wielkim Kanionie doprowadzą do odprowadzenia ponad 1000 ton odpadów na wysypisko każdego roku i zmniejszą powiązane z tym koszty transportu. – Cieszymy się, że możemy zobaczyć, jak nasze zobowiązanie i wsparcie dla Fundacji Parku Narodowego nabiera życia, dzięki tym ważnym dla środowiska projektom – powiedział Miguel Fernandez, dyrektor generalny Tupperware Brands.

– Nasze partnerstwo opiera się na wspólnym przekonaniu, że razem możemy stworzyć lepszą przyszłość, jeśli tylko znajdziemy nowe i innowacyjne rozwiązania w celu zmniejszenia ilości odpadów i usprawnienia ochrony środowiska. Nie możemy się doczekać, aby w przyszłym roku zobaczyć, jak nasz zbiorowy wysiłek wpłynie na życie naszych pięknych parków dla przyszłych pokoleń – dodał Fernandez.

Co ważne, wymienione projekty będą również wspierały zwiększanie przepustowości parków oraz budowały i wzmacniały unikatową wiedzę i świadomość najlepszych praktyk w zakresie recyklingu i kompostowania zarówno dla personelu, jak i gości parków.

– Wsparcie firmy Tupperware ma kluczowe znaczenie dla naszego zaangażowania w zachowanie zieleni naszych parków narodowych – powiedział Will Shafroth, prezes i dyrektor generalny National Park Foundation. – Dzięki hojnemu finansowaniu firmy Tupperware pracownicy parku i odwiedzający park goście mają możliwość dokonywania bardziej zrównoważonych wyborów, które ostatecznie zmniejszają ilość odpadów w parkach narodowych i przynoszą korzyści nam wszystkim – dodał.

Mogą Cię również zainteresować