Delikatniejszy Heineken

Jeden z największych browarów świata zobowiązał się, że do grudnia 2013 r. zmniejszy zawartość alkoholu w swojej głównej marce sprzedawanej w Wielkiej Brytanii. To efekt porozumienia, którego celem jest promowanie odpowiedzialnego spożywania alkoholu.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Umowa o odpowiedzialności jest podpisywana przez resort zdrowia z największymi firmami produkującymi jedzenie i napoje. Resort zdrowia ma ogłosić listę firm, z którymi porozumienie zawarto. Jest na niej ponad 150 nazw w tym m.in. Pepsi. Umowa ma wymusić na producentach alkoholu i jedzenia promowanie zdrowego odżywania i trybu życia, a także walkę z alkoholizmem.

Nie wiadomo jeszcze, którą z marek Heinekena konkretnie czeka zmniejszenie zawartości alkoholu. Holenderski koncern przeprowadzi testy, które pokażą, gdzie można ją zmniejszyć bez utraty smaku piwa. Najważniejsze marki sprzedawane przez koncern to Heineken, Bulmers, Strongbow, Fosters, Kronenbourg i John Smith’s. W myśl porozumienia z ministerstwem zdrowia Heineken zobowiązał się wyeliminować z brytyjskiego rynku 100 milionów jednostek alkoholu ze swoich produktów do 2013 roku. Firma będzie też informowała o zawartości alkoholu na szklankach, z których pijemy piwo w barze lub kupujemy w sklepie.

Oprócz nazw firm dzisiaj zostaną podane inne szczegóły porozumienia między branżą handlową i rządem, wśród których znalazły się m.in. zakaz reklamowania alkoholu w odległości 100 metrów od szkół, więcej oznaczeń o szkodliwości alkoholu w pubach etc.

Mogą Cię również zainteresować