Z badań wynika, że największym zainteresowaniem wśród internautów cieszy się sprzęt firmy Asus. Producent ten odnotował 17,55% wskazań na tle pozostałych 21 marek. Wiceliderem okazał się ubiegłoroczny faworyt Hewlett-Packard (16,03% zapytań), zaś kolejne miejsca zajęły Toshiba (13,94%), Dell (11,01%) i Lenovo (8,17%).

Ze wskazań użytkowników serwisu wynika, że podstawowym kryterium wyboru laptopa jest wielkość matrycy, a w dalszej kolejności pozycja marki. Jeśli chodzi o pułap cenowy, największym zainteresowaniem cieszą się modele, których cena nie przekracza 2 000 zł (38,60% wskazań). Nieco mniej popularny okazał się przedział cenowy 2 000-4 000 zł (22,79%). Granicą, od której wyraźnie spada zainteresowanie notebookami jest cena 6 000 zł. Wartości powyżej tej kwoty osiągają wyniki na poziomie kilku punktów procentowych.

Osoby korzystające ze Skapiec.pl szukają najczęściej notebooka z wyświetlaczem o przekątnej 15,4 cali, z dyskiem minimum 200 GB i większą pamięcią (4GB), która sprosta wymaganiom najnowszych systemów operacyjnych. Portal sprawdził także, jakie modele notebooków kuszą najbardziej polskich internautów. Biorąc pod uwagę ranking 10 najpopularniejszych produktów, prawdziwym hegemonem wśród producentów okazał się Asus. W czołowej dziesiątce wyłonionej na podstawie wyborów użytkowników ten tajwański konstruktor ma aż pięciu swoich reprezentantów. Do niego też należą dwa pierwsze miejsca na podium.

Na trzeciej pozycji znalazł się przedstawiciel firmy Hewlett-Packard. Do Top 10 zakwalifikowały się poza tym dwa modele Samsunga oraz po jednym reprezentancie firm Sony i Toshiba. W gronie topowych notebooków przeważa sprzęt, za który zapłacimy poniżej 2 000 zł. Najdroższym modelem jest Sony VAIO VPC-EB1S1E, który uplasował się na piątym miejscu. Jego średnia cena wynosi ok. 3 354 zł.