Biznesowa rewolucja rusza we wrześniu

przez Aneta Zacharz

Już wkrótce rewolucyjne pomysły biznesowe z branży ITC staną przed szansą na realizację. 10 września br. na stronie Upriser.pl uruchomiony zostanie formularz zgłoszeniowy do najnowszej inicjatywy krakowskiego Funduszu Zalążkowego KPT – UPRISER.

źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Pomysłodawcy zgłaszający się do UPRISER staną do dwuetapowej rozgrywki, w której wygrana jest równoznaczna z wdrożeniem własnego biznesu. W pierwszym etapie spośród wszystkich zgłoszonych projektów wyłonionych zostanie 15 najciekawszych. Z grona właśnie tych pomysłów, wybrane zostaną przynajmniej trzy, które wejdą do UPRISERteam i tym samym złożona zostanie im propozycja wejścia kapitałowego i wsparcia merytorycznego ze strony Funduszu Zalążkowego KPT. Oceny zgłoszeń  dokona – złożone z siedmiu znanych i cenionych w biznesie oraz branży ICT osób – UPRISER Committee.

– Kogo szukamy? Chcemy, żeby budowany przez nas UPRSIERteam był grupą mocnych projektów celujących w działalność globalną. Dlatego szukamy przede wszystkim projektów wysokojakościowych, pochodzących od pomysłodawców z doświadczeniem w zakresie wdrażania już innych pomysłów, w zakresie funkcjonowania w środowisku start-upowym/spin-offowym oraz pomysłodawców ze środowiska akademickiego – tłumaczy Marcin Bielówka, prezes zarządu Funduszu Zalążkowego KPT.  

źródło: Upriser.plźródło: Upriser.pl

UPRISER sięgając wyżej dał projektodawcom szersze możliwości prezentacji projektu. Oprócz powszechnie stosowanego przy tego typu inicjatywach formularza zgłoszeniowego (na stronie www.upriser.pl), pomysłodawcy mogą wgrać prezentację pdf lub film wideo opowiadające o projekcie. Stwarza to projektodawcom przestrzeń do wykazania inicjatywy i pomysłowości, a jury konkursu pozwoli ocenić kreatywność, predyspozycje oraz zaangażowanie projektodawcy w zgłaszany projekt.

UPRISER to inicjatywa Funduszu Zalążkowego Krakowskiego Parku Technologicznego wspomagająca pomysłodawców w przejściu z poziomu koncepcji/pomysłu na poziom realnego biznesu. Sama nazwa odwołuje się do trzech obszarów skojarzeń: „up” nawiązuje do działań związanych z rynkiem start-upowym, „riser” rozumiany jako ułatwienie wejścia na wyższy poziom, a także skojarzenie odwołujące się do idei „powstania” – buntowania się przeciw funkcjonowaniu w utartych stereotypach, czy inaczej budowania przyszłości na własnych zasadach.

Mogą Cię również zainteresować