Pomysłodawcy zgłaszający się do UPRISER staną do dwuetapowej rozgrywki, w której wygrana jest równoznaczna z wdrożeniem własnego biznesu. W pierwszym etapie spośród wszystkich zgłoszonych projektów wyłonionych zostanie 15 najciekawszych. Z grona właśnie tych pomysłów, wybrane zostaną przynajmniej trzy, które wejdą do UPRISERteam i tym samym złożona zostanie im propozycja wejścia kapitałowego i wsparcia merytorycznego ze strony Funduszu Zalążkowego KPT. Oceny zgłoszeń dokona – złożone z siedmiu znanych i cenionych w biznesie oraz branży ICT osób – UPRISER Committee.
– Kogo szukamy? Chcemy, żeby budowany przez nas UPRSIERteam był grupą mocnych projektów celujących w działalność globalną. Dlatego szukamy przede wszystkim projektów wysokojakościowych, pochodzących od pomysłodawców z doświadczeniem w zakresie wdrażania już innych pomysłów, w zakresie funkcjonowania w środowisku start-upowym/spin-offowym oraz pomysłodawców ze środowiska akademickiego – tłumaczy Marcin Bielówka, prezes zarządu Funduszu Zalążkowego KPT.
UPRISER sięgając wyżej dał projektodawcom szersze możliwości prezentacji projektu. Oprócz powszechnie stosowanego przy tego typu inicjatywach formularza zgłoszeniowego (na stronie www.upriser.pl), pomysłodawcy mogą wgrać prezentację pdf lub film wideo opowiadające o projekcie. Stwarza to projektodawcom przestrzeń do wykazania inicjatywy i pomysłowości, a jury konkursu pozwoli ocenić kreatywność, predyspozycje oraz zaangażowanie projektodawcy w zgłaszany projekt.
UPRISER to inicjatywa Funduszu Zalążkowego Krakowskiego Parku Technologicznego wspomagająca pomysłodawców w przejściu z poziomu koncepcji/pomysłu na poziom realnego biznesu. Sama nazwa odwołuje się do trzech obszarów skojarzeń: „up” nawiązuje do działań związanych z rynkiem start-upowym, „riser” rozumiany jako ułatwienie wejścia na wyższy poziom, a także skojarzenie odwołujące się do idei „powstania” – buntowania się przeciw funkcjonowaniu w utartych stereotypach, czy inaczej budowania przyszłości na własnych zasadach.