Jak wynika z badań Pew Research Center co trzeci Amerykanin czyta wiadomości zarówno w internecie, jak i w mediach tradycyjnych. Tylko co dziesiąty badany korzysta wyłącznie z internetu, całkowicie pomijając tradycyjne media. W grupie tej przeważają osoby poniżej 30 roku życia. Starsi wybierają media tradycyjne, przede wszystkim telewizję. Z kolei 17% badanych twierdzi, że częściej odwiedza witryny internetowe gazet, niż kupuje wydania drukowane.
W sumie na zdobywaniu wiadomości z kraju i ze świata przeciętny Amerykanin spędza 70 minut, z czego większość przed telewizorem. Połowę mniej zajmuje mu słuchanie radia – mniej więcej tyle samo czytanie wiadomości w internecie. To jeden z najlepszych wyników od połowy lat 90, gdy internet stawał się coraz bardziej powszechny.
Co ciekawe, to częściej mężczyźni czytają wiadomości w sieci, podczas, gdy tylko co trzecia kobieta szuka informacji w źródłach cyfrowych. Mężczyźni częściej korzystają również z e-maili czy RSS-ów, czytają też newsy mobilnie, podczas, gdy kobiety wybierają tradycyjne źródła informacji. Znacznie większą rolę odgrywają również wyszukiwarki – do ich regularnego używania przyznaje się co trzeci Amerykanin, podczas, gdy w 2008 roku odsetek ten wynosił 19%.
Najwięcej czasu na czytanie wiadomości poświęcają osoby z wyższym wykształceniem – średnio o 20 minut więcej. Siła internetu pod tym względem rośnie jednak powoli. Z badań wynika, że liczba minut poświęconych na czytanie informacji w sieci rośnie, jednak www nie ma miażdżącej przewagi nad prasą. Badacze podsumowują, że zamiast wypierania tradycyjnych dzienników internetem, da się zauważyć wzajemne uzupełnianie.