źródło: www.sxc.hu
Peterson i Nielson uważają, że nawet 50% ludzi pracuje w „sposób udawany”. Nie oznacza to, że definitywnie nic nie robią przez cały dzień. Wręcz sprawiają wrażenie najbardziej zaangażowanych i zajętych osób w danym biznesie. Jednak mimo ciągłej bieganiny i narzekania na miliony spraw, które mają na głowie, nie przynoszą firmie korzyści i trudno wskazać, co w zasadzie robią.
Peterson & Nielson wytykają dwa najważniejsze obszary, które powodują, że człowiek, zamiast produktywnej pracy, wykonuje działania, które nie przynoszą korzyści i sprawiają, że jego praca staje się mało efektywna. Składa się na to brak umiejętności rozróżnienia zadań, które koniecznie muszą zostać wykonane jak najszybciej oraz brak umiejętności wyznaczania priorytetów w pracy. „Udawana praca” może dotyczyć każdego szczebla zarządzania, a im wyżej w hierarchii organizacji pojawia się ten problem, tym większe straty dla konkretnej firmy czy jakiegokolwiek przedsięwzięcia.