Badania pokazały również, że finał biegu mężczyzn na 100 metrów może być najbardziej pożądanym wydarzeniem, gdyż aż 51% respondentów chce je zobaczyć online. Następnym w kolejności jest pływanie mężczyzn stylem dowolnym na 100 metrów, z 36% osób deklarujących chęć zobaczenia tych zawodów. Finał turnieju męskiego piłki nożnej został wskazany przez 30% badanych*.

Badanie przeprowadzone na zlecenie Riverbed przez wiodące firmy badawcze w Europie**, objęło ponad 3500 respondentów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Holandii. Pokazały one, iż w przybliżeniu jeden na pięciu Europejczyków deklaruje, że prawdopodobnie większość Olimpiady obejrzy w sieci. Okazało się również, że każdy z nich będzie w stanie zaakceptować maksymalnie do dwóch minut przerw w streamingu zanim przeniesie się do innego medium.

– Europejczycy zmieniają swoje przyzwyczajenia związane z oglądaniem transmisji. Sportowe wydarzenia światowego formatu, takie jak Igrzyska Olimpijskie często powodują gwałtowne wzrosty ruchu w sieci ponieważ internauci włączają swoje komputery czy smartfony, aby obejrzeć w internecie swoje ulubione dyscypliny, być na bieżąco z tym, co się dzieje oraz by kupować gadżety związane z danym wydarzeniemmówi Apurva Davé, wicedyrektor marketingu i zarządzania produktami stingray business unit w Riverbed. – Dostawcy usług powinni wykonać dodatkowe pomiary sygnalizujące wzrost zapotrzebowania podczas igrzysk. Jeśli tego nie zrobią, a ich strony przestaną być dostępne w tym czasie, może to doprowadzić do sytuacji, że internauci zdecydują się na inne medium, co potencjalnie może oznaczać utratę wpływów z reklam oraz niezrealizowane szanse na sprzedaż.

*Respondenci mogli wybrać więcej niż jedno wydarzenie sportowe

**3508 respondentów zostało przebadanych w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Holandii w kwietniu 2012 r. Ankieta była przeprowadzona przez następujące ośrodki - OnePoll (Wielka Brytania), IPSOS (Francja), GMI (Niemcy), Multiscope (Holandia).