Autorzy – naukowcy i praktycy, w książce „Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek” prezentują proces od początku – powstawania logo, przez budowanie systemu, po wpływ tożsamości wizualnej na image organizacji. Nie sposób nie zauważyć, że żyjemy w „czasach ikony”. Porozumiewamy się i to nie od dziś, za pomocą znaku, sygnału wizualnego, emotikonu. Jak poruszać się w tym świecie, aby rozumieć i być rozumianym? Jak komunikować za pomocą symboliki firmowej, aby stać się rozpoznawalnym i wzmacniać wizerunek?

W grudniu br. nakładem wydawnictwa Newsline ukazała się książka autorstwa Krzysztofa J. Rychtera, Zbigniewa Chmielewskiego i Dariusza Tworzydło pt.: „Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek”. Autorzy w przejrzysty sposób przeprowadzają w niej czytelnika poprzez obszar tych zagadnień, począwszy od źródeł i przesłanek projektowania znaku firmowego, przez zasady budowania na jego podstawie systemu identyfikacji wizualnej oraz posługiwania się nim, aż po znaczenie takiego komunikowania dla wizerunku firmy czy instytucji. Przykłady, ilustracje i schematy obrazują opisywane zagadnienia, odwołując się do brandów funkcjonujących na rynku od lat, ale również pokazują mniej znane marki i ich symbolikę.

Pozycja ta jest jedną z nielicznych książek na polskim rynku wydawniczym, poruszających z naukowego punktu widzenia tematykę corporate identity, a zarazem będącą mocno osadzoną w praktyce jaka jest udziałem autorów, od wielu lat zajmujących się komunikowaniem, projektowaniem CI oraz wizerunkiem licznych organizacji. Publikacje można nabyć pod adresem http://www.newsline.pl/wydawnictwo-newsline/