Crunch Time… Czyli sprzedaż w trudnych warunkach według Brian’a Tracy

przez Piotr Hoffmann
501 odsłony

Crunch Time…Czyli sprzedaż w trudnych warunkach według Brian’a TracyPiotr HoffmannFirma doradczo-szkoleniowa Brian Tracy International zorganizowała siódme spotkanie z udziałem Brian’a Tracy.

W ramach organizowania szkoleń z udziałem Brian’a Tracy firma BTI zaznacza, że stawia na długofalowe programy, których celem jest budowanie trwałych postaw wśród menedżerów, implementacja strategii, wizji, misji oraz zasad etycznych w biznesie. Przekonaliśmy się o tym na konferencji, w której wzięliśmy udział 3 czerwca 2009 roku w warszawskim hotelu Marriott. Tym razem Brian tematycznie nawiązał do ogólnoświatowego problemu i nastrojów, jakie panują w prawie każdej branży, w której wykorzystuje się sztukę sprzedaży: „Crunch Time – Czas Kryzysu. Skuteczne strategie działania w sytuacjach kryzysowych. Od efektywności do skuteczności.”

Jałowe gadki

Podobnie jak przed rokiem, kiedy byliśmy na szóstym spotkaniu z Brian’em Tracy w Polsce, tak i teraz ogromną salę konferencyjną słuchacze wypełnili po brzegi. W trakcie całodniowego seminarium uczestnicy poznali wiele wypróbowanych strategii i metod radzenia sobie w trudnych, niesprzyjających warunkach. Dowiedzieli się, jak wpływać na własne nastawienia, ale również na postawy swoich współpracowników. Brian zdradził również swoje podstawowe sposoby na zwiększenie skuteczności działania. Oto fragment wystąpienia:

– Przeciętny człowiek pracuje tylko na 50% swoich możliwości – mówił Brian Tracy. – To znaczy, że 50% czasu, jaki moglibyście przeznaczyć na pracę i efektywnie wykorzystać, jest po prostu tracone. Na co? Na plotki i jałowe rozmowy z rodziną lub znajomymi. Na gry komputerowe i czytanie głupich gazet. Na obiad.

A zasada jest taka, że jeśli spędzacie więcej niż 10% swojego cennego czasu na głupie rzeczy, to do niczego w życiu nie dojdziecie. Tracicie życie.
Moja rada jest taka – jeśli pracujecie, to pracujcie. Kiedy pracujecie, a przyjdzie do Was znajomy i zapyta, czy możecie z nim porozmawiać to powiedzcie mu, żeby znalazł sobie kogoś innego i jemu zrujnował karierę. Ludzie, którzy gadają bez sensu są ludźmi bez przyszłości. Marnują sobie życie i trzeba ich unikać. Powiem Wam teraz o najważniejszych sposobach na zwiększenie skuteczności…

Po pierwsze, zwracajcie szczególną uwagę na to, kogo dobieracie sobie do współpracy. Jeśli wybierzecie ludzi niewłaściwych, to będą oni nieproduktywni. A przecież to Wy jesteście szefami w swoich firmach i to Wy decydujecie o tym, z kim współpracujecie. Dlatego rekrutujcie powoli, nie spieszcie się.

Ten tekst jest jedynie fragmentem całego artykułu, który znajdziesz w wydaniu drukowanym Network Magazyn nr 20/2009

Mogą Cię również zainteresować