źródło: www.flickr.com
Nawet 25% internautów otwiera otrzymane newslettery, a około 6% odwiedza linki, które się w nich znajdują. Tymczasem ilość wejść w banery reklamowe nie przekracza 1%. Dzięki osiągnięciu takich wyników rośnie liczba firm, które chcą się reklamować za pomocą poczty elektronicznej.
Główną zaletą e-mail marketingu są niskie koszty kampanii. Nie trzeba w niej wydawać kilkudziesięciu tysięcy na akcje marketingowe. Dzięki stosunkowo niewielkiemu wkładowi jesteśmy w stanie dotrzeć w dość łatwy sposób do kilkutysięcznej bazy użytkowników. Za wysyłanie dwóch newsletterów miesięcznie do 100 tys. użytkowników trzeba zapłacić ok. 1,5 tys. zł. Amerykańscy analitycy e-mail marketingu obliczyli, że taka inwestycja może się zwrócić nawet 40 krotnie.
Polskie firmy przez wysyłanie e-maili informują klientów o akcjach promocyjnych i nowych produktach. W ten sposób walczą o zwiększenie sprzedaży lub poprawę wizerunku. Często jednak zależy im tylko na utrzymaniu kontaktu z klientami. Na naszym rodzimym rynku istnieją cztery liczące się firmy, które oferują usługi z zakresu e-mail marketingu. Według ekspertów ten rynek w Polsce będzie się rozwijał bardzo dynamicznie. Ma potencjał, aby się podwajać nawet przez następne trzy, cztery lata.