źródło: www.flickr.com
Praca zdalna jest świetnym rozwiązaniem dla firmy, ponieważ znacząco obniża koszty zatrudnienia. Natomiast sam zatrudniony w takiej formie rozdziela sobie czas na pracę i życie osobiste. Wszystko pięknie, ale gro osób nie zdaję sobie sprawy z tego, ile jest czynników rozpraszających w domu, które przekładają się na dość niską efektywność pracy.
Duża ilość rozpraszaczy sprawia, że pracownicy zdalni marnują wiele czasu. Co najczęściej ich rozprasza? Z badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców wynika, że największą i najczęstszą przyczyną „rozpraszania” osób pracujących w trybie zdalnym są zwykłe prace domowe. Rozpraszają one aż 31% pracowników zdalnych. Co jeszcze wpływa na niską efektywność?
Na drugim miejscu znalazła się telewizja z 26% wskazaniem. Następnym czynnikiem są nasze zwierzątka domowe, które generują aż 23%. Za nimi z wynikiem 19% znajdują się zakupy – 19%, następnie internet – 18% oraz dzieci – 15%. Z przeprowadzonego badania wynika, że aby być produktywnym pracownikiem zdalnym pasowałoby wychodzić z laptopem do kawiarni obok, albo wyrzucić telewizor. Psa albo kota zamienić na rybki akwariowe, dzieci oddać do przedszkola i jeździć na zakupy raz w tygodniu, robiąc zapasy na cały tydzień. Czy taka praca w dalszym ciągu wydaje się być aż tak atrakcyjna? Jeżeli jesteśmy w stanie dobrze zorganizować swój czas i skrupulatnie wykonać swoje obowiązki to jak najbardziej tak.