Konferencję zainaugurowało wystąpienie Doroty Dałkowskiej, które przybliżyło tematykę budowania strategii firmy. Uczestnicy konferencji mieli okazję dowiedzieć się czym jest strategia organizacji oraz jaki jest cel jej definiowania. Ponadto zapoznali się z jedną z metod jej reprezentacji – mapą strategii. Umożliwia ona ujęcie celów strategicznych z punktu widzenia różnych perspektyw – finansowej, klienta, procesów wewnętrznych oraz wzrostu i doskonalenia.
Wykład Martyna Oulda wprowadził uczestników konferencji w tematykę procesowego zarządzania organizacją. Martyn Ould przedstawił unikalną metodę tworzenia architektury procesów, której skuteczność miał okazję sprawdzić wielokrotnie w przeprowadzanych projektach. Najwięcej wątpliwości wśród słuchaczy wzbudziła duża szczegółowość prezentowanej metody. Odpowiedź prelegenta nie pozostawiła w tym temacie żadnej wątpliwości: „Jeśli mamy do czynienia ze skomplikowaną organizacją, to model odzwierciedlający jej działanie również musi być skomplikowany. Każde uproszczenie takiego modelu, zafałszowuje obraz rzeczywistości”.
W trakcie kolejnego wykładu Dorota Dałkowska zaprezentowała, w jaki sposób powiązać model procesowy organizacji ze strategią firmy. Wskazane zostały procesy odpowiedzialne za realizację poszczególnych celów strategicznych oraz za kierunek usprawnień działań organizacji i ich wdrażanie.
Podczas drugiego wystąpienia Martyn Ould wskazał, w jaki sposób precyzyjnie opisywać realizację procesów biznesowych. Zaprezentowana przez niego koncepcja Role Activity Diagrams (RAD) pozwala na oddanie rzeczywistych zależności pomiędzy rolami w procesie oraz przedstawienie komunikacji pomiędzy nimi.
Ostatni wykład konferencji został poprowadzony przez Piotra Szynkiewicza. Prelegent swoim wystąpieniem na temat controllingu procesów wzbudził wiele kontrowersji zarówno wśród uczestników konferencji, jak i innych prelegentów. Zaprezentowane przez niego metody pomiaru realizacji strategii wywołały liczne pytania uczestników. Dlatego spotkania kuluarowe stały się doskonałą okazją do wymiany poglądów i spostrzeżeń dotyczących zagadnień poruszonych podczas wykładów.