Znaczenie kanałów mobilnych dla leasingu

przez Anna Polak
485 odsłony

Elektroniczne kanały wsparcia relacji z klientami zyskują na znaczeniu. Za pomocą internetu czy telefonu komórkowego, firmy z sektora finansowego są w stanie łatwo, szybko i bez zbędnych procedur dotrzeć do osób zainteresowanych ich usługami i produktami. Dla tych firm kluczowe jest nawiązanie kontaktu, co przekłada się na poszerzenie grona potencjalnych klientów.

źródło: www.sxc.huźródło: www.sxc.hu

Firmy leasingowe mają w swoich zasobach wiele narzędzi wspierających komunikację z klientem. Z roku na rok coraz bardziej na popularności zyskuje kontakt zdalny, na czele z portalem, w którym klient obsługuje się sam. Dzięki niemu, zainteresowani mogą zyskać dostęp do wszystkich kluczowych informacji – 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Mają możliwość zainicjowania każdego procesu oraz są w stałym kontakcie ze swoim opiekunem. Samoobsługowa platforma, np. taka jak została wprowadzona przez EFL (portal KlientEFL), gwarantuje także użytkownikom redukcję kosztów działalności poprzez zdalny kontakt
z obsługą klienta.

– Nasze doświadczenie jednoznacznie wskazuje, że relacje z klientami w dużej mierze można budować i rozwijać w sposób zdalny. Wybór środka komunikacji pozostawiamy naszym klientom, zapewniając im profesjonalną obsługę w każdym kanale, m.in. lokalnym oddziale, call center, samoobsługowym portalu internetowym czy w kontakcie z mobilnym przedstawicielem – komentuje Krzysztof Ziomek, dyrektor zarządzający pionu operacji i technologii w Europejskim Funduszu Leasingowym.

Dodatkowo, klienci mogą zdalnie zarządzać swoimi płatnościami, dzięki takim funkcjom jak automatyczne powiadomienia SMS lub email, o zbliżających się terminach płatności czy też dostępowi do najważniejszych wniosków dotyczących należności. Mobilne rozwiązania stosowane przez firmy istotnie obniżają również koszty operacyjne. Przykładem tego typu działań jest m.in. eFaktura EFL – wygodna, bezpieczna i szybka forma elektronicznej płatności, udostępniana klientom bez dodatkowych opłat.

– Rozwój nowych technologii, a w tym m.in. zdalnych kanałów komunikacji, zyskuje nie tylko w oczach firm, ale przede wszystkim jest to wygodne dla klientów. Firmy muszą sprostać wzrastającym oczekiwaniom interesantów oraz godzić je z efektywnością swoich działań. W naszym przypadku dowodem słuszności obranego kierunku jest ostatnio zdobyty tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi – podsumowuje Krzysztof Ziomek.

Mogą Cię również zainteresować