Przypomnijmy krótko, że medialnego, pierwszego PULICERA za zmasowane, nader niekompetentne działania na szkodę naszej branży, otrzymała od nas znana dziennikarka portalu OnetBiznes.pl. Kolejnego przyznaliśmy stronie internetowej RankingMLM.com, którą prowadzą i promują decydenci z polskiej firmy Europejskie Centrum Odszkodowań SA. Teraz chyba kolej na gazetę „The New York Post”.
Za co? Kilka dni temu „The New York Post” opublikowała informację prasową o rzekomym rozpoczęciu przez Federal Trade Commission śledztwa w sprawie spółki Herbalife. Przekaz bardzo szybko podchwyciły redakcje biznesowe całego świata, w tym oczywiście, za pośrednictwem agencji PAP, również polskie. Jak wiadomo internet lubi buzz, więc szybko o wszczętym śledztwie mogliśmy przeczytać na łamach „Pulsu Biznesu” czy Biznes.Interia.pl. Tymczasem, zamiast w ciemno pracować techniką copy paste, wystarczyło zwrócić się z zapytaniem w tej sprawie do firmy Herbalife i poprosić o komentarz. Uczynił to oczywiście „Network Magazyn”. W sprostowaniu zatem czytamy co następuje:
Oświadczenie firmy Herbalife w sprawie mylących i nieprecyzyjnych informacji dotyczących firmy. LOS ANGELES, 4 lutego 2013 roku, Herbalife (NYSE: HLF) wydała oświadczenie w sprawie mylących i nieprawdziwych informacji, które pojawiły się na rynku w poniedziałek.
"Zapewniamy, że Herbalife działa w oparciu o najwyższe standardy etyczne oraz normy jakości. Kierownictwo oraz Zarząd firmy stale dokonuje przeglądu naszych biznesowych praktyk oraz produktów. Herbalife współpracuje także z niezależnymi zewnętrznymi ekspertami, aby mieć pewność, że nasze działania są w pełni zgodne z obowiązującym prawem i regulacjami. Działalność Herbalife jest w pełni legalna i nie jest piramidą finansową.
Nie mamy informacji o żadnych krokach prawnych czy dochodzeniach prowadzonych przez instytucje państwowe USA w naszej sprawie, poza dobrowolnym dialogiem z regulatorami, który zainicjowaliśmy podczas styczniowego spotkania dla inwestorów. Domagamy się sprostowania opublikowanych przez New York Post informacji.
Od momentu powstania w 1980 roku Herbalife pozytywnie wpływa na życie i zdrowie konsumentów. Biorąc pod uwagę wielkość Herbalife oraz jej model biznesowy, jakim jest sprzedaż bezpośrednia, do Federalnej Komisji Handlu (FTC) wpłynęła stosunkowo niska liczba reklamacji. Niemniej każda z nich jest przez nas traktowana poważnie. Podtrzymujemy nasze zobowiązania dobrej praktyki biznesowej w stosunku do naszych dystrybutorów oraz wszystkich konsumentów naszych produktów.”
Ciąg dalszy z pewnością nastąpi. W kolejnej odsłonie z cyklu Bill Ackman & Pershing Square Capital Management vs. Herbalife spróbujemy przybliżyć naszym Czytelnikom sylwetkę tego menedżera oraz techniki jego pracy na giełdzie i wokół niej.