źródło: Pixabay
Kwarantanna to czas próby na wielu poziomach: zawodowym, rodzinnym, społecznym, technologicznym. Przekonaliśmy się jakie konsekwencje niesie przymusowa izolacja i mieliśmy okazję, aby lepiej poznać samych siebie. Badania pokazują, że chcemy się spotykać, a kontakty społeczne to jedna z najważniejszych potrzeb człowieka. I choć biznes MLM w okresie kwarantanny rozwijał się wyśmienicie („Polska branża marketingu sieciowego z rekordami w online!”) to jednak bezpośrednie kontakty międzyludzkie są kwintesencją tego sektora, a wszyscy już jesteśmy mocno spragnieni wszelkich imprez firmowych.
Pandemia spowodowała spowolnienie lub zatrzymanie wielu branż, w tym turystyki i eventów. Nowa rzeczywistość wymusiła na rynku zmiany. Teraz rozwiązania eventowe muszą odpowiadać nie tylko celom i kulturze organizacyjnej klienta, ale też obowiązującym przepisom sanitarnym oraz wewnętrznym przepisom firm. Agencja Vi wprowadziła specjalny eventowy projekt edu-kwarantannowy na (po) COVID-owe czasy, który sprawdził się w międzynarodowych korporacjach i zyskał uznanie w czołowych mediach.
Wśród nowatorskich rozwiązań agencji na gale, eventy, integracje i zaangażowanie zespołów w zmienionych po doświadczeniach pandemii okolicznościach znajdują się:
- eventy kapsułowe i outdoorowe w bezpiecznej przestrzeni na bazie systemów sferycznych, w tym eleganckie aranżacje na gale i uroczystości wręczenia nagród,
- eventy VR, czyli zanurzenie we wspólnej wirtualnej przestrzeni z dowolnego miejsca na świecie,
- eventy online i hybrydowe czyli imprezy z interakcją oraz oprawą wizualną i muzyczną, na mniejsze i większe budżety dla dorosłych i dla dzieci,
- eventy sportowe NoTouch bez bezpośredniego kontaktu fizycznego,
- warsztaty firmowe z budowania efektywności w „nowej rzeczywistości”, kultury bezpieczeństwa i mental health.
– Eventy organizowane przez naszą agencję łączą emocje, interakcję i zasady bezpieczeństwa. Przykładowo eventy sportowe NoTouch opieramy na bezpiecznej zabawie przy dyscyplinach sportowych bez bezpośredniego kontaktu, np. sporty motorowe, rajdy samochodowe. Gwarantujemy nieszablonowe zdjęcia, integrację na bezpieczną odległość i nagrody wręczane przez roboty. Sprawdzają się zwłaszcza na spotkaniach z kluczowymi klientami oraz imprezy integracyjne bez kontaktów bezpośrednich. Jeśli chodzi o eventy online, proponujemy imprezy z interakcją oraz oprawą wizualno-muzyczną dostępne w różnych budżetach. W naszej eventowej przestrzeni czekają m.in.: impreza z DJ, wspólne gotowanie live cooking, escape room, hot challenge 16, gry teambuildingowe, a także joga i medytacja, spotkania ze stylistką czy animacje dla dzieci. Dla większych firm proponujemy interakcję między kilkoma lokalizacjami lub oddziałami firmy. Można to sobie wyobrazić przypominając sobie np. połączenia telewizyjne podczas finału WOŚP – opowiada Victoria Iwanowska, prezes agencji Vi i dodaje:
– Z kolei eventy kapsułowe sprawdzają się na gale, „wręczenie” nagród, imprezy integracyjne lub wprowadzenie nowego produktu. Opierają się na bazie systemów sferycznych, z przeźroczystymi ściankami, eleganckimi aranżacjami np. okrągłe stoły (kilka osób przy stole w bezpiecznej odległości) lub w wersji samochodowej. Drinki i posiłki mogą być serwowane przez roboty lub bezdotykowo poprzez kelnerów. Istnieje możliwość wejścia do kapsuły bezpośrednio z zaparkowanego samochodu lub tylnym wejściem. Zamiast CZY myślimy JAK, dlatego wprowadzamy innowacyjne rozwiązania na różne potrzeby – mówi Iwanowska.
Ważne wskazówki na wyjazdy turystyczne w czasach (po) COVID-owych:
- Przede wszystkim, ustal własne zasady! Zastanów się, czy wolisz wyjechać już teraz, czy po sezonie?
- Bezpieczeństwo. Sprawdź przed wyjazdem sytuację w danym kraju na stronach MSW lub poproś biuro podróży o sprawdzenie.
- Dokąd? Sprawdź, czy nie będziesz musiał po przylocie albo po powrocie do Polski odbyć kwarantanny.
- Ubezpieczenie turystyczne. Podstawowe ubezpieczenie turystyczne bardzo rzadko pokrywa koszty, które mogą Cię spotkać po konieczności hospitalizacji za granicą. Upewnij się, że masz pokrycie w wystarczającej wysokości, także kosztów transportu do Polski.
- Ubezpieczenie kosztów rezygnacji. Biuro podróży ma obowiązek zaproponować Ci możliwość wykupienia UKR. Jeżeli z tego skorzystasz, w przypadku rezygnacji z wyjazdu np. z powodu nagłego wypadku Twojego albo bliskiej Ci osoby, możesz odzyskać wszystkie wpłacone pieniądze.
- Legalny organizator turystyczny. Upewnij się, że biuro sprzedające Ci wyjazd jest legalnie działającym organizatorem turystycznym. W takim przypadku Twój wyjazd na pewno będzie ubezpieczony oraz zgłoszony do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.
- Na własną rękę czy z biurem podróży? Jeżeli chcesz mieć pewność, że wszystkie aspekty wyjazdu będą „zaopiekowane”, a Twoje pieniądze bezpieczne – wybierz biuro podróży, które działa legalnie. Jeżeli akceptujesz ryzyko, że na własną rękę będziesz musiał zmierzyć się ze zmianami przelotów, odwołaniem biletów albo rezerwacji Twojego hotelu – wyjazd na własną rękę, z dreszczykiem adrenaliny, może być odpowiedni dla Ciebie.