Sposoby na bezpieczne eventy firmowe i praktyczne wskazówki na wyjazdy w czasach odmrażania turystyki

przez Maciej Maciejewski

Firmy MLM w okresie kwarantanny rozwijały się wyśmienicie, jednak bezpośrednie kontakty międzyludzkie są kwintesencją tego biznesu, a wszyscy już jesteśmy mocno spragnieni wszelkich imprez firmowych. Dziś specjaliści dzielą się sposobami na gale i imprezy firmowe w czasach po kwarantannie. Eksperci, którzy zajmują się organizacją eventów już od 18 lat stawiają na innowacyjne i bezpieczne rozwiązania.

źródło: Pixabay

Kwarantanna to czas próby na wielu poziomach: zawodowym, rodzinnym, społecznym, technologicznym. Przekonaliśmy się jakie konsekwencje niesie przymusowa izolacja i mieliśmy okazję, aby lepiej poznać samych siebie. Badania pokazują, że chcemy się spotykać, a kontakty społeczne to jedna z najważniejszych potrzeb człowieka. I choć biznes MLM w okresie kwarantanny rozwijał się wyśmienicie („Polska branża marketingu sieciowego z rekordami w online!”) to jednak bezpośrednie kontakty międzyludzkie są kwintesencją tego sektora, a wszyscy już jesteśmy mocno spragnieni wszelkich imprez firmowych.

Pandemia spowodowała spowolnienie lub zatrzymanie wielu branż, w tym turystyki i eventów. Nowa rzeczywistość wymusiła na rynku zmiany. Teraz rozwiązania eventowe muszą odpowiadać nie tylko celom i kulturze organizacyjnej klienta, ale też obowiązującym przepisom sanitarnym oraz wewnętrznym przepisom firm. Agencja Vi wprowadziła specjalny eventowy projekt edu-kwarantannowy na (po) COVID-owe czasy, który sprawdził się w międzynarodowych korporacjach i zyskał uznanie w czołowych mediach.

Wśród nowatorskich rozwiązań agencji na gale, eventy, integracje i zaangażowanie zespołów w zmienionych po doświadczeniach pandemii okolicznościach znajdują się:

  • eventy kapsułowe i outdoorowe w bezpiecznej przestrzeni na bazie systemów sferycznych, w tym eleganckie aranżacje na gale i uroczystości wręczenia nagród,
  • eventy VR, czyli zanurzenie we wspólnej wirtualnej przestrzeni z dowolnego miejsca na świecie,
  • eventy online i hybrydowe czyli imprezy z interakcją oraz oprawą wizualną i muzyczną, na mniejsze i większe budżety dla dorosłych i dla dzieci,
  • eventy sportowe NoTouch bez bezpośredniego kontaktu fizycznego,
  • warsztaty firmowe z budowania efektywności w „nowej rzeczywistości”, kultury bezpieczeństwa i mental health.

– Eventy organizowane przez naszą agencję łączą emocje, interakcję i zasady bezpieczeństwa. Przykładowo eventy sportowe NoTouch opieramy na bezpiecznej zabawie przy dyscyplinach sportowych bez bezpośredniego kontaktu, np. sporty motorowe, rajdy samochodowe. Gwarantujemy nieszablonowe zdjęcia, integrację na bezpieczną odległość i nagrody wręczane przez roboty. Sprawdzają się zwłaszcza na spotkaniach z kluczowymi klientami oraz imprezy integracyjne bez kontaktów bezpośrednich. Jeśli chodzi o eventy online, proponujemy imprezy z interakcją oraz oprawą wizualno-muzyczną dostępne w różnych budżetach. W naszej eventowej przestrzeni czekają m.in.: impreza z DJ, wspólne gotowanie live cooking, escape room, hot challenge 16, gry teambuildingowe, a także joga i medytacja, spotkania ze stylistką czy animacje dla dzieci. Dla większych firm proponujemy interakcję między kilkoma lokalizacjami lub oddziałami firmy. Można to sobie wyobrazić przypominając sobie np. połączenia telewizyjne podczas finału WOŚP – opowiada Victoria Iwanowska, prezes agencji Vi i dodaje:

– Z kolei eventy kapsułowe sprawdzają się na gale, „wręczenie” nagród, imprezy integracyjne lub wprowadzenie nowego produktu. Opierają się na bazie systemów sferycznych, z przeźroczystymi ściankami, eleganckimi aranżacjami np. okrągłe stoły (kilka osób przy stole w bezpiecznej odległości) lub w wersji samochodowej. Drinki i posiłki mogą być serwowane przez roboty lub bezdotykowo poprzez kelnerów. Istnieje możliwość wejścia do kapsuły bezpośrednio z zaparkowanego samochodu lub tylnym wejściem. Zamiast CZY myślimy JAK, dlatego wprowadzamy innowacyjne rozwiązania na różne potrzeby – mówi Iwanowska.

Ważne wskazówki na wyjazdy turystyczne w czasach (po) COVID-owych:

  1. Przede wszystkim, ustal własne zasady! Zastanów się, czy wolisz wyjechać już teraz, czy po sezonie?
  2. Bezpieczeństwo. Sprawdź przed wyjazdem sytuację w danym kraju na stronach MSW lub poproś biuro podróży o sprawdzenie.
  3. Dokąd? Sprawdź, czy nie będziesz musiał po przylocie albo po powrocie do Polski odbyć kwarantanny.
  4. Ubezpieczenie turystyczne. Podstawowe ubezpieczenie turystyczne bardzo rzadko pokrywa koszty, które mogą Cię spotkać po konieczności hospitalizacji za granicą. Upewnij się, że masz pokrycie w wystarczającej wysokości, także kosztów transportu do Polski.
  5. Ubezpieczenie kosztów rezygnacji. Biuro podróży ma obowiązek zaproponować Ci możliwość wykupienia UKR. Jeżeli z tego skorzystasz, w przypadku rezygnacji z wyjazdu np. z powodu nagłego wypadku Twojego albo bliskiej Ci osoby, możesz odzyskać wszystkie wpłacone pieniądze.
  6. Legalny organizator turystyczny. Upewnij się, że biuro sprzedające Ci wyjazd jest legalnie działającym organizatorem turystycznym. W takim przypadku Twój wyjazd na pewno będzie ubezpieczony oraz zgłoszony do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.
  7. Na własną rękę czy z biurem podróży? Jeżeli chcesz mieć pewność, że wszystkie aspekty wyjazdu będą „zaopiekowane”, a Twoje pieniądze bezpieczne – wybierz biuro podróży, które działa legalnie. Jeżeli akceptujesz ryzyko, że na własną rękę będziesz musiał zmierzyć się ze zmianami przelotów, odwołaniem biletów albo rezerwacji Twojego hotelu – wyjazd na własną rękę, z dreszczykiem adrenaliny, może być odpowiedni dla Ciebie.

Mogą Cię również zainteresować