Wciskanie tanich kitów w biznesie MLM czyli ważne aspekty, o których prawie nikt nie mówi

przez Maciej Maciejewski
5061 odsłony

Ten materiał raczej będzie inny niż wszystkie, które mogliście przeczytać na łamach Network Magazynu do tej pory. Przedstawię biznes MLM od tej ciemniejszej strony. Chcę Wam pokazać z czym będziecie się zmagali, jeśli planujecie w network marketingu budować sieć na poważnie przez wiele lat. Zatem nie będzie tu ani cukierkowo, ani laurkowo, a tym bardziej nie kolorowo.

źródło: Pixabay

Nie lubię owijać w bawełnę, dlatego od razu przejdę do rzeczy. Samo gęste. To poważna sprawa, więc nie ma co ściemniać. Od razu podam kilka przykładów sytuacji, które mogą Was dotknąć, kiedy działacie w systemie MLM. Was lub Waszych partnerów.

1. Pompowanie wyniku na odbiór samochodu. Może być tak, że osoby będące Waszymi upline będą naciskać na szybki odbiór samochodu, żeby „Wasz zespół i znajomi zobaczyli, że MLM działa!” UWAGA, JEŚLI NIE MACIE MOCNO ROZPĘDZONEGO BIZNESU TO NIE ODBIERAJCIE SAMOCHODU, NAWET JAK MACIE KWALIFIKACJĘ. Wiele osób w MLM bierze kredyty na spłaty leasingów (przecież to przypał odebrać samochód i go sprzedać).

2. Spadki obrotu punktowego. Mogą być sytuacje, kiedy cała struktura Wam się posypie. To najtrudniejszy moment w biznesie, bo trzeba być baaaardzo silnym, żeby przeanalizować dlaczego tak się stało, wyciągnąć wnioski i wszystko „zbudować na nowo”.

3. Ściemy ze strony firmy, np. „obcinamy % w planie marketingowym, ale za to damy mniejszą kwalifikację, żeby odebrać prowizje”. Często nie weryfikujemy pewnych komunikatów i ślepo wierzymy, że wszystkie są dla nas dobre. Warto na chłodno i obiektywnie spojrzeć na każdą tego typu sytuację.

4. „Kupuj produkty nawet na górkę, bo i tak je sprzedasz” lub „nasze produkty są eco, bio, fit, srit, hit itp.” Sprawdzajcie składy. Wiele razy słyszałem, że jakiś produkt jest „najlepszy na rynku”, po czym przeczytałem skład i w dwie minuty znalazłem podobny produkt, ale dużo bardziej naturalny.

5. „Mamy najlepszy plan marketingowy w Europie”. Jedna z polskich firm wkłada w głowy takie zdania swoim partnerom na szkoleniach… a po przeanalizowaniu ich biznesu złapałem się za głowę. Plan marketingowy to nie tylko $ zarabiany na danym poziomie, ale chociażby także przelicznik punktowy, ceny produktów, ilość „nóg”, dodatkowe prowizje, dopłaty do samochodów, zarobki na pierwszych poziomach, żeby osoby uwierzyły w biznes itp. itd.

6. Próbujecie umówić spotkania, a wszyscy odmawiają. Rada od Waszego lidera – „Musisz umawiać więcej spotkań”. Hello. Jeśli nie macie magnetyzmu, nie jesteście specjalistami w żadnej dziedzinie, nie macie doświadczenia, kontaktów, jesteście osobami niepewnymi, nie prowadziliście nigdy biznesu, to ciężko będzie Wam osiągnąć szybki, spektakularny sukces! Wtedy potrzebna jest dużo większa praca nad sobą i przy Waszym procesie/rozwoju osoby będą dopytywać o to, co takiego stało się, że nagle występujecie gdzieś na szkoleniach albo inaczej się wypowiadacie. Zaczniecie inspirować innych, Wasza pewność siebie wzrośnie i pojawią się sukcesy.

Takich przykładów w naszym biznesie, niestety, oczywiście jest dużo więcej. Szukajcie liderów, którzy mają mądrość i doświadczenie, a przede wszystkim będą potrafili przestrzec przed takimi sytuacjami.

PS. 1. Cały czas uważam, że MLM to najpiękniejszy biznes na świecie, który daje ogroooomne możliwości zarobkowe i rozwojowe, ale miejcie też świadomość o tych aspektach, o których prawie nikt nie mówi.

PS. 2. Jeśli Waszym celem w MLM jest posprzedawać produkty i dorobić sobie kilkaset złotych miesięcznie – zapomnijcie o tym, co przed chwilą przeczytaliście. Skutecznego dnia życzę! Powodzenia.

Autor tekstu poznał system MLM mając zaledwie 19 lat. Twierdzi, że początki były dla niego bardzo trudne. Słaba skuteczność i brak pewności siebie nie ułatwiały budowy biznesu. Dopiero po kilku latach zdał sobie sprawę z faktu, jak ważny jest w network marketingu proces rozwoju mentalnego. Zaczął nie tyle uczęszczać na szkolenia, co WYKORZYSTYWAĆ WIEDZĘ W NICH ZAWARTĄ i wtedy pojawiły się pierwsze sukcesy. Dziś wie, jak istotna jest duplikacja sprawdzonych działań w MLM. Jest jednym z liderów organizacji szkoleniowo-rozwojowej Full Rich, która uczy jak efektywnie działać w marketingu sieciowym. Stworzył grupę na Facebooku „Skuteczni w MLM”, gdzie przekazuje swoje interesujące doświadczenia osobom na co dzień działającym w network marketingu.

Mogą Cię również zainteresować