Jak pozyskać osoby do współpracy w biznesie MLM z Facebooka?

przez Maciej Maciejewski
3012 odsłony

Facebook to król mediów społecznościowych. Każdego dnia korzysta z niego ponad 1,6 miliarda ludzi na całym świecie. Gdyby Facebook był krajem, to byłby największym państwem na Ziemi. Nic dziwnego, że większość firm i marek korzysta z tego portalu, aby kontaktować się ze swoimi grupami docelowymi i tym samym z potencjalnymi klientami.

źródło: Pixabay

Nie jest inaczej w systemie sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy, gdzie podmioty, ale również ludzie współpracujący w ramach MLM korzystają aktywnie z Facebooka, aby zdobywać kontakty, nawiązywać relacje, budować swój wizerunek, markę i pozyskiwać nowych partnerów do współpracy. Zatem zdradzę Ci co zrobić, aby dzięki Facebookowi pozyskiwać nowe osoby do biznesu MLM.

Atrakcyjny i przyciągający profil na Facebooku? Oczywiście! Należy zacząć od właściwego przygotowania swojego profilu prywatnego na Facebooku. Aby był on atrakcyjny i jednocześnie przyciągający dla Twoich potencjalnych partnerów w systemie MLM należy pamiętać o kilku podstawowych elementach.

Zdjęcie profilowe na Facebooku. Pierwszym elementem, na które zwracają uwagę inni, to Twoje zdjęcie profilowe na Facebooku. Chcesz zrobić dobre pierwsze wrażenie, to koniecznie przestrzegać kilku reguł. Zdjęcie profilowe powinno przedstawiać Ciebie. Nie powinno to być zdjęcie grupowe, ale tylko jedna osoba. Zabronione są zwierzaczki, dzieci, postacie z kreskówek czy filmów na zdjęciu profilowym – zakaz. W końcu czyj to ma być profil? Twój czy psa Pluto?

Zdjęcie profilowe musi przedstawiać właściciela profilu. Powinno być wyraźne i przede wszystkim na zdjęciu wyraźnie powinna być widoczna twarz. Odpadają zdjęcia z dużej perspektywy. Chcesz się pochwalić, że za plecami masz Mount Everest? Świetnie, ale nie na zdjęciu profilowym. Pamiętaj, że zdjęciem profilowym tworzysz pierwsze wrażenie. Jak chcesz być odbierany? Jako pogodna, wesoła i szczera osoba? Zrób więc wszystko, aby zdjęcie w taki sposób wyrażało Ciebie.

Przy okazji dodawania zdjęcia pamiętaj, żeby dodać opis, czyli po prostu dodać post. Niektóre osoby, które odwiedzą Twój profil, klikną w zdjęcie profilowe, aby sobie je powiększyć. W ten sposób poza zdjęciem pokaże im się też pełny post. Większość osób nie wykorzystuje tej powierzchni reklamowej. Natomiast jest to doskonałe miejsce do tego, aby napisać czym się zajmujesz i wstawić tam wszystkie linki, które chcesz, np. do swojego bloga, strony przechwytującej, czy oferty.

Zdjęcie w tle na Facebooku. Podobnie jak ze zdjęciem profilowym jest to bardzo ważne miejsce. Na tej powierzchni można śmiało w sprytny sposób przekazać czym się zajmujesz i dać wezwanie do akcji, aby przekierować ludzi np. do strony, gdzie mogą pobrać bezpłatnie poradnik od Ciebie. W przypadku cover photo również warto dodać opis do posta, aby wykorzystać tę przestrzeń i umieścić tam informację o tym, czym się zajmujesz oraz wstawić wszystkie ważne linki.

Opis, prezentacja i informacje na Facebooku. W tych miejscach warto wstawić potrzebne informacje oraz linki, którymi zachęcisz internautów do odwiedzania stron, na których Ci zależy. Ja wstawiłem w tych miejscach link do bloga oraz link do strony na blogu, gdzie odwiedzający mogą pobrać poradnik ode mnie zapisując się jednocześnie na listę mailingową. Jeśli dysponujesz takimi możliwościami to również tak możesz zrobić, ale równie dobrze będzie jak wstawisz tam chociaż link do stworzonej ankiety, w celu możliwości nawiązania z Tobą współpracy.

Dodawanie osób z grupy docelowej do znajomych. Jeśli Twój profil jest dobrze przygotowany można przejść do następnego etapu, którym jest zapraszanie odpowiednich osób do grona znajomych. Należy pamiętać, że Facebook oferuje nam ograniczoną ilość osób w grupie znajomych, czyli tylko 5 000. To wbrew pozorom nie jest dużo i trzeba rozważnie wybrać grupę docelową, do której będziemy kierować nasze działania.

Możesz wybrać np. osoby, które już działają w systemie MLM. Jak to zrobić? Jest kilka sposobów. Dołącz do grup na Facebooku, które są na temat marketingu sieciowego. Osoby, które znajdziesz w tych grupach, mają coś wspólnego z tematem marketing wielopoziomowy – albo same współpracują, albo się nim interesują. Do takich osób możesz wysłać zaproszenia do znajomych. Inną możliwością są fanpage, które dotyczą MLM lub nawet oficjalne fanpage firm, które działają w MLM. Wystarczy dołączyć i przejrzeć posty, które się tam pojawiają. Reakcje pod postami typu polubienia czy komentarze zostawiają osoby, które prawdopodobnie działają już w branży marketingu sieciowego. Do takich osób możesz wysłać zaproszenie do znajomych.

W następnym kroku warto wysłać wiadomość powitalną. Można to zrobić od razu, w momencie wysłania zaproszenia do znajomych lub w momencie, jak taka osoba przyjmie zaproszenie. Ważne, aby taka wiadomość była neutralna, żadna sprzedaż czy rekrutacja. Po prostu przywitaj się i napisz dlaczego wysyłasz zaproszenie. Może to być informacja w stylu: „Witaj, Facebook zaproponował mi znajomość z Tobą. Widzę, że działamy w podobnej branży. Wysłałam Ci zaproszenie, bo miło mi będzie mieć inspirującą osobę wśród znajomych. Pozdrawiam”. Jak widzisz jest to prosta wiadomość z uprzejmościami i bez żadnej sprzedaży, rekrutacji do MLM czy spamu.

Podobnie można zrobić w każdej grupie docelowej. Jeśli zależy Ci na osobach, które np. są sprzedawcami, to analogicznie można zrobić dołączając do odpowiednich grup, czy będąc na odpowiednich fanpagach. W taki sposób można dotrzeć do niemal każdej grupy docelowej np. przedsiębiorców czy osób, które zajmują się ubezpieczeniami, telemarketerów, fryzjerów, osób z branży beauty i kogo tylko chcesz.

Publikuj wartościowe treści! Warto jest przyciągać do siebie ludzi, aby chcieli dołączyć do nas w MLM sami. Zrobisz to publikując wartościowe treści. Czym jest wartościowa treść? Tak naprawdę można by było rozwinąć ten temat na osobny wątek, więc tylko tak w dużym skrócie… Mogą to być cytaty czy złote myśli z książek, które właśnie czytasz lub kiedyś przeczytałeś. Mogą to być książki biznesowe, inwestycyjne, poradniki, biografie, marketingowe czy z szeroko pojętego rozwoju osobistego. W takich książkach najłatwiej znaleźć coś inspirującego, coś z czym warto podzielić się z innymi.

Warto też publikować zdjęcia, nagrania wideo, czy nawet live. Takie treści multimedialne dużo bardziej przyciągną uwagę niż tylko zwykły, szary i nudny tekst. Dziel się swoimi wynikami, chwal się większymi i mniejszymi osiągnięciami. Warto też obserwować inne osoby, które dobrze prowadzą swój profil na Facebooku, aby inspirować się postami, które publikują. Nie warto robić kopiuj/wklej, ale zawsze warto się inspirować.

Jeśli ktoś zareaguje na opublikowaną przez Ciebie treść, to warto odezwać się do takiej osoby. Wówczas są dwie możliwości: można nawiązywać przez dłuższy czas głębsze relacje pisząc z taką osobą, albo zadziałać w sposób bezpośredni. Który Ty sposób wybierasz? To już zależy tylko od Ciebie.

Na koniec jeszcze dodam, że strategia pozyskiwania osób do współpracy w MLM za pomocą Facebooka działa dla tych, którzy stosują to systematycznie. Nie jest to metoda, która z dnia na dzień spowoduje lawinę chętnych do współpracy, ale stosując ją systematycznie i wytrwale, pracując na 100% będziesz miał z tego efekty.

Autor tekstu od ponad 11 lat zajmuje się marketingiem internetowym i pomógł już tysiącom osób wypromować swoją markę w świecie online. Specjalizuje się w blogowaniu oraz email marketingu. Przeprowadził setki autorskich szkoleń. Jest współwłaścicielem serwisów www.gurtowscy.pl i www.calytenmlm.pl. Prowadzi swój podcast na temat marketingu sieciowego o nazwie „Podcast Marcina Gurtowskiego”. Razem z żoną wydali książkę „Blogowskaz”, w której uczą jak stworzyć dochodowy blog. Swoje umiejętności w działaniu online skutecznie łączy z network marketingiem, który uważa za jedną z najlepszych i najbardziej sprawiedliwych form budowania dochodu. Stawia na budowanie społeczności poprzez przekazywanie wartościowej i pomocnej treści. Dzięki temu zdobywa zaufanie, a to sprawia, że ludzie sami chcą przyłączyć się do jego zespołu. Jego celem jest to, aby w swojej branży nikomu nie musiał się przedstawiać.

Mogą Cię również zainteresować