Piękne rzeczy dzieją się w biznesie MLM. Bo tam, gdzie jedni tracą, ktoś inny musi zyskać

przez Maciej Maciejewski
5029 odsłony

Niesamowite rzeczy dzieją się od roku w network marketingu. Spółki chwalą się najnowszymi wynikami. W drugim kwartale 2021 roku firma Medifast odnotowała 79% wzrost sprzedaży netto. Primerica i Nature’s Sunshine Products wygenerowały swoje rekordowe wzrosty po 25% i nie mają zamiaru osiadać na laurach. W tym samym okresie firma Nu Skin zaliczyła wzrost o 15% i leci po więcej. To jest niesamowity okres dla biznesu MLM na całym świecie.

żródło: Pixabay

Medifast Inc. to globalna spółka macierzysta organizacji sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego o nazwie OPTAVIA. Firma opublikowała właśnie wyniki finansowe za drugi kwartał br. wykazując 79,2% wzrost przychodów, co wygenerowało 394,2 mln dolarów. Aktywnie zarabiający trenerzy OPTAVIA również odnotowali wzrost (62,2%) do rekordowego poziomu 59 200 dolarów.

Dochód z działalności operacyjnej wzrósł do 61,4 mln dolarów z 28,1 mln dolarów w tym samym kwartale ubiegłego roku i odzwierciedla wzrost zysku brutto oraz zmniejszenie kosztów sprzedaży – ogólnych i administracyjnych – jako procent przychodów.

– To był kolejny wyjątkowy kwartał dla naszego biznesu, w dużej mierze napędzany przez nasz sukces w zwiększaniu wzrostu wysokości prowizji niezależnych trenerów OPTAVIA i umożliwienie im większej produktywności niż kiedykolwiek wcześniej. Wykorzystujemy różne technologie w nowy i skuteczny sposób, aby osiągnąć takie wyniki tworząc cyfrowe produkty, kanały i platformy, które umożliwiają naszym trenerom tworzenie głębszych i bardziej efektywnych relacji z klientami. Jednocześnie przyspieszyliśmy transformację naszego łańcucha dostaw, aby w pełni wykorzystać zwiększony popyt, tworząc specjalny silnik produkcyjny i dystrybucyjny, który – jak się spodziewamy, będzie generował 2 miliardy przychodów na długo przed wyznaczonym terminem. Ta praca dała nam solidne podstawy do dalszego zwiększania naszej przewagi konkurencyjnej i napędzania zrównoważonego rozwoju w dłuższej perspektywie – powiedział Dan Chard, prezes i dyrektor generalny Medifastu.

Swoje wyniki za drugi kwartał br. opublikowała również firma Nu Skin Enterprises Inc. Spółka odnotowała 15% wzrost przychodów w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku. Całkowity przychód za kwartał wyniósł 704,1 mln dolarów przy 42% wzroście zysku na akcję (EPS), który obecnie wynosi 1,15 USD.

– Wzrost naszego biznesu i sukces finansowy nie tylko w tym kwartale, ale w ciągu ostatniego roku… odzwierciedlają naszą strategię dostarczania ludziom wysokiej klasy produktów kosmetycznych i wellness, obsesji na punkcie zadowolenia klientów i cyfrowego rozwoju całej naszej działalności. – Naszą wydajność zawdzięczamy ciągłemu rozwojowi systemów urządzeń kosmetycznych i ciągłemu rozwijaniu handlu społecznościowego. Ponadto znacznie poprawiliśmy rentowność, co doprowadziło do silnego wzrostu zysku na akcję. Mamy solidne fundamenty i jestem całkowicie przekonany, że nasz zespół kierowniczy będzie mógł teraz wykorzystać ten rozmach i przenieść Nu Skin na jeszcze wyższy poziom – skomentował Ritch Wood, dyrektor generalny.

– Wciąż rozwijamy naszą wizję, aby zostać wiodącą na świecie firmą kosmetyczną i wellness w branży MLM wspieraną przez naszą dynamiczną platformę partnerską. W ciągu ostatniego kwartału umocniliśmy naszą pozycję lidera rynku systemów urządzeń kosmetycznych, ponieważ nasz najnowszy ageLOC Boost dzięki mocnej premierze w regionie EMEA sprzedaje się świetnie. Ponadto jesteśmy zadowoleni z wprowadzenia Nutricentials Bioadaptives skierowanego do konsumentów z pokolenia Z. W drugiej połowie roku zaczniemy wprowadzać Beauty Focus Collagen+, który wykorzystuje naszą wyjątkową siłę zarówno w dziedzinie urody, jak i dobrego samopoczucia oraz ageLOC Meta – kolejny ważny produkt firmy Pharmanex. Cieszy nas również 15% wzrost liczby liderów sprzedaży, podczas gdy liczba klientów nieznacznie spadła ze względu na znaczny wzrost w poprzednim roku. Aby lepiej wspierać naszych partnerów w pozyskiwaniu klientów, w ciągu najbliższych kilku kwartałów wprowadzimy dodatkowe narzędzia cyfrowe, takie jak spersonalizowane sklepy społecznościowe w Chinach kontynentalnych. To znaczący krok naprzód we wdrażaniu naszych narzędzi cyfrowych na największym na świecie rynku e-commerce – powiedział Ryan Napierski, prezes i dyrektor generalny.

Prognoza na trzeci kwartał dla Nu Skin obejmuje oczekiwany przychód w wysokości 700-730 mln dolarów oraz od 2,81 do 2,87 mld dolarów za cały rok 2021. Oczekuje się, że EPS za trzeci kwartał będzie mieścić się w przedziale od 1,10 do 1,20 USD oraz od 4,30 do 4,50 USD za cały rok.

– Zgłosiliśmy 42% wzrost EPS wynikający ze znacznej poprawy zarówno marży brutto, jak i marży operacyjnej wynikających z ciągłej kontroli wydatków i wydajności łańcucha dostaw – powiedział Mark Lawrence, dyrektor finansowy. – Podnosimy naszą prognozę EPS na ten rok, ponieważ nadal koncentrujemy się na generowaniu zwiększonej wartości dla naszych akcjonariuszy – dodał.

Również firma Primerica Inc. odnotowała wzrost przychodów w drugim kwartale br. o 25% w porównaniu z analogicznym kwartałem roku ubiegłego. Całkowite przychody wyniosły 654,7 mln dolarów, a zysk netto 128,2 mln dolarów. Zysk na akcję rozwodnioną (EPS) wzrósł o 28% w tym samym okresie ubiegłego roku, osiągając 3,22 USD. ROE utrzymało się na poziomie 26,3%.

– Wyniki sprzedaży w naszych podstawowych obszarach działalności pozostają bardzo dobre. Cieszymy się naszym ciągłym rozwojem i nadal koncentrujemy się na zwiększaniu sprzedaży, ponieważ proces licencjonowania zaczyna się normalizować, a nowi rekruci wznawiają działalność przed COVID – powiedział Glenn Williams, dyrektor generalny.

Klienci spółki wykazali silny popyt na produkty związane z planowaniem przyszłości i emeryturą, a sprzedaż produktów inwestycyjnych w tym kwartale odzwierciedlała ten fakt przekraczając 3 miliardy dolarów sprzedaży, co jest kwotą rekordową dla firmy.

Prowizje od sprzedaży i koszty operacyjne w tym biznesie MLM wzrosły o 9,2 mln dolarów z czego 2,1 mln stanowią wydatki związane z nabyciem przez firmę e-TeleQuote. Na koniec czerwca br. gotówka firmy i zainwestowane aktywa wyniosły 666 milionów dolarów. Natychmiast po sfinansowaniu ww. przejęcia liczba ta wyniosła 169,1 miliona dolarów. Firma zadeklarowała dywidendę w wysokości 0,47 USD na akcję, która będzie wypłacana 14 września 2021 roku.

Świetnymi wzrostami pochwaliła się firma Nature’s Sunshine Products, która w drugim kwartale br. odnotowała 25% wzrost sprzedaży netto, osiągając rekord spółki w wysokości 109 milionów dolarów. Skorygowany dochód netto na akcję rozwodnioną wyniósł 0,32 USD (w porównaniu z 0,28 USD w tym samym okresie ubiegłego roku).

– Już czwarty kwartał z rzędu osiągnęliśmy największą sprzedaż w historii firmy. Tak świetne wyniki były napędzane wzrostem w naszych operacyjnych jednostkach biznesowych, ponieważ nadal jesteśmy zaangażowani w naszą transformację biznesową i pięć globalnych strategii wzrostu – powiedział Terrence Moorehead, dyrektor generalny Nature’s Sunshine.

Obecność firmy w Azji doprowadziła do wzrostu sprzedaży z wynikiem netto 43,5 mln dolarów, a następnie w Ameryce Północnej ze sprzedażą netto 37,3 mln dolarów. – W Azji, Europie i Ameryce Łacińskiej odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost napędzany wprowadzaniem nowych produktów i skuteczną realizacją naszych strategii. W Stanach Zjednoczonych również zaobserwowaliśmy takie inicjatywy, jak nasz program automatycznej wysyłki „Subskrybuj i rozwijaj się” oraz nowy program partnerski. Nasza działalność skierowana bezpośrednio do konsumentów osiągnęła lepsze wyniki niż oczekiwano i pracujemy nad dalszym przyspieszeniem tego kanału poprzez rozwijanie naszych możliwości cyfrowych. Biorąc pod uwagę rozmach, który obserwujemy, cieszymy się, że będziemy pracować nad uruchomieniem naszego programu personalizacji jeszcze w tym roku. To kolejny program, który zaprojektowaliśmy w celu poprawy obsługi klientów. Będzie on stanowił kolejny etap naszej całej cyfrowej transformacji – dodał Moorehead.

Koszty sprzedaży, ogólne i administracyjne w tym kwartale wzrosły do ​​35,6 mln dolarów w porównaniu do 28,5 mln w analogicznym kwartale roku poprzedniego. Firma przypisuje ten wzrost wyższym kosztom związanym z inicjatywami transformacji biznesowej i wzrostem na rynkach o wyższych kosztach zmiennych. Skorygowana EBITDA wzrosła o 38% do rekordowego 13,4 miliona USD, co według firmy było spowodowane silnym wzrostem sprzedaży netto. W czerwcu spółka miała gotówkę w kasie i ekwiwalenty gotówkowe w łącznej wysokości 74,9 mln USD i 3 mln USD zadłużenia.

– Oczekujemy, że w drugiej połowie 2021 roku nasi dystrybutorzy i klienci będą nadal pozytywnie reagować na nasz zmieniony model biznesowy i nową markę. Nasi klienci cieszą się ze zrewitalizowanych opakowań i etykiet, a także z naszego nowego doświadczenia z rozpakowywaniem, które teraz zaczniemy wprowadzać również w ramach naszej marki Synergy. W tej chwili jesteśmy w trakcie wielkiej, wieloletniej „podróży biznesowej” i mimo trudności w łańcuchu dostaw i ciągłych wyzwań związanych z COVID-19 pozostajemy w dobrej kondycji operacyjnej i finansowej. Jesteśmy optymistycznie nastawieni do naszej zdolności w kierunku dalszego tworzenia super wartości dla naszych akcjonariuszy – skomentował dyrektor generalny.

Ciekawe wieści? To jeszcze nic! Musisz koniecznie zobaczyć to! Sylwia Marek z powodzeniem działa w systemie MLM wychowując siódemkę dzieci! „Czuję się coraz bardziej wolna, spełniona. Pomijając niezależność finansową, którą już mam, w systemie MLM najbardziej cenię wolność. Kiedy tylko mam ochotę, spontanicznie pakuję siódemkę dzieci, dzwonię po busa i wyjeżdżam, gdzie chcę i kiedy chcę. Biznes buduję z każdego miejsca. Dziś żyję i pracuję po to, żeby żyć, a nie żyję, żeby pracować. Przeczytaj cały materiał:

„Ponoć podczas pandemii wszystkie sektory gospodarki doświadczają zakłóceń. Czy aby na pewno?”

O tym jak poradziły sobie z kwarantanną firmy MLM w Polsce możesz również przeczytać w naszych świetnych, archiwalnych materiałach. To bezprecedensowy przykład branży, która wydawałoby się, że mogła zostać mocno dotknięta kryzysem ekonomicznym ostatnich miesięcy. Nic bardziej mylnego. To model biznesowy, któremu warto się bliżej przyjrzeć. Wcześniejsze przejście na zastosowanie nowoczesnych technologii, sprawna reorganizacja i adaptacja do nowej sytuacji przyniosły zaskakujące efekty:

„Polski sektor network marketingu z rekordami w online! Komentarze liderów”

Lawinowe redukcje zatrudnienia, które nie ominą praktycznie żadnej branży, w optymistycznym wariancie szacowanym przez resort rodziny, pracy i polityki społecznej, mają pozbawić pracy 1,4 miliona Polaków. W pesymistycznym wariancie bezrobocie sięgnie 10%. Ale nie w network marketingu:

„Recesja? Jaka recesja? Krótka dygresja o tym, że biznes network marketingu jest prawdopodobnie najlepszym obecnie systemem do zarabiania pieniędzy”

W tej trudnej sytuacji przedstawiciele polskiej branży sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy dobrze prosperują i zaliczają wzrosty. Niezależni przedsiębiorcy budujący biznes MLM nie mieli żadnych problemów z przystosowaniem się do pracy z domu, co potwierdziły nasze niedawne publikacje:

„Zarobkowy stres podczas pandemii? Spostrzeżenia menadżerów działających w network marketingu”

Sektor DS/MLM poradził sobie w Polsce podczas kwarantanny bardzo dobrze. Ten model zarabiania pieniędzy może być alternatywą dla bankrutujących przedsiębiorców tradycyjnych i zwalnianych pracowników. Wszak tutaj każdy może zainicjować swój osobisty, prywatny biznes bez ryzyka inwestycyjnego, gdyż współpracę z porządną firmą matką można rozpocząć wkładając w przedsięwzięcie jedynie kilkaset złotych. Wystarczy poświęcić odrobinę czasu, kreatywności i charyzmy. Bez wątpienia to jest jeden z podstawowych czynników decydujących o tym, że network marketing zawsze w czasach trudnych, w kryzysie, notuje wzrosty. Od marca br. działające w Polsce spółki MLM zaliczają od 50 do 300% większe obroty, a co się oczywiście z tym wiąże, więcej zarabiają współpracujący z nimi handlowcy:

„System network marketingu a biznes tradycyjny i praca zdalna w czasach pandemii. Kto ma największe szanse, a kto może stracić pracę?”

Co ważne, najprawdopodobniej wciąż z roku na rok trend pracy zdalnej będzie się utrzymywał, coraz więcej osób przejdzie całkowicie właśnie na taki model zarobkowania, więc warto małymi krokami już dziś wdrażać zasady, które ułatwią tę cyfrową transformację. Bo warto:

„KORONAWIRUS VS. SYSTEM MLM. Największe fortuny powstawały w czasach kryzysów i zmian”

Niemal co drugi mieszkaniec Polski powinien szykować się na życie w „czerwonej strefie”. Oznacza to, że także przedsiębiorcy i menadżerowie ponownie stoją przed wyzwaniami, które nie mają precedensu we współczesnych czasach. Wsparcie biznesowe w codziennej pracy, opracowanie planów awaryjnych, wdrożenie procedur bezpieczeństwa – to tylko niektóre z nich. Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę?

„Zarządzanie lękiem czyli wyzwania dla menadżerów w dobie kryzysu”

Jaki rynek jest tutaj do podziału? Wyobraź sobie wielki tort, do którego podchodzisz i odcinasz taki kęs, jaki chcesz. Prognozowana wartość rynku e-commerce globalnie tylko na koniec 2020 roku to 717 miliardów euro! Jeszcze jakieś pytania? Największym motorem napędowym handlu w sieci jest i będzie pandemia. To smutne, ale takie są fakty:

„Sprzedaż detaliczna ustępuje miejsca e-commerce, bo pandemia zmienia nawyki konsumenckie. Kto na tym skorzysta? Inteligentni budowniczowie struktur w systemie MLM”

Dla takich systemów jak MLM czyli przy sprzedaży swoich produktów korzystających z internetu, teraz jest złoty okres prosperity. Napędzany pandemią polski e-commerce bije kolejne rekordy. Według prognoz w 2020 roku wartość tego sektora przekroczy 100 mld zł. Przez internet regularnie kupuje już 75% konsumentów:

„SOCIAL COMMERCE czyli krótka dygresja o tym, co obecnie wpływa na dynamiczny rozwój network marketingu”

Mogą Cię również zainteresować